“Αντίο” ακόμη και στο κουμπί του ήχου ετοιμάζεται να πει η Audi. Η νέα γενιά συστημάτων ελέγχου, πληροφόρησης και πολυμέσων της γερμανικής εταιρίας έχουν μειώσει σε τεράστιο βαθμό τα φυσικά κουμπιά που υπάρχουν στο εσωτερικό των μοντέλων της με τις οθόνες να κυριαρχούν. Για παράδειγμα το σύστημα MMI Touch Response που βλέπουμε στα A6, A7, A8 και Q8 χρησιμοποιεί για την πληροφόρηση του οδηγού μια οθόνη με διαγώνιο στις 12,3 ίντσες και δύο ακόμη: μια αφής για το σύστημα πολυμέσων στις 10,3 ίντσες και μία στις 8,6 ίντσες που χρησιμεύει για την διαχείριση του κλιματισμού. Όπως καταλαβαίνει κανείς τα κουμπιά, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ στο μέλλον η πιθανότητα να εξαλειφθούν δείχνει πλέον πολύ μεγάλη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα Motor Authority, ο Marc Lichte, επικεφαλής σχεδιασμού της Audi, αναφέρεται στο δυσοίωνο όπως παρουσιάζεται μέλλον των φυσικών κουμπιών κάνοντας λόγο ακόμη και για εξαφάνιση του κλασικού κουμπιού που ελέγχει την ένταση του ήχου.
Σύμφωνα με τον Γερμανό αρχισχεδιαστή η επαυξημένη πραγματικότητα που θα παρουσιάζεται στην καμπίνα των επιβατών μέσω των επόμενης γενιάς συστημάτων αυτής της τεχνολογίας, θα αλλάξει πολύ τα δεδομένα στο design, στην εργονομία αλλά και στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου.
Ο Lichte αναφέρει χαρακτηριστικά πως και οι σημερινές οθόνες αφής θα γίνουν μικρότερες στο μέλλον λόγω των νέων επαυξημένης πραγματικότητας Head up Displays που θα αναλάβουν τον μεγαλύτερο όγκο της πληροφόρησης οδηγού και επιβατών. Ακόμη και η διπλή οθόνη της Audi στην κεντρική κονσόλα αναμένεται να γίνει μία και μικρότερη, ενώ το παραδοσιακό κουμπί ελέγχου του ήχου θα λάμπει δια της απουσίας του από την κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός ωστόσο θα έχει στην διάθεση του φυσικό κουμπί στο τιμόνι του αυτοκινήτου του, ως εναλλακτική στις οθόνες αφής.
Σε γενικές γραμμές ο Lichte αναφέρθηκε συνολικά στον τρόπο που οι νέες τεχνολογίες επηρεάζουν τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων κάνοντας λόγο και για τον τρόπο που η ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει το παρουσιαστικό των μοντέλων. Το μεταξόνιο μπορεί και έχει μεγαλώσει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν και οι τροχοί βρίσκονται τώρα πιο κοντά στις άκρες του αμαξώματος. Τα σημαντικότερα πάντως έρχονται, σύμφωνα με τον Lichte, με τις αλλαγές προς το παρόν να μην είναι τόσο ριζοσπαστικές. Έτσι θα έχει χρόνο και το κοινό να τις αφομοιώσει, χωρίς να χρειαστεί να περάσει από κάποιο στάδιο σοκ που θα μπορούσε να έχει ακόμη και αρνητικά αποτελέσματα για τις αγοραστικές του προθέσεις. Όλα στην ώρα τους λοιπόν, αν και η ώρα για τα φυσικά κουμπιά έχει αρχίσει να μετρά αντίστροφα.