Στους φίλους των SUV coupe απευθύνεται το νέο Audi Q5 Sportback, το οποίο έρχεται για να σταθεί δίπλα στο νέο Q5, το μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που παρουσιάστηκε πριν από δύο περίπου μήνες.
Διαβάστε επίσης: Το αυτοκίνητο που έκανε την Audi ανεξάρτητη!
Το Audi Q5 Sportback συνδυάζει τυπικά χαρακτηριστικά του Q5, όπως η ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό, προτάσσει όμως την πιο δυναμική και κομψή σιλουέτα του. Η γραμμή που εκτείνεται από τους θόλους των τροχών και μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, δίνει στο Q5 Sportback μια δυναμική παρουσία με την κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος να το κάνει να δείχνει ακόμη πιο αεροδυναμικό.
Η δεύτερη γενιά του Q5 Sportback διαθέτει χωρητικότητα αποσκευών έως 515 λίτρα ή έως 470 λίτρα στο κορυφαίο από πλευράς απόδοσης SQ5 Sportback. Με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων, ο αποθηκευτικός χώρος στο Q5 Sportback αυξάνεται στα 1.415 λίτρα ή 1.388 λίτρα στο SQ5 Sportback. Το Q5 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.400 κιλά.
Διαβάστε επίσης: Νέο Audi e-tron GT – Οι νέες εκδόσεις με έως 843 ίππους
Το Q5 Sportback θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξωτερικής διαμόρφωσης, advanced και S line. Το νέο SQ5 Sportback έχει ξεχωριστή αποκλειστική σχεδίαση και το επίπεδο εξωτερικής διαμόρφωσης advanced φέρει πιο δυναμικά στοιχεία . Για παράδειγμα, η μάσκα Singleframe και τα ένθετα στις εισαγωγές αέρα έχουν χρώμα Scandium Grey, με μια γραμμή αντίθεσης στο κάτω μέρος σε Tambora Grey. Ο διαχύτης έχει φινίρισμα σε ματ μαύρο και τα πίσω ένθετα είναι σε ασημί, ενώ οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου με τους πέντε βραχίονες είναι 18 ιντσών.
Το επίπεδο εξωτερικής διαμόρφωσης S line και το μοντέλο SQ5 Sportback διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L και πιο σπορ πίσω διαχύτη. Η μάσκα Singleframe περιβάλλεται από ένα πλαίσιο με εμφάνιση χρωμίου σε ματ Anthracite (S line exterior) και ματ Silver (SQ5 Sportback). Στo SQ5 Sportback , η μάσκα Singleframe τονίζεται περαιτέρω από κάθετα χρωμιωμένα στοιχεία σε ματ Silver.
Τα ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς και το νέο φως προβολής στην αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ ενισχύουν την ασφάλεια, σύμφωνα με την Audi. Το τελευταίο προβάλλει ένα γραφικό στο πάνω μέρος του πίσω παρμπρίζ, διευρύνοντας την περιοχή των φώτων φρένων.
Και στο εσωτερικό επικρατεί η νέα σχεδιαστική γλώσσα της γερμανικής εταιρείας με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την οθόνη συνοδηγού MMI να σχηματίζουν μια οπτικά ξεχωριστή ψηφιακή “σκηνή”. Η εσωτερική διακόσμηση διαφοροποιείται τοποθετώντας σκόπιμα στοιχεία στο προσκήνιο ή στο φόντο, δημιουργώντας μια τρισδιάστατη αρχιτεκτονική που συνδυάζει το design με την εργονομία.
Η αρχιτεκτονική “Softwrap” εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πιλοτήριο μέχρι την κεντρική κονσόλα, ενώ χρησιμοποιούνται υλικά βιώσιμης προέλευσης, όπως οι ταπετσαρίες Cascade και οι μικροΐνες Dinamica που κατασκευάζονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Το νέο Audi Q5 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τον διαμήκη άξονα. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 Sportback κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με προηγμένα ήπια υβριδικά σύνολα κίνησης 48 volt, με ηλεκτρικό μοτέρ που υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα ενώ αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Παράλληλα, οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί είναι δυνατοί σε κάποιο βαθμό κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.
Η νέα γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), παράγει πρόσθετη ροπή έως και 230 Nm και 24 ίππους. Επιπλέον, το ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού και αυτό διασφαλίζει ότι το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί με πλήρη ισχύ, διατηρώντας μια άνετη εσωτερική θερμοκρασία ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των έχει μεγάλη ενεργειακή χωρητικότητα για τα δεδομένα των ήπιων υβριδικών που φτάνει τα 1,7 kWh. Η κύρια λειτουργία της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα (BAS) είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, “ανακουφίζει” τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία (ανάκτηση) με ισχύ έως και 25 kW. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 Sportback και plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης και δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκρικά για μεγάλες αποστάσεις.
Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 Sportback στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες με τεχνολογία MHEV plus. Όλες οι εκδόσεις θα διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic επτά σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ο 2.0 TFSI κινητήρας βενζίνης αποδίδει 204 ίππους, με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο diesel 2.0 TDI έχει την ίδια ισχύ αλλά ανεβάζει τη ροπή στα 400 Nm. To νέο Audi SQ5 Sportback που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας εφοδιάζεται με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 367 ίππους 550 Nm ροπής.
Τα νέα Q5 Sportback και SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά πριν από το τέλος της χρονιάς, από τον Δεκέμβριο.