Χρήσιμα: Γιατί τα σεντάν δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα;

Μπορεί να έχετε παρατηρήσει πως τα περισσότερα sedan μοντέλα δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Ας δούμε γιατί συμβαίνει.

Μπορεί να έχει απασχολήσει κάποιους από εσάς, όπως και εμένα, το “γιατί τα sedan δεν έχουν υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ;”. Και μπορεί να μην ισχύει για όλα τα sedan μοντέλα (υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις είναι η αλήθεια), είναι όμως μία πραγματικότητα για την συντριπτική πλειοψηφία τους.

Τι ισχύει όμως; Γιατί τελικά οι εταιρείες επιλέγουν να μην εξοπλίζουν τα sedan αλλά και τα coupe μοντέλα τους με πίσω υαλοκαθαριστήρα, από την στιγμή που τα αντίστοιχα hatchback τον έχουν ως στάνταρ;

Διαβάστε επίσης: Να γιατί όλες οι Porsche έχουν αριστερά τον διακόπτη μίζας

Ψάχνοντας αλλά και ρωτώντας ανθρώπους εταιρειών, σε διάφορες παρουσιάσεις αυτοκινήτων, κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει ένας μόνο λόγος που τα sedan και τα coupe δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα λοιπόν έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του αμαξώματος και κατ’ επέκταση την αεροδυναμική αλλά και την χρησιμότητα του υαλοκαθαριστήρα σε τέτοιου είδους αμαξώματα.

Έρευνα: Πως και γιατί επιλέγουμε νέο αυτοκίνητο

Ο επιπλέον όγκος που έχουν τα sedan στο πίσω μέρος, προστατεύει το πίσω παρμπρίζ από το “σπρέι” που προκαλούν οι τροχοί όταν βρέχει, αλλά και από την βρωμιά γενικότερα που έρχεται από στροβιλισμούς του αέρα (αυτό συμβαίνει στην περίπτωση των hatchback που συνήθως έχουν και πιο κάθετα τοποθετημένο πίσω παρπμπρίζ), ενώ η αεροδυναμική των sedan συνήθως λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που ο αέρας καθαρίζει ελαφρώς την επιφάνεια του πίσω παρμπρίζ, σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Ακόμη ένας λόγος είναι πως στα sedan το πίσω καπό ανοίγει και το παρμπρίζ μένει σταθερό (σε αντίθεση με τα hatchback). Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ανοίγει χωρίς εμπόδια το καπό του πορτπμπαγκάζ. Σε κάποια μοντέλα η ύπαρξη υαλοκαθαριστήρα θα εμπόδιζε το άνοιγμα του πίσω καπό. Εξάλλου και ο σχεδιασμός του παρμπρίζ είναι τέτοιος που σε κάποιες περιπτώσεις θα απαιτούσε δύο υαλοκαθαριστήρες (όπως στο εμπρός παρμπρίζ).

Τέλος, είναι θέμα αισθητικής. Τα περισσότερα τμήματα σχεδιασμού των εταιριών αυτοκινήτου δεν είναι διαθέσιμα να θυσιάσουν την εμφάνιση ενός sedan ή ενός coupe αυτοκινήτου για την χρηστικότητα που θα προσφέρει ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, έστω και αν αρκετές φορές, όσοι οδηγούμε sedan θα θέλαμε να υπάρχει για να έχουμε ένα πιο καθαρό παρμπρίζ (κυρίως όταν κάνουμε όπισθεν).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και δεν μπορεί να τρέξει σε κάποιο πρωτάθλημα, η Mercedes-AMG GT2 Edition W16, είναι το νέο απόλυτο "εργαλείο" για track days με έως και...
Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν καπό το οποίο άνοιγε ανάποδα... Ή μήπως άνοιγε σωστά; Πάμε να δούμε τι έγινε και γιατί εξαφανίστηκε....
Μπορεί να φτάσει ο καθένας με το αυτοκίνητό του! Δείτε το υψόμετρο και την ακριβή τοποθεσία του δρόμου με το μεγαλύτερο υψόμετρο στον κόσμο......
Hatchback, sedan, station wagon. Λέξεις που πολλοί νομίζουν ότι δε σημαίνουν τίποτα, πέρα από το είδος του αμαξώματος. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει......
Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο επιβλητικά SUV της ελληνικής αγοράς, στην υβριδική του έκδοση με το ρεκόρ ηλεκτρικής αυτονομίας και 313 ίππους!...

H νέα Mercedes-Benz CLE είναι ο ορισμός του κουπέ και παίζει το ρόλο της τόσο καλά που πραγματικά διεκδικεί το… όσκαρ σχεδίασης. Επιβλητικό εμπρός μέρος...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής