KGM Tivoli… Σου θυμίζει κάτι αλλά κάπου το… χάνεις. Ναι είναι το γνωστό μας Tivoli το οποίο έκανε καριέρα (και) στην χώρα μας ως SsangYong και πλέον εδώ και μερικούς μήνες είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά εκ νέου, με το σήμα της KGM (δείτε εδώ αναλυτικά την γκάμα της μάρκας στην χώρα μας). Προσφέρεται σε πληθώρα εκδόσεων που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες, αλλά αυτή την φορά θα δούμε μία αρκετά ενδιαφέρουσα έκδοση, η οποία φέρει κινητήρα 163 ίππων, αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.
Όσοι αναζητούν ένα αυτόματο B-SUV, λοιπόν, μπορούν να επιλέξουν την έκδοση του Tivoli που συνοδεύεται από τον 1.5 GDI Turbo κινητήρα βενζίνης. Κάτω από το καπό υπάρχει ένα τετρακύλινδρο, turbo μοτέρ χωρητικότητας 1.497 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 163 ίππους και 260 Nm ροπής. Μάλιστα δεν υπάρχει καμίας μορφής υποβοήθηση του έργου του θερμικού κινητήρα, με αποτέλεσμα να έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς… βενζινοκίνητο μοντέλο. Οδηγικά, το KGM Tivoli κάνει όσα υπόσχεται και περιμένεις από αυτό και τις τεχνικές προδιαγραφές του. Είναι αρκετά σβέλτο στην έκδοση με τους 163 ίππους, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι στον άνετο χαρακτήρα που επέλεξαν να προσδώσουν οι Κορεάτες μηχανικοί στο μοντέλο του. Η ανάρτηση προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης, ενώ η ηχομόνωση κάνει την δουλειά της. Θα ήθελα λίγο πιο… γεμάτο το μοτέρ “χαμηλά” αλλά μέχρι εκεί. Τα φρένα είναι ισχυρά, ενώ το τιμόνι έχει το βάρος που πρέπει χωρίς να είναι ιδιαίτερα άμεσο (λογικό καθώς το αυτοκίνητο προορίζεται και για ελαφριά, εκτός δρόμου χρήση). Όσον αφορά στη μέση κατανάλωσή του, αυτή είναι σε πραγματικές συνθήκες στα 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Το KGM Tivoli με το αυτόματο κιβώτιο είναι διαθέσιμο με την έκδοση SMART ως βασική. Η συγκεκριμένη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες 16 ιντσών, κεντρική οθόνη 9 ιντσών με Android Auto και Apple CarPlay, οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων με μέγεθος 10,3 ίντσες. Η λίστα περιλαμβάνει ακόμη μεταξύ άλλων:
– Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες
– Αισθητήρα βροχής
– Πίσω κάμερα
– Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με ένα αξιοπρεπές σύνολο, το οποίο έχει γεροδεμένη συναρμογή στο εσωτερικό, που σε πείθει πως ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα εκτός δρόμου δεν θα ακουστούν τριγμοί. Είναι μάλιστα αρκετά σύγχρονο, ενώ εργονομικά δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα. Μάλιστα, υπάρχει και ειδικό “διαμέρισμα” με πάνελ αφής και ψηφιακές ενδείξεις για τον κλιματισμό, ώστε να μην χρειάζεται κάθε φορά να χρησιμοποιείς την οθόνη αφής και το μενού της για μια αλλαγή θερμοκρασίας… Οι χώροι είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ τα 427 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ σε B-SUV.
Μάλιστα, το KGM Tivoli, στην έκδοση με τους 163 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, είναι διαθέσιμο και ως τετρακίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 24.990 ευρώ, ενώ αυτή είναι και η έκδοση της δοκιμής μας (σε αυτό το σημείο να γράψω πως υπάρχει και δικίνητη έκδοση με 135 ίππους η οποία ξεκινά από τα 18.990 ευρώ).








