Το Dacia Duster είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο της ελληνικής αγοράς και τα στοιχεία το επιβεβαιώνουν. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, ανήκει στο Top 10 της κατηγορίας του. Υπάρχει όμως μία έκδοσή του στην οποία οφείλεται αυτή η δημοφιλία και είναι αυτή με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο).
Όπως αναφέρουν τα ίδια στοιχεία, μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2025, το Dacia Duster ταξινομήθηκε στην ελληνική αγορά σε 546 αντίτυπα. Από αυτά, τα 383 εξοπλίζονταν με τον κινητήρα διπλού καυσίμου. Ακολούθησαν τα 120 Duster με ήπια υβριδικό μοτέρ ισχύος 130 ίππων, ενώ πολύ λιγότερα ήταν τα πλήρως υβριδικά με τους 140 ίππους. Πάμε να δούμε μερικά στοιχεία που κάνουν την υγραεριοκίνητη έκδοση τόσο ελκυστική.
Αυτονομία έως 1.400 χλμ. για την έκδοση ECO-G 100
Η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G 100 διακρίνεται για την μεγάλη αυτονομία που αγγίζει τα 1.400 χλμ. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο υπάρχουν δύο ρεζερβουάρ (50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG), ενώ υπάρχει ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό που αλλάζει άμεσα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο. Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 999 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς του αγγίζει τους 100 ίππους και η μέγιστη ροπή των 170 Nm εμφανίζεται στο εύρος 2.000 – 3.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων, ενώ αναφορικά με τις επιδόσεις να αναφέρουμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα.
Εσωτερικό: 472 λίτρα για τις αποσκευές
Σύγχρονη αισθητική επικρατεί και στην καμπίνα, η οποία απέκτησε νέα οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών (από την έκδοση Expression). Εννοείται πως υπάρχει δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα. Προαιρετικά, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia συναντάμε ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 7 ιντσών. Όσο για τους χώρους, ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ο όγκος του πορτμπαγκάζ είναι φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).
Κάτω από 20.000 ευρώ η βασική έκδοση
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, αυτή τη στιγμή η βασική έκδοση Essential ECO-G 100 (έτσι ονομάζεται ο κινητήρας διπλού καυσίμου) ξεκινά από τα 19.900 ευρώ. Ακολουθεί η “expression” των 21.900 ευρώ, ενώ οι πιο πλούσιες “extreme” και “journey” κοστίζουν 24.400 ευρώ.