Είναι από εκείνες τις στιγμές που λίγα λεπτά πριν την παραλαβή ενός αυτοκινήτου δοκιμής… η καρδιά χτυπά πιο δυνατά. Είναι η στιγμή για την δοκιμή της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής BMW M των 544 ίππων. Είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις; Αν υπάρχει κάποιο που μπορεί να “μιλήσει” στην καρδιά των petrolheads, ίσως να είναι αυτό που βλέπετε στην οθόνη σας. Ώρα να γνωρίσουμε τη νέα BMW i4 M50 των 544 αθόρυβων ίππων που μας ξεναγούν σε ένα νέο κόσμο, όπου η οδηγική ευχαρίστηση δεν έχει “πεθάνει”!
BMW iX3: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό SUV της BMW (+video)
Όπως σε κάθε δοκιμή, έτσι κι εδώ θα ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση. Η BMW i4 M50, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του τμήματος BMW M, φέρει τα χαρακτηριστικά που έχουμε συνηθίσει στα κορυφαία μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας. Το πρώτο βλέμμα δεν γίνεται να μην “καρφωθεί” στις carbon λεπτομέρειες που ανήκουν στο προαιρετικό M Carbon πακέτο εξοπλισμού. Αυτές υπάρχουν χαμηλά, στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, εκεί που βρίσκεται το πλαίσιο των αεραγωγών ψύξης των φρένων. Επιπλέον, carbon επιφάνειες συναντάμε στα καπάκια των καθρεφτών με τους διπλούς βραχίονες, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει carbon διακριτική αεροτομή και διαχύτης. Άλλα αξιοσημείωτα στοιχεία είναι η εμπρός μεγάλη μάσκα για την οποία έχουν γραφτεί αμέτρητες απόψεις, η οποία στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με τα λεπτά, Laser φωτιστικά σώματα με δέσμη που στρίβει. Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, οι οποίες “φιλοξενούν” μπλε δαγκάνες που φέρουν το σήμα Μ. Εννοείται ότι τα σχετικά σήματα δεν απουσιάζουν και από τα άλλα σημεία του αμαξώματος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η BMW i4 M50 έχει μήκος που φτάνει τα 4.783 χλστ., το πλάτος αγγίζει τα 1.852 χλστ. και το ύψος τα 1.448.
Εσωτερικό: Τελειότητα, πολυτέλεια και… M συναίσθημα!
Ανοίγοντας την στιβαρή πόρτα του βαυαρικού Gran Coupe αποκαλύπτεται μία τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα από την οποία δεν απουσιάζουν οι “sportive” πινελιές. Κάτι τέτοιο, το αντιλαμβάνεται κανείς μόλις καθίσει στο M κάθισμα με την κορυφαία πλευρική στήριξη. Ο οδηγός είναι “περικυκλωμένος” από κορυφαία υλικά, ενώ σε αρκετές επιφάνειες εντοπίζονται “M Carbon Fibre” διακοσμητικές επενδύσεις. Το “hardcore” σκηνικό ολοκληρώνεται με τα αλουμινένια πεντάλ, τις ζώνες που φέρουν τα χαρακτηριστικά χρώματα του M Division, αλλά και σηματάκια Μ σε αρκετά σημεία, όπως το τιμόνι και τα καθίσματα. Μπορεί ένα μεγάλο ποσοστό του “σκληρού πυρήνα” της αυτοκίνησης να αδιαφορεί για τις οθόνες αφής, αλλά είναι γεγονός πως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας είναι το BMW Live Cockpit Professional με κυρτή οθόνη. Ουσιαστικά αποτελείται από μία οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων, αλλά και μία οθόνη αφής μεγέθους 14,9 ιντσών. Μέσω της δεύτερης ελέγχονται όλα τα συστήματα και οι εφαρμογές του infotainment (εννοείται ότι υπάρχει και ο γνώριμος περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα του BMW iDrive).
Αναφορικά με τους χώρους της καμπίνας, η BMW i4 M50 δεν στερείται πρακτικών χώρων για μικροαντικείμενα στις θήκες των πορτών, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν “βασιλικά” ανεξαρτήτου αναστήματος. Ο όγκος για τις αποσκευές είναι επίσης επαρκής και φτάνει τα 470 λτ.
Δύο ηλεκτροκινητήρες και 544 ίπποι στο “Sport Boost” mode
Πηγή τροφοδοσίας, αλλά και απεικόνισης ενός μόνιμου χαμόγελου στο πρόσωπο είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης BMW M eDrive. Ο ένας κινεί τον εμπρός άξονα και ο άλλος τον πίσω, με την συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 544 ίππους και την ροπή τα 795 Nm. Αυτές οι τιμές επιτυγχάνονται για 10 δλ., όταν ο οδηγός επιλέξει το “Sport Boost” προφίλ οδήγησης, διαφορετικά έχει διαθέσιμους στο δεξί του πόδι 476 ίππους και 730 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές, με το αμάξωμα της BMW i4 M50 βάρους 2.290 κιλών να “γαντζώνει” στο έδαφος και να εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Η μπαταρία βρίσκεται σε ειδικά διαμορφωμένη θέση, ώστε να εξασφαλίζεται χαμηλό κέντρο μάζας και η χωρητικότητά της αγγίζει τις 80,7 kWh. Κάτι τέτοιο, επιτρέπει αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 521 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Εμείς στην διάρκεια της δοκιμής είδαμε μέση κατανάλωση 23,5 kWh/100 χλμ. (18-22,5 kWh/100 χλμ. η εργοστασιακή τιμή), που σημαίνει ότι είναι εφικτή μία αυτονομία 400+ χλμ. Όσο για την φόρτιση, κάτι παραπάνω από 8 ώρες αρκούν με χρήση Wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ 11 kW. Βέβαια, η BMW i4 M50 είναι σε θέση να φορτίσει ακόμα και με 205 kW, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι σε ταχυφορτιστή τέτοιας ισχύος κερδίζει 140 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Στην πράξη: “Γιώτα 4″… ένοπλο!
Απόλυτη ησυχία, πεντάλ στο πάτωμα και έπειτα… τρομακτική εκτόξευση! Αν υπάρχει ένα πράγμα που θα θυμάται για πολύ καιρό όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι της BMW i4 M50, αυτό είναι σίγουρα η επιτάχυνση από στάση. Επιλέγεις το πρόγραμμα “Sport Boost” με το “launch control”, πατάς φρένο, τέρμα γκάζι και στη συνέχεια αφήνεις απότομα το φρένο. Αυτό ήταν… Αρκούν μόλις 3,9 δλ. ώστε να εμφανιστεί η ένδειξη των 100 χλμ./ώρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η όλη διαδικασία συνοδεύεται από τον τεχνητό ήχο που έρχεται από τα ηχεία (στο “Sport Mode”). Πέρα από την βίαιη επιτάχυνση, η BMW i4 M50 έχει τα στοιχεία που θα παρουσιάσουν έναν νέο, αθόρυβο αλλά όμορφο κόσμο στους λάτρεις της οδήγησης. Μπορεί να απουσιάζει ο φυσικός ήχος ενός θερμικού μοτέρ, αλλά σε γενικές γραμμές καταφέρνει να προσφέρει συγκινήσεις. Ειδικά με το πρόγραμμα ευστάθειας μερικώς απενεργοποιημένο, είναι εφικτό να ξεκολλήσει το πίσω μέρος και να χαραχτεί ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο του γνώστη οδηγού. Από την άλλη, όταν επιλέξει να οδηγήσει με… γραμμές, θα πεισθεί για το κορυφαίο σύστημα διεύθυνσης με την έντονη πληροφόρηση, τα πανίσχυρα φρένα, αλλά και την αστείρευτη πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση. Οι δύο και βάλε τόνοι του αμαξώματος εξαφανίζονται και η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά εξασφαλίζοντας μηδενικές κλίσεις.
Ασφαλώς δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στις αστικές μετακινήσεις. Σε αυτές τις συνθήκες απαιτούνται μερικά χιλιόμετρα ώστε να έρθει η εξοικείωση με το φαρδύ αμάξωμα. Από εκεί και πέρα, ειδικά με την επιλογή του προγράμματος “Eco” έρχεται η απόλυτη ηρεμία και η ευκολία οδήγησης που συναντάμε σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο. Τίποτα δεν θυμίζει το “πολεμικό κλίμα” που μπορούν να δημιουργήσουν οι 544 ίπποι!
Στο ταμείο
Η νέα BMW i4 M50 των 544 ίππων, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του τμήματος M Division ξεκινά από τα 69.750 ευρώ. Ασφαλώς, στη βάση της γκάμας βρίσκεται και η πιο προσιτή επιλογή της i4 eDrive40 με τους 340 ίππους. Σε αυτή την περίπτωση, το κόστος απόκτησης διαμορφώνεται στα 54.850 ευρώ.