Η ώρα για τα τέλη κυκλοφορίας πλησιάζει και υπάρχουν πολλά μοντέλα που απαλλάσσονται από αυτό το έξοδο. Συγκεκριμένα, όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τα Plug-In υβριδικά, αλλά και πολλά υβριδικά. Σε αυτό το κείμενο θα δούμε τα δέκα υβριδικά αυτοκίνητα με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων της ελληνικής αγοράς, αλλά και ποιο είναι το φθηνότερο από αυτά.
Δείτε επίσης: Το B-SUV που κοστίζει 20.950 ευρώ μέχρι το τέλος του έτους – Ισχύει για ετοιμοπαράδοτα
Όπως βλέπετε στον σχετικό πίνακα που ακολουθεί, το υβριδικό Toyota Yaris στην έκδοση με κινητήρα 1.5 5D HDF (e-CVT) είναι το υβριδικό μοντέλο με τους χαμηλότερους ρύπους (87-91 γρ./χλμ.) Εννοείται ότι ακριβώς η ίδια επίδοση ισχύει και στην περίπτωση του MAZDA 2 Hybrid, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά “αδερφάκι” του. Η τριάδα ολοκληρώνεται με την πλήρως υβριδική έκδοση του Renault Clio. Ο λόγος για την έκδοση full hybrid E-Tech 145. Λίγο πιο πίσω ακολουθεί το Mitsubishi Colt, το οποίο αποτελεί “αδερφάκι” του Renault Clio και η πεντάδα ολοκληρώνεται με το Suzuki Swift. Το τελευταίο είναι το μοναδικό ήπια υβριδικό μοντέλο της πεντάδας… και ασφαλώς το φθηνότερο! Ακολουθούν τα δέκα υβριδικά με τους χαμηλότερους ρύπους, όπως ανακοινώνονται από τον ΣΕΑΑ.

Suzuki Swift: Ήπια υβριδικό με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και από τα 16.990 ευρώ
To Suzuki Swift ξεκινά από τα 16.990 ευρώ (περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια Hybrid Bonus ύψους 460 ευρώ). Πέρα όμως από την τιμή, “δυνατό” του στοιχείο είναι και η κατανάλωση! Η χαμηλότερη κατανάλωση των 4,4 λτ./100 χλμ. που βλέπετε στον παραπάνω πίνακα, επιτυγχάνεται στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση στον εμπρός άξονα. Το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρεται με μία δυνατότητα επιλογής ως προς τον κινητήρα. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., ο οποίος συνοδεύεται από ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Αποδίδει 82 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 112 Nm έρχεται στις 4.500 σ.α.λ. Μπορεί να μην υπάρχει ποικιλία ως προς τους κινητήρες, αλλά ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή αυτόματο CVT.

Tα πρόστιμα στην εκπρόθεσμη πληρωμή
Μπορεί στο παρελθόν να υπήρχε παράταση για τα Τέλη Κυκλοφορίας, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει από πέρυσι. Η ίδια “πολιτική” θα ακολουθήσει και φέτος. Αυτό σημαίνει ότι τα Τέλη Κυκλοφορίας θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι τις 31/12/2025. Επίσης, έχουν γνωστοποιηθεί τα πρόστιμα εκπρόθεσμων πληρωμών που διαμορφώνονται ως εξής:
-25% του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί έως τις 31/1/2026
-50% του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, εάν η εξόφληση πραγματοποιηθεί εντός του Φεβρουαρίου 2026
-ισόποσο των Τελών Κυκλοφορίας, σε περίπτωση εξόφλησης από την 1/3/2026 και μετέπειτα ή μερικής εξόφλησης ή μη εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας έτους 2025.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, πέρυσι, από το σύνολο των 6,7 εκατομμυρίων οχημάτων, εμπρόθεσμα πληρώθηκαν τέλη κυκλοφορίας για 5,9 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό ύψους 88% πλήρωσε εμπρόθεσμα.