Cannondale Topstone Carbon: Ανάρτηση; Και ναι και όχι…

Ο τροχός έχει διαδρομή ανάρτησης, ανάρτηση όμως δεν υπάρχει. Τουλάχιστον έτσι όπως την έχουμε συνηθίσει...

Βρείτε μας στο


Η συζήτηση ξεκινά από το είδος του ποδηλάτου. Είναι για χρήση δρόμου ή για το χώμα και τα μονοπάτια; Διότι, ως γνωστόν και προφανές, τα ποδήλατα δρόμου με τους ανάλαφρους όσο και αναιμικούς ως προς την αντοχή τους τροχούς δεν θα αντέξουν στο έως και πετρώδες ανάγλυφο μιας διαδρομής εκτός ασφαλτοστρωμένου δικτύου.

Αντίστοιχα, ένα γνήσιο mountain bike υπολείπεται σημαντικά σε ασφάλτινες διαδρομές, με τα «τρακτερωτά» ελαστικά του να καταναλώνουν σημαντικές ποσότητες ενέργειας του οδηγού.

Ωστόσο τα στεγανά κάθε κατηγορίας είναι για να «σπάνε». Τι γίνεται για παράδειγμα όταν στην γκάμα των επιλογών ενός ποδηλάτη είναι, εκτός από τις βασικές ασφάλτινες διαδρομές, και εκείνες που είναι μεν λείες αλλά όχι στρωμένες με άσφαλτο; Επεξεργασμένες με το γνωστό 3Α ή απλώς στρωμένο λείο χώμα;

Πολύ απλά, τότε έχουμε μια νέα κατηγορία ποδηλάτων, τα gravel bikes. Όμοια με της ασφάλτου, με το χαρακτηριστικό τιμόνι για σκυφτή αεροδυναμική στάση, λεπτούς τροχούς και στόχο το μικρό βάρος. Ενισχυμένα αλλά χωρίς ανάρτηση; Ο κραδασμός από κάθε χαλίκι θα φτάνει στον ποδηλάτη; Και, αντίστοιχα, θα καταπονεί τροχούς και συνδέσμους;

Αυτό το πρόβλημα ήρθε να λύσει η πάντα επαναστατική Cannondale. Αξιοποιώντας τις ιδιότητες του ανθρακονήματος και την εμπειρία στη χρήση του τις τελευταίες δεκαετίες, υπάρχει η δυνατότητα πλέον για ελεγχόμενη παραμόρφωση.

Αυτή ήταν η λύση που δόθηκε στο πρόβλημα της γοργά αναπτυσσόμενης κατηγορίας των gravel bikes. Αντί ανάρτησης, το τρίγωνο ψαλίδι και η κεντρική σωλήνα του πλαισίου όπου φιλοξενείται η βάση της σέλας επιδέχονται παραμόρφωση.

Η ελαστικότητα αυτή μεταφράζεται σε τρία εκατοστά διαδρομής του τροχού, χωρίς τη χρήση αμορτισέρ, συνδέσμων και αρθρώσεων! Ανάλογα, το βάρος παραμένει χαμηλά χωρίς όλα αυτά, ενώ δεν υπάρχει απώλεια ισχύος.

Kingpin ονομάζει την ανάρτηση η Cannondale, εξαιτίας του άξονα που δίνει αυτή την ελάχιστη δυνατότητα κίνησης στο ψαλίδι και το πλαίσιο. Κάνει έτσι πιο άνετη την πορεία σε μη ασφαλτοστρωμένο δρόμο, απορροφά κραδασμούς προτού φτάσουν στον ποδηλάτη και τη μέση του. Ταυτόχρονα το ποδήλατο δεν χάνει την ταυτότητά του: παραμένει ένα ποδήλατο δρόμου, με τις επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά του, αλλά πιο άνετο.

Το Topstone Carbon ανοίγει νέους ορίζοντες στον τομέα της ανάρτησης και περνά την τεχνολογία στην ευρεία παραγωγή. Σε πέντε (XSXL) μεγέθη για κάθε ένα από τα πέντε μοντέλα, με εύρος τιμών από 2.750 δολάρια για το πιο απλό μέχρι 6.750 δολάρια, σε τιμές ΗΠΑ, για το Force Etap AXS με τις κορυφαίες επιλογές σε εξαρτήματα.

Μεταξύ αυτών και έναν αισθητήρα στον εμπρός τροχό για την καταγραφή μέσω GPS της κίνησής του, των ωρών χρήσης και της ενεργοποίησης της εγγύησης…

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr