Bosch: Τα αυτόνομα οχήματα είναι έτοιμα, αλλά…

Τα αυτόνομα οχήματα είναι έτοιμα να βγουν στους δρόμους από τώρα σύμφωνα με την Bosch με το "πρόβλημα" να βρίσκεται πλέον αλλού.

Βρείτε μας στο
Bosch αυτόνομη οδήγηση

Ο γερμανικός κολοσσός κατασκευής ηλεκτρονικών συστημάτων (και όχι μόνο) για εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία “πιέζει” διαρκώς με τις τεχνολογίες που παρουσιάζει προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Οι ιθύνοντες της εταιρίας πιστεύουν ότι ο καιρός για τα αυτόνομα οχήματα είναι πλέον εδώ αφού οι περιορισμοί που έθετε μέχρι πρότινος η τεχνολογία έχουν ξεπεραστεί. Το πρόβλημα πλέον βρίσκεται αλλού και όχι στα αυτόνομα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με δηλώσεις που πραγματοποίησε στο βρετανικό Autocar ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Bosch, Kay Stepper, η γερμανική εταιρία θα μπορούσε να έχει έτοιμο ένα αυτόνομο αυτοκίνητο για κυκλοφορία σε δημόσιο δρόμο αύριο κιόλας! Το αυτόνομο “μπαλάκι” πλέον βρίσκεται στους νομοθέτες και το κοινό.

“Θα πρέπει να διαχωρίσουμε τα προβλήματα σε τεχνικά και μη τεχνικά…Αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια πως από τεχνολογικής πλευράς, σε επίπεδο λογισμικού και υλισμικού, έχουμε ό,τι χρειάζεται για να παράγουμε ένα αυτόνομο όχημα αύριο. Είναι εδώ. Ναι, έχουμε ακόμη πολλές δοκιμές και αξιολογήσεις να κάνουμε, όπως και ραφινάρισμα, αλλά είμαστε ήδη εκεί”, δήλωσε ο Stepper.

Για τον διευθυντή του τμήματος της Bosch τα μεγάλα εμπόδια είναι πλέον τα μη τεχνικά, όπως τα πλαίσια των κανονισμών σε κάθε χώρα και περιοχή, τα οποία είναι διαφορετικά για την Ευρώπη, την Κίνα και τις Η.Π.Α. Αυτά είναι σύμφωνα με τον Stepper που θα καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους του κόσμου με τους Αμερικανούς νομοθέτες να βλέπουν ωστόσο με πιο θετική ματιά την αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Ένα δεύτερο εμπόδιο κατά τον Stepper είναι το… ψυχολογικό. Όπως και με καθετί ριζοσπαστικό και καινοτόμο το κοινό αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την αυτόνομη οδήγηση και χρειάζεται ακόμη χρόνος για να την αποδεχτεί ως πραγματικότητα.

Ο Stepper πιστεύει ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους έως και το 2025, αρχικά όμως η εφαρμογή τους θα αφορά περισσότερο μεταφορικές εταιρίες και που προσφέρουν υπηρεσίες sharing.

Τέλος, σύμφωνα με τον Γερμανό, αυτό που θα αργήσουμε να δούμε είναι αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ που να είναι διαθέσιμο στο κοινό. Η Bosch πιστεύει στην αυτόνομη οδήγηση, ωστόσο δεν θέλει να κάνει την… χειροκίνητη κομμάτι του παρελθόντος, ή ακόμη να δώσει τα “εργαλεία” που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην απαγόρευση της. Τουλάχιστον όχι ακόμη…

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr