Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που παρουσιάστηκε η ανανεωμένη εκδοχή του Ford Puma, του δημοφιλούς B-SUV της εταιρείας με σήμα το “μπλε οβάλ”. Τώρα έφτασε η στιγμή να το δοκιμάσουμε στην έκδοση που πιθανόν να έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Ο λόγος για την πιο προσιτή αυτόματη έκδοση, η οποία συνοδεύεται από ήπια υβριδικό μοτέρ 125 ίππων και το πακέτο εξοπλισμού “Titanium”. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για το πιο δημοφιλές μοντέλο της Ford στην ελληνική αγορά (1.146 ταξινομήσεις στο πρώτο εξάμηνο).
Δείτε επίσης: Υβριδικό supermini με ισχύ 195 ίππων “καίει” 4,4 λτ. – Κάτω από 20.000 ευρώ
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου και, όπως μπορείτε να δείτε στις σχετικές εικόνες, υπάρχουν “φρέσκιες” πινελιές στα φωτιστικά σώματα. Η οβάλ μάσκα εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την εμφάνισή του, ενώ δεν απουσιάζουν τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος. Το νέο Ford Puma διατίθεται σε έξι εντυπωσιακά χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου για το μοντέλο “Cactus Grey”, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ζάντες αλουμινίου διαμέτρου από 17 έως 19 ίντσες. Ένα ακόμα πρόσθετο διακριτικό του αυτοκινήτου είναι ο φωτισμός εδάφους που προβάλλει το λογότυπο του Puma κατά την είσοδο ή την έξοδο του οδηγού από το όχημα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου B-SUV αγγίζει τα 4.207 χλστ., το πλάτος τα 1.805 και το ύψος τα 1.534 χλστ.
Στο εσωτερικό οι σημαντικότερες αλλαγές
Μπορεί στην εξωτερική εμφάνιση οι διαφοροποιήσεις να είναι περιορισμένες, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της καμπίνας. Κατά την είσοδό του στο εσωτερικό, ο οδηγός θα αντιληφθεί κατευθείαν το ολικά ανασχεδιασμένο cockpit. Το τιμόνι είναι ολοκαίνουριο και τετραγωνισμένο, ώστε να προσφέρει “καθαρή” οπτική επαφή με την οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς πίσω του. Η συγκεκριμένη έχει μέγεθος 12,8 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Δίπλα της, βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 12 ιντσών (λειτουργικό σύστημα SYNC 4), η οποία πλέον είναι “χωνευτή” στο ταμπλό και όχι αιωρούμενη. Μέσω της συγκεκριμένης προσφέρεται δυνατότητα συνδεσιμότητας με ασύρματο τρόπο (Android Auto και Apple CarPlay), ενώ εξαιρετική ήταν η εμπειρία μας από την ανάλυση της κάμερας 360 μοιρών που έχει ενσωματωθεί. Πλέον, ο έλεγχος κάθε λειτουργίας (πχ. ρύθμιση κλιματισμού) γίνεται μέσα από την οθόνη. Ευτυχώς, όμως, εξακολουθεί να υπάρχει “φυσικός” διακόπτης για την ένταση του ήχου. Εντυπωσιακό δε είναι το γεγονός ότι το “ψηφιακό περιβάλλον” που αναφέραμε περιλαμβάνεται από την βασική έκδοση “Titanium” της δοκιμής.
Σε επίπεδο χώρων, στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, θέση για την ασύρματη φόρτιση του κινητού, υποδοχές φόρτισης εμπρός και πίσω, αλλά και πρακτικές ποτηροθήκες. Όσον αφορά στον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές, το ύψος του πορτμπαγκάζ μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσης, ενώ κάτω από το πάτωμα υπάρχει το γνωστό πλέον MegaBox των 80 λίτρων (φέρει αδιάβροχη επένδυση και στόμιο αποστράγγισης). Σε συνδυασμός με τον όγκο των 456 λτ. για τις αποσκευές, προκύπτει η συνολική χωρητικότητα των 536 λτ., άκρως ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία των B-SUV.
Κινητήρας: Ο συνήθης ύποπτος
Ιδιαίτερες συστάσεις για τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα της Ford δεν χρειάζονται, μιας και έχει αποδείξει τις “αρετές” του στο παρελθόν και σε άλλα μοντέλα, πόσο μάλλον στην ήπια υβριδική του έκδοση, που ωφελεί στη μείωση κατανάλωσης και ρύπων. Όπως ήδη αναφέραμε, στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm ροπής (210 Nm με Overboost), τιμές που είναι επαρκείς για να κινήσουν αξιοπρεπώς το σχετικά ελαφρύ Ford Puma. Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση ο κινητήρας “συνεργαζόταν” με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων Powershift που ολοκλήρωνε ακαριαία τις αλλαγές σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται μέσα σε 9,9 δλ. για το αμάξωμα που “φλερτάρει” με τα 1.300 κιλά, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.
Σχετικά με την κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει 5,6-6,3 λτ./100 χλμ. βάσει WLTP, ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, διαμορφώνεται σύμφωνα με τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά στα 127-143 γρ./χλμ.
Ολοκληρωμένο SUV με “οδηγοκεντρικά” στοιχεία
Το Ford Puma καταφέρνει να αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις σε όποιο “τερέν” κι αν κινείται. Στον αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός θα εκτιμήσει την κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ εξαιρετική είναι και η μόνωση της καμπίνας που μηδενίζει τους αεροδυναμικούς θορύβους. Από την άλλη πλευρά, στις επαρχιακές οδούς τον πρώτο λόγο είχε το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν χωρίς να υστερούν σε αίσθηση, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα και η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη, χωρίς να προβληματίζει ακόμα και σε “ταλαιπωρημένο” οδικό δίκτυο. Όσο για τον κινητήρα, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, καταφέρνει να κινεί σβέλτα το αμάξωμα όταν επιλεχθεί το “Sport”. Τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) του νέου Ford Puma περιλαμβάνουν τις επιλογές
Normal, Eco, Sport και Slippery και βοηθούν τον οδηγό να προσαρμόσει τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Αν υπάρχει ένα στοιχείο που θα ενοχλήσει, αυτό είναι σίγουρα η ηχητική ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, η οποία πρέπει βάσει κανονισμών αυτόματα να ενεργοποιείται κάθε φορά που ξεκινά μία διαδρομή (όχι μόνο στο Puma, αλλά σε όλα τα νέα μοντέλα). Σε κάθε διαδρομή χρειαζόταν η ίδια και η ίδια διαδικασία. Ευτυχώς η απενεργοποίηση γίνεται μέσα σε περίπου δέκα δεύτερα από την κεντρική οθόνη αφής.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Ford Puma ξεκινά στην Ελλάδα από τα 26.655 ευρώ στην βασική έκδοση με τους 125 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο. Στην περίπτωση του αυτόματου, όπως αυτό της δοκιμής, το ποσό αυξάνεται στα 28.546 ευρώ. Κλείνοντας, υπενθυμίζουμε πως το δημοφιλές B-SUV είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή με δυνατότητα χρηματοδότησης με επιτόκιο 2,99%, ενώ συνοδεύεται και από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, μία από τις μεγαλύτερες της ελληνικής αγοράς.