Μπορεί μέσα στο 2023 η MG Motors να μην πρόλαβε να δείξει την ανταγωνιστικότητά της, αλλά κάτι τέτοιο έγινε φανερό μέσα στην τρέχουσα χρονιά, ειδικά στην B-SUV κατηγορία. Εκεί, το “φρέσκο” MG ZS κατάφερε να “σκαρφαλώσει” σε σύντομο διάστημα στο Top 5 και το τέλος του 8μήνου το βρίσκει στην 4η θέση.
Το MG ZS είναι το B-SUV της εταιρείας που έχει καταφέρει να πετύχει τις περισσότερες πωλήσεις στην χώρα μας και όχι άδικα όπως είδαμε και στη μία εβδομάδα που το κρατήσαμε για την δοκιμή του. Σε αυτή την πρώτη επαφή μας το μοντέλο της MG με τον 1.0 λτ. τούρμπο κινητήρα των 111 ίππων και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι ένα τίμιο και αξιοπρεπές σύνολο, το οποίο όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, αλλά έχει να επιδείξει, εκτός των άλλων, ευρυχωρία που αρκετά B-SUV θα ζήλευαν.
Συγκεκριμένα, η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 448 έως 1.166 λίτρα (με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων). Από την άλλη, στην καμπίνα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση, χάρη στις πολλαπλές (ηλεκτρικές) ρυθμίσεις του καθίσματος. Απουσιάζει η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν την αναζήτησα. Όσον αφορά στα υλικά, αυτά είναι πολύ καλής ποιότητας και δεν θα αφήσουν περιθώριο για παράπονα.
Το νέο MG ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά με δύο θερμικούς κινητήρες, ενώ δεν απουσιάζει και η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, η λεγόμενη ZS EV. Στη βάση της γκάμας συναντάμε έναν 4κύλινδρο VTI-tech κινητήρα χωρητικότητας 1.5, ο οποίος αποδίδει 106 ίππους και 141 Nm. Συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και η τιμή του ξεκινά από τα 18.950 ευρώ που συνοδεύεται από χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων.
Ακολουθεί η πιο ισχυρή επιλογή, η οποία είναι και αυτή της δοκιμής μας η οποία τροφοδοτείται από 3κύλινδρο turbo μοτέρ T-GDI με χωρητικότητα 1,0 λτ. Αποδίδει 111 ίππους και 160 Nm, ενώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων. Με αυτόν τον κινητήρα υπάρχει δυνατότητα επιλογής και αυτόματου κιβωτίου. Στην πρώτη περίπτωση η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 23.950 ευρώ και στη δεύτερη στα 25.150 ευρώ.
Στον εξοπλισμό του συγκεκριμένου ZS περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων καθιερωμένων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ευκολιών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ηχοσύστημα έξι ηχείων, θερμαινόμενα καθίσματα και Auto Hold. Φυσικά υπάρχει οθόνη αφής 10,1 ιντσών (θα θέλαμε να έχει αμεσότερη απόκριση), συμβατή με Android Auto και Apple Car Play, στο κάτω μέρος της οποίας παρατίθεται μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για αμεσότερη πρόσβαση σε κάποιες βασικές λειτουργίες.
Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και οδηγικά με σωστό στήσιμο και ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ το οποίο έχει τις ρίζες του στην GM και αποδίδει ευχάριστα την ισχύ του. Η μέση κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες είναι στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές.
Για εμένα το ζητούμενο πλέον είναι η αντοχή του MG ZS στον χρόνο. Γιατί κατά τα άλλα θα το αγόραζα με κλειστά μάτια. Ακόμη και έτσι όμως η εγγύηση των 7 ετών ή 150.000 χλμ. είναι αυτή που θα έδιωχνε κάθε ενδοιασμό από πάνω μου για την αγορά του…