Σε μία εποχή που η αγορά κατακλύζεται από SUV μοντέλα, η βαυαρική εταιρεία αποδεικνύει πως υπάρχει “χώρος” για εναλλακτικές επιλογές, όπως η MPV κατηγορία που κάποτε γνώριζε δόξες! Αυτή τη φορά, στα χέρια μας βρέθηκε η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer, σε μία άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση. Πρόκειται για την Plug-In υβριδική, η οποία προσφέρεται πλέον με μεγαλύτερη μπαταρία που είναι σε θέση να εξασφαλίσει “ηλεκτρική” αυτονομία που “φλερτάρει” με τα 100 χλμ. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer διατηρεί το γνώριμο αμάξωμα του παρελθόντος και στο εμπρός τμήμα βλέπουμε μεγάλες γρίλιες και λεπτότερα φωτιστικά σώματα. Βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται στο 0,26 Cd και το μέγεθός της έχει διευρυνθεί συγκριτικά με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος διαμορφώνεται στα 4.386 χλστ. (+32 mm), το πλάτος στα 1.824 χλστ. (+24 mm) και το ύψος στα 1.576 χλστ., ενώ η γκάμα των ζαντών αλουμινίου προσφέρει επιλογές που φτάνουν σε μέγεθος έως τις 19 ίντσες. Στην περίπτωσης της έκδοσης δοκιμής, η Plug-In υβριδική “φύση” του μοντέλου είναι εμφανείς από την κωδική ονομασία “225e”, αλλά και από την δεύτερη τάπα πλήρωσης (υποδοχή φόρτισης). Οι πιο παρατηρητικοί, θα διαπιστώσουν ότι στο πίσω μέρος υπάρχει και το “xDrive”, το οποίο αφορά σε τετρακίνητες εκδόσεις της βαυαρικής εταιρείας. Πράγματι, στην BMW Σειρά 2 Active Tourer της δοκιμή μας η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλες της Plug-In υβριδικές εκδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου.
Εσωτερικό: Σύγχρονο, ευρύχωρο και ποιοτικό
Περνάμε στην καμπίνα της BMW Σειρά 2 Active Tourer, εκεί όπου είναι είναι εμφανής η προσπάθεια της BMW να προσφέρει ένα ποιοτικό και κυρίως πρακτικό περιβάλλον που θα ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες μίας οικογένειας. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη επιτρέποντας στον χώρο αποσκευών να φτάσει σε όγκο έως τα 470 λτ. (406 λτ. στην Plug-In υβριδική έκδοση), ενώ με τις πλάτες των καθισμάτων στην οριζόντια θέση εκτοξεύεται στα 1.455 χλστ (1.405 αντίστοιχα). Καλούς χώρους συναντάμε και στην καμπίνα, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενες, μεγάλες “τσέπες” στις πόρτες των εμπρός επιβατών και ένα πλάτος πίσω σειράς καθισμάτων που θα βολέψει μία πενταμελής οικογένεια. Όσον αφορά στο ψηφιακό περιβάλλον, πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη μεγέθους 10,25 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Operating System 8.0 απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 10,7 ιντσών. Μέσα από το τελευταίο, ο οδηγός απολαμβάνει συστήματα όπως η κάμερα οπισθοπορείας, η ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay, πλοήγηση και άλλα.
Εντυπωσιακή αυτονομία χωρίς σταγόνα βενζίνης
Πάμε και στο υβριδική σύστημα της BMW 225e Active Tourer, η οποία τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ. που συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Κάπως έτσι, η συνολική απόδοση εκτοξεύεται στους 245 ίππους και περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,7 δλ., ικανοποιητική τιμή για ένα αμάξωμα που “φλερτάρει” με τα 1.900 κιλά.
Το στοιχείο, βέβαια, που εντυπωσιάζει περισσότερο από κάθε άλλο, είναι η “ηλεκτρική” αυτονομία του βαυαρικού μοντέλου, με την μπαταρία χωρητικότητας 14,2 kWh να επιτρέπει έως και 92 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης σύμφωνα με την εταιρεία. Εμείς διαπιστώσαμε ότι στον αστικό ιστό τα 85 χλμ. είναι μία ρεαλιστική τιμή! Ξεκινώντας με την μπαταρία στο 100%, ο οδηγός θα διανύσει τα πρώτα 100 χλμ. με μία κατανάλωση της τάξης των που θα διαμορφωθεί κοντά στο 1 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, με άδεια μπαταρία είδαμε την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5,5 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στην φόρτιση, πλέον η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί στα 7,4 kW, επιτρέποντας την ολοκλήρωσή της σε 2,5 ώρες.
Στην πράξη: Έμφαση στην άνεση
Βασικό στοιχείο σχεδόν κάθε μοντέλου της BMW είναι ο “sportive” χαρακτήρας, το άμεσο τιμόνι και η σχετικά “σφικτή” ανάρτηση. Στην περίπτωση της BMW 225e Active Tourer, είναι αναγνωρίσιμα κάποια από τα παραπάνω στοιχεία, ωστόσο από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται σαφές πως η άνεση ήταν ψηλά στις προτεραιότητες. Σε συνδυασμό με τις ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, το MPV των Βαυαρών καταφέρνει να περνά αξιοθαύμαστα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η κορυφαία μόνωση της καμπίνας “εξαφανίζει” τους θορύβους. Θετικό είναι, βέβαια, το γεγονός ότι δεν επηρεάζεται αρνητικά η οδική συμπεριφορά, με το πλαίσιο να παραμένει φιλικό και προβλέψιμο, ενώ ταυτόχρονα οι τάσεις πλεύσεις σε πιο “σφικτές” διαδρομές απουσιάζουν. Σχετικά με το υβριδικό σύστημα, θερμικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρας “συνεργάζονται” εξαιρετικά, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και οικονομία. Μάλιστα, στο “Sport” πρόγραμμα οδήγησης και με χρήση των paddles, το βαυαρικό MPV γίνεται αρκετά οδηγοκεντρικό.
Στο ταμείο
Η τιμή της νέας BMW Σειρά 2 Active Tourer ξεκινά στην Ελλάδα από τα 39.310 ευρώ. Βέβαια, για την απόκτηση της Plug-In υβριδικής έκδοσης, το κόστος αυξάνεται στα 46.450 ευρώ.