Η BMW πίστεψε στην κατηγορία των SUVs και γρήγορα μπήκε στο παιχνίδι πριν πολλά χρόνια με αυτοκίνητα όπως η X5 και αργότερα η X3. Φυσικά ακολούθησαν πολλές εκδόσεις “Χ”, ανάμεσά τους και η X1 πίσω στο 2009. Από τότε μέχρι σήμερα έχουμε μπει αισίως στην τρίτη γενιά του μοντέλου η οποία είναι πλέον πιο μεγάλη και πιο επιβλητική από ποτέ, ενώ παρουσιάζει πλουραλισμό εκδόσεων όσον αφορά στους κινητήρες της (βενζίνη, ντίζελ υβριδικό, Phev και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο). Εμείς στην συγκεκριμένη δοκιμή είχαμε στην κατοχή μας την έκδοση sDrive18i η οποία κάτω από το καπό της έχει τον τρικύλινδρο 1500άρη τούρμπο κινητήρα των 136 ίππων.
Επιβλητική εμφάνιση
Εξωτερικά η νέα BMW X1 σε… στιγματίζει. Δεν πρόκειται να μην την προσέξεις. Το εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα και τα έντονα “νεύρα”, το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος αλλά και τα 3D φωτιστικά σώματα πίσω που εξέχουν από το αμάξωμα, είναι στοιχεία που κεντρίζουν. Το βαυαρικό SUV έχει μεγαλώσει σε διαστάσει σε σχέση με το παρελθόν, φτάνοντας πλέον στα 4.500 χλστ., κάτι που υπογραμμίζεται και από την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος είναι στο Cd 0,27.
Ποιότητα, χώροι και εργονομία στο εσωτερικό
Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος προφανώς και έφεραν ανάλογη αύξηση και στους χώρους της καμπίνας. Πέντε ενήλικες χωράνε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ των έως και 540 λίτρων (εξαρτάται από την θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων) φτάνει μέχρι τα 1.600 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40. Αυτό όμως δεν είναι είδηση. Ούτε η χρήση εξαιρετικών υλικών θα μπορούσε να είναι είδηση σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Δέρμα, αφρόδες και μαλακό υλικό ψηλά σε ταμπλό και πάνελ θυρών, αλουμίνιο και γυαλιστερό πλαστικό κάνουν την εμφάνισή τους και δένουν μεταξύ τους αρμονικά. Η διάταξη Curved Display με δύο οθόνες σε αγκαλιάζει με 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 10,7 για το σύστημα πολυμέσων. Προφανώς και η τεχνολογία στο εσωτερικό… δίνει και παίρνει με αφή, head up display και όλα τα συναφή να φωνάζουν “παρών”.
Όσα θέλεις τα έχεις σε αυτή την έκδοση
Για τα μοτέρ της BMW τα έχουμε ξαναπεί. Δεν εντυπωσιάζουν σε… κυβισμό τους παραδοσιακούς, αν όμως έχεις επαφή μαζί τους θα καταλάβεις πως δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Από τις 1.500 σ.α.λ. και έως και τις 5.000 σ.α.λ. η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση καθώς αυτό είναι και το εύρος στο οποίο αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 230 Nm, ενώ το αυτοκίνητο βάρους 1.575 κιλών, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,2 δλ. (τελική ταχύτητα 208 χλμ.). Στις χαμηλομεσαίες στροφές και με την βοήθεια του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου με τις ακαριαίες, ομαλές και πάντοτε έγκυρες αλλαγές, ο κινητήρας είναι στα καλύτερά του και πρακτικά έχει άφθονη ροπή. Συνολικά, στην διάρκεια της δοκιμής μας η πραγματική μέση κατανάλωση ήταν στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει να σημειώσω πως το αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι, αναγράφει «Boost». Όταν το πιέσεις ο πίνακας οργάνων αλλάζει γραφικά, ενώ το αυτοκίνητο γίνεται πιο… σπορ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση στην X1 είναι πως παρά τις διαστάσεις της και το M Package το οποίο συνοδεύεται από 20άριδες τροχούς, η άνεση ήταν πολύ καλή και το ίδιο και η απόσβεση των κραδασμών. Σίγουρα το αυτοκίνητο αναδεικνύεται στον αυτοκινητόδρομο, ενώ για τους δρόμους μας η απλή έκδοση με μικρότερους τροχούς και άλλο σετάρισμα στην ανάρτηση θα ήταν ιδανική. Η νέα BMW, δεν σε βάζει σε δικά της… μοτίβα. Μπορείς να την οδηγήσεις όπως επιθυμείς εσύ. Σβέλτα ή χαλαρά. Και αυτή θα ακολουθήσει τον ρυθμό σου. Αυτό είναι και το μεγάλο της ατού! Εν κατακλείδι, αν θέλετε τη γνώμη μου, η νέα BMW X1 είναι ίσως το καλύτερο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας αυτή την στιγμή. Έχει όσα θες, δεν απαιτεί κανένα συμβιβασμό και πραγματικά αν μπορείς να την αποκτήσεις, αξίζει!
Δείτε το επίσημο video του TractioN για την BMW X1…