Ο Μιχάλης είναι Μηχανολόγος Μηχανικός, έζησε πολλά χρόνια στο εξωτερικό και έχει συνεργαστεί με σημαντικές ομάδες Ράλι και Rallycross. Αυτή την περίοδο είναι Αρχιμηχανικός στην ομάδα Rallycross της Subaru USA. Έχει στο ενεργητικό του κορυφαίες συνεργασίες, με πιο πρόσφατη εκείνη με την Toyota Gazoo Racing, ως Τεχνικός Διευθυντής στο project του νέου Yaris WRC, με το οποίο η ιαπωνική εταιρεία επέστρεψε στο θεσμό μετά από 18 χρόνια.
– Η εμπλοκή μου με την αυτοκίνηση ξεκίνησε όχι από τα αυτοκίνητα, αλλά από τις μοτοσικλέτες. Βλέποντας έναν αγώνα μοτοκρός στο Μαραθώνα, όταν πρέπει να πήγαινα στην Τρίτη Δημοτικού, ένιωσα μέσα μου ότι κάτι τέτοιο, περίεργο, με θόρυβο, ένταση και ταχύτητα θα έκανα στη ζωή μου. Όταν δε στην πιο ώριμη ηλικία των… 12 ετών είδα το πρώτο μου Ράλι Ακρόπολις στο Πλατανάκι, η πορεία μου ήταν προδιαγεγραμμένη!
– Σπούδασα Μηχανολογία στην Αθήνα και έπειτα πήγα στην Αγγλία για μεταπτυχιακό, θέλοντας να μάθω περισσότερα σχετικά με την τεχνολογία των Οχημάτων και να βρω κάποιο μονοπάτι που θα με οδηγούσε στην πρώτη μου δουλειά σε μια αγωνιστική ομάδα. Η αναζήτηση και η πρόσβαση σε πληροφορίες τότε, δεν είχε καμιά σχέση με σήμερα. Διάλεξα το Πανεπιστήμιο που θα έκανα τα μεταπτυχιακά μου, ξεφυλλίζοντας ένα βιβλίο με πληροφορίες για όλα τα Πανεπιστήμια της Βρετανίας, στην Βρετανική Πρεσβεία. Έψαχνα. Δεν ήξερα, ούτε κανένας μου είπε ή με βοήθησε!
– Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι για εμένα μια ατελείωτη κόντρα με τον εαυτό μου στην προσπάθεια να κατανοήσω, να μάθω όσο το δυνατόν περισσότερα για το αντικείμενο της δουλειάς μου. Να εξηγήσω πώς αυτά που διαισθάνομαι ότι συμβαίνουν, περιγράφονται με αριθμούς. Άλλωστε, αν δεν περιγράψεις ένα πρόβλημα με αριθμούς, μόνο από τύχη μπορείς να το λύσεις και, τελικά, δε θα μάθεις!
– Στην πορεία μου, με έχουν σημαδέψει άνθρωποι όπως οι γονείς μου, που ενώ κατάλαβαν ότι αυτό που διάλεξα να κάνω ήταν έξω από την πεπατημένη, με στήριξαν σε κάθε βήμα. Ειδικά η μητέρα μου που πάντα, μα πάντα, έβρισκε κάτι αισιόδοξο ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις. Μάλλον εκείνη με έμαθε να “πηγαίνω τέρμα” παντού. Ακόμη, με σημάδεψαν διάφοροι φίλοι μου. Έτυχε; Τους διάλεξα; Δεν ξέρω, όμως ως μεγαλύτεροι από εμένα, με έμαθαν να στέκομαι και να σκέφτομαι “έξω από τη μάντρα και τους μαντρωμένους”. Να μην ακολουθώ τυφλά, να αμφισβητώ. Επίσης, με σημάδεψε ο David Lapworth, ένας καλός φίλος τώρα, που με έμαθε να ακούω, να βάζω στην άκρη προσωπικούς εγωισμούς, πολιτικές κόντρες και να συνεργάζομαι.
– Αυτό που έχω να πω στα νέα παιδιά είναι κλεμμένο αλλά… “Από τη στιγμή που θα καταλάβεις, η δράση είναι εύκολη”. Όταν ξεκαθαρίσεις μέσα σου ότι αυτό είναι που θέλεις να κάνεις στη ζωή σου, τότε δε σε σταματάει τίποτα…
Who is who: Ο Μιχάλης Ζώτος γεννήθηκε το 1967 στο Κορωπί Αττικής. Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στην Αγγλία . Εργάζεται ως Μηχανολόγος Αυτοκινήτων από το 1994 και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα από το 1999. Έχει συνεργαστεί κατά το παρελθόν με τις ομάδες Opel, Subaru, Mitsubishi, Seat, Mini, Toyota, έχοντας υπάρξει και Αρχιμηχανικός σε οδηγούς όπως οι Tommi Makinen, Petter Solberg, Valentino Rossi κ.α. Αυτή την περίοδο βρίσκεται στην Subaru USA, σχεδιάζοντας με την ομάδα το αυτοκίνητο για το Πρωτάθλημα Global Rally Cross.
* Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.