Όπως σας είχαμε ενημερώσει πρόσφατα, το Dacia Sandero είναι αυτή τη στιγμή το πιο δημοφιλές μοντέλο στη ευρωπαϊκή αγορά. Οι πάνω από 200.000 ταξινομήσεις του μέσα στο 2024 αποδεικνύουν ότι έχει “κερδίσει” το κοινό και αυτή τη φορά δοκιμάζουμε ενδεχομένως την έκδοση με το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Πάμε να γνωρίσουμε το νέο Dacia Sandero Stepway με τον κινητήρα διπλού καυσίμου!
Δείτε επίσης: To πιο φθηνό Toyota στην Ελλάδα – Έτσι θα το αποκτήσετε με 152,32 ευρώ το μήνα
“Περιπετειώδης” εμφάνιση!
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του Dacia Sandero Stepway, το οποίο στην πλούσια έκδοση “Extreme” της δοκιμής έρχεται με αρκετές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, οι καθρέπτες έχουν μία καφέ απόχρωση, υπάρχουν προστατευτικά αυτοκόλλητα με το σήμα της Dacia στο πλαϊνό τμήμα, αλλά και ζάντες 16 ιντσών σε απόχρωση “Mahalia Dark” (διάσταση ελαστικών 205/60) που δημιουργούν μία εντυπωσιακή εμφάνιση. Εννοείται ότι δεν απουσιάζουν και τα γνωστά crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.), οι ράγες στην οροφή και οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το Dacia Sandero Stepway έχει μήκος 4.099 χλστ., πλάτος 1.848 και ύψος 1.587 χλστ. (με τις ράγες).
Εσωτερικό: Πρακτικό, ευρύχωρο… και “Extreme”!
Στο εσωτερικό του Dacia Sandero Stepway ακολουθούνται ήπιοι τόνοι από την σχεδιαστική ομάδα της Dacia. Η αλήθεια είναι πως τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού και κάποια κουμπιά δεν μοιάζουν σύγχρονα, είναι όμως εργονομικά και αυτό μετράει στο τέλος. Ο σχεδιασμός είναι ουδέτερος με όμορφες χρωματικές λεπτομέρειες και ύφασμα να διατρέχει το ταμπλό από σκληρά υλικά. Επένδυση από ύφασμα εντοπίζουμε και στα πάνελ των θυρών, τα οποία είναι και αυτά από σκληρά πλαστικά. Ωστόσο η συναρμολόγηση των υλικών μοιάζει ανθεκτική στον χρόνο και δεν ακούγονται τριγμοί. Όπως και σε κάθε νέο μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εδώ, συναντάμε οθόνη αφής (με διαγώνιο 8 ιντσών) στο ταμπλό. Από εκεί χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, ενώ μπορείς να συνδέσεις και το κινητό σου με Android Auto & Apple Car Play. Λίγο πιο δίπλα υπάρχει μία άκρως πρακτική βάση για την έξυπνη συσκευή, ενώ ακριβώς από κάτω της έχει τοποθετηθεί θύρα USB για την φόρτιση. Στην περίπτωση της πλούσιας έκδοσης “Extreme”, η καμπίνα ξεχωρίζει με το σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, την ειδική υφασμάτινη διακοσμητική επένδυση Extreme στο ταμπλό, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια.
Στον τομέα των χώρων τώρα, το Dacia Sandero Stepway εντυπωσιάζει. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ το πλάτος είναι αρκετό και για πέμπτο μεσαίου αναστήματος. Μάλιστα το τούνελ δαπέδου στο πίσω μέρος δεν εξέχει πολύ και έτσι δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 410 λίτρα και η χωρητικότητά του ή το σχήμα του δεν έχουν επηρεαστεί από το 40λιτρο ρεζερβουάρ LPG που όμως έχει πάρει την θέση της ρεζέρβας.
Κινητήρας: Αρκούν οι 100 ίπποι – Υπόδειγμα οικονομίας!
Κάτω από το καπό της έκδοσης “Eco-G 100” βρίσκεται ένας τρικύλινδρο κινητήρας χωρητικότητας 999 κ.εκ. Το μοτέρ διπλού καυσίμου αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Αποτέλεσμα είναι τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε σε 11,9 δλ. για το αμάξωμα των 1.132 κιλών, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 174 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς και αξίζει να τονίσουμε ότι αυτή η έκδοση έρχεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε αυτή την έκδοση έχει η κατανάλωση, με τo υγραεριοκίνητο μοντέλο να καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 8,3 λίτρα υγραερίου/100 χλμ. (7,0 – 7,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Dacia). Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται περίπου 8 ευρώ για κάθε 100 χλμ. “Δυνατό” χαρτί για το Dacia Sandero Stepway είναι και η αυτονομία, μιας και τα 40 λίτρα του LPG και τα 50 λίτρα της βενζίνης εξασφαλίζουν συνολική αυτονομία που εκτοξεύεται πάνω από τα 1.200 χλμ.
Στην πράξη: Τίμιο και ασφαλές οδηγικά
Θεωρώ πως το Dacia Sandero Stepway είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο οδηγικά και αυτό σημαίνει πως είναι ασφαλές και με καλή άνεση. Δεν περίμενα προφανώς να είναι κορυφαίο σε κάποιον τομέα οδηγικά, αλλά με εξέπληξε ευχάριστα με την ευκολία χειρισμών και ελιγμών που δίνει στον οδηγό. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, το τιμόνι κόβει αρκετά αν και έχει αργεί επαναφορά και είναι ουδέτερο σε αίσθηση, ενώ τα φρένα με τα ταμπούρα πίσω, είναι δυνατά. Το κιβώτιο έχει στα συν του τις έξι σχέσεις αλλά στα πλην την αίσθηση του επιλογέα με το ξερό κούμπωμα. Η ανάρτηση είναι αρκετά καλή στην άσφαλτο αλλά εκτός δρόμου θα ήθελα καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών, ενώ περνάνε και κάποιο κραδασμοί στο τιμόνι. Όμως για τέτοια απόσταση από το έδαφος τα καταφέρνει πολύ καλά στον περιορισμό των κλίσεων. Εκτός δρόμου πάντως δεν… μασάει και σίγουρα με ένα ανάλογο σετ ελαστικών θα φτάσει πολύ μακριά, αρκεί να μην ξεχνά ο οδηγός πως είναι δικίνητο και πως δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής (οπότε ένα σκίσιμο ελαστικού σε εκτός δρόμου διαδρομή θα έφερνε προβλήματα). Στον αυτοκινητόδρομο, είναι στιβαρό και εμπνέει ασφάλεια. Σίγουρα η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Στο ταμείο
Η τιμή του Dacia Sandero Stepway με τον κινητήρα διπλού καυσίμου ξεκινά στην Ελλάδα από τα 18.470 ευρώ στη βασική έκδοση. Για την απόκτηση της πλούσιας έκδοσης “Extreme”, όπως αυτή της δοκιμής, το ποσό αυξάνεται στα 21.200 ευρώ. Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε πως το ρουμάνικο μοντέλο συνοδεύεται από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας πέντε ετών, αλλά και 3ετή οδική βοήθεια.