Το BMW iX3, η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει το 2020, είναι ένα καινοτόμο, αποδοτικό όχημα μηδενικών ρύπων, όπως το περιγράφει η ίδια η γερμανική μάρκα, κατάλληλο και για καθημερινή χρήση. Η αυτονομία του θα είναι στα 440 χιλιόμετρα στον αυστηρό κύκλο μετρήσεων WLTP.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) είναι πρωτοπόρος της τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς, που αρχής γενομένης από το 2021, θα χρησιμοποιηθεί και στα BMW i4 και BMW iNEXT.
Για το σκοπό αυτό, τόσο το σύστημα κίνησης όσο και η μπαταρία υψηλής τάσης με πρωτοποριακή τεχνολογία κυψελών έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί. Στο BMW iX3, η τεχνολογική πρόοδος διασφαλίζει την κλασική οδηγική εμπειρία της μάρκας σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση και μία πρωτοφανή ισορροπία βάρους και αυτονομίας.
Το 2020, η BMW X3 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα διατίθεται με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel και με plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ενώ το BMW iX3 παράγεται για την παγκόσμια αγορά από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στο Shenyang, Κίνα.
BMW eDrive:
Στο BMW iX3, η τεχνολογία EfficientDynamics προάγεται σε νέα επίπεδα. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα.
Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά. Η σχέση ισχύος / βάρους του συστήματος κίνησης βελτιώνεται κατά 30% περίπου συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.
Ο ηλεκτροκινητήρας του BMW iX3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 286 ίππων και ροπή 400 Nm. Ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ηλεκτροκινητήρα, σύμφωνα πάντοτε με τους Γερμανούς, που εφαρμόζεται στο BMW iX3 για πρώτη φορά, είναι μία μέθοδος παραγωγής που καταργεί την ανάγκη για χρήση υλικών προερχόμενων από σπάνιες γαίες.
Ο ηλεκτροκινητήρας του BMW iX3 μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς, κάτι που ενισχύει την απόδοση του συστήματος κίνησης. Επιπλέον, η αυτονομία του BMW iX3 επωφελείται από τη σχεδίαση του συστήματος μετάδοσης που εκμεταλλεύεται την παραδοσιακή εμπειρία πίσω κίνησης της BMW.
Διασφαλισμένο θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Το “πραγματικό” οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μερικές φορές αμφισβητούμενο, κυρίως σε αγορές που εξακολουθούν να έχουν χαμηλό ποσοστό πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού.
Στο BMW Group κάθε ηλεκτροκίνητο μοντέλο, πρέπει να αποδεικνύει ότι σε όλο τον κύκλο ζωής του, που αποτελείται από την προμήθεια πρώτων υλών, την αξιακή αλυσίδα, την παραγωγή και τη φάση χρήσης καθώς και την ανακύκλωση, το ισοζύγιο του άνθρακα είναι πολύ καλύτερο από αυτό ενός αντίστοιχου συμβατικού μοντέλου.
Για το BMW iX3 το σχετικό πλεονέκτημα είναι πάνω από 30% συγκριτικά με μία BMW X3 sDrive 20d, όταν καταναλώνεται ενέργεια σύμφωνα με το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό. Εάν το όχημα φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, το πλεονέκτημα είναι περίπου 60%.
Επιπλέον, αναλογικά με την τεχνολογία Plug&Play του BMW i3, η μπαταρία υψηλής τάσης του BMW iX3 σχεδιάζεται και για μία δεύτερη ζωή ως στατική μετά την πρώτη της μεγάλη διάρκεια ζωής στο αυτοκίνητο. Έτσι, το ήδη θετικό ισοζύγιο CO2 του BMW iX3 μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω.