Ειδικότερα και μέσω του επενδυτικού βραχίονα BMW i Ventures, ο όμιλος των Βαυαρών απέκτησε μερίδιο στην Jetti Resources με έδρα το Colorado των ΗΠΑ που εξειδικεύεται στην εξόρυξη χαλκού.
Διαβάστε επίσης: BMW M4: Πώς σας φαίνεται με αυτό το νέο “πρόσωπο”;
Με την εξαγορά του μεριδίου στόχος του BMW Gropu είναι η προώθηση της υπεύθυνης και συνετής ως προς την εξοικονόμηση φυσικών πόρων εξόρυξης χαλκού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξανόμενες απαιτήσεις με πιο βιώσιμο τρόπο. Η Jetti Resources ιδρύθηκε το 2014 και έχει αναπτύξει μία πρωτοποριακή διαδικασία για την εξόρυξη χαλκού που αξιοποιεί μέχρι πρότινος αχρησιμοποίητο μετάλλευμα από υπάρχοντα ορυχεία χαλκού.
“Επενδύοντας στην Jetti, υποστηρίζουμε την τεχνολογική πρόοδο στον τομέα της εξόρυξης χαλκού, με έμφαση στις υπεύθυνες και μη ενεργοβόρες μεθόδους”, δηλώνει ο Wolfgang Obermaier, Επικεφαλής Έμμεσων Αγαθών και Υπηρεσιών, Πρώτων Υλών, Συνεργατών Παραγωγής του BMW Group.
Διαβάστε επίσης: Τρομακτικό ποσό γι΄αυτή την “ολοκαίνουργια” BMW M3 E36
Ο χαλκός είναι μία ζωτικής σημασίας πρώτη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης στα ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Ήδη από το 2030, τουλάχιστον οι μισές παγκόσμιες πωλήσεις του BMW Group θα αποτελούνται από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Η Jetti Resources έχει αναπτύξει μια μοναδική τεχνολογία καταλυτικής έκπλυσης που επιτρέπει την εξόρυξη χαλκού από ανεκμετάλλευτα μέχρι πρότινος μεταλλεύματα.
Αυτή η διαδικασία επιτρέπει την ανάκτηση του παγιδευμένου χαλκού, αυξάνοντας έτσι σημαντικά την παραγωγή και τη διάρκεια ζωής των υφιστάμενων εγκαταστάσεων παραγωγής χαλκού. Ως εκ τούτου, η εξόρυξη χαλκού γίνεται σημαντικά πιο αποδοτική και μειώνει τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις.
Η μέθοδος της Jetti Resources επιτρέπει στα ορυχεία χαλκού να χρησιμοποιούν απόπλυση σωρών αυτών των μεταλλευμάτων, η οποία προκαλεί περίπου 40% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με την παραδοσιακή εξόρυξη πρώτων υλών και χρησιμοποιεί μόνο περίπου το 50% του νερού με την τεχνολογία να εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία σε βιομηχανική κλίμακα.
Περίπου το 70% των παγκόσμιων πόρων χαλκού δεσμεύεται σε αυτά τα πρωτογενή θειούχα μεταλλεύματα. Υλικό, που παλιότερα αποθηκευόταν σε χωματερές και θεωρούνταν απόβλητο, μπορεί τώρα να αξιοποιηθεί με αυτή τη νέα μορφή εξόρυξης η οποία εξοικονομεί πόρους.
Το BMW Group αναλύει και ιεραρχεί τις πρώτες ύλες σε συνεχή βάση ως μέρος της στρατηγικής του που σχετίζεται με τα υλικά. Οι πιθανοί κίνδυνοι προκύπτουν κυρίως από την εξόρυξη και την επεξεργασία πρώτων υλών και κατηγορίες υλικών. Το BMW Group μετριάζει αυτούς τους κινδύνους με ένα συνδυασμό τυποποιημένων, προληπτικών και δραστικών μέτρων, προσαρμοσμένων μοναδικά σε κάθε πρώτη ύλη.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η απαραίτητη διαφάνεια και η ιχνηλασιμότητα της επεξεργασίας πρώτων υλών μέσα στο σύνθετο και δυναμικό δίκτυο προμηθευτών του BMW Group, οι τελευταίοι συμμετέχουν στην Catena-X, μια συμμαχία που έχει στόχο την ασφαλή και τυποποιημένη ανταλλαγή δεδομένων στις αλυσίδες εφοδιασμού.