Δοκιμάζουμε το best seller της Hyundai στην Ελλάδα – Με ήπια υβριδικό χιλιάρη κινητήρα

Με ήπια υβριδικό κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο και πακέτο εξοπλισμού "N Line"! Δείτε της εντυπώσεις μας από το "πληθωρικό" supermini...

Βρείτε μας στο
Hyundai i20

Το Hyundai i20 έχει καταφέρει να εδραιωθεί εμπορικά στην κατηγορία των supermini της ελληνικής αγοράς. Μάλιστα, αποτελεί και το πιο επιτυχημένο μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας στην Ελλάδα, με τις 2.289 ταξινομήσεις μέσα στο 2024 να το επιβεβαιώνουν. Την ίδια πορεία φαίνεται να είναι ικανό να διατηρήσει και το 2025. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, η κορεάτικη εταιρεία έχει προχωρήσει σε μία ανανέωση… εφ’ όλης της ύλης! Αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην πιο πλούσια έκδοση. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ήπια υβριδικός κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και N Line πακέτο εξοπλισμού! Τι άλλο να ζητήσει κανείς…

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό best seller της Hyundai – Από 29.990 ευρώ στην Ελλάδα

Ωραίες “πινελιές” στο N Line πακέτο
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση που είναι και ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου της δοκιμής, δίνοντας έμφαση στα N Line στοιχεία. Η τρίτη γενιά χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη γρίλια στο εμπρός τμήμα και τα λεπτά LED φώτα ημέρας, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε φωτιστικά σώματα που “αγκαλιάζουν” το αμάξωμα και ενώνονται. H ιδιαίτερα επιθετική σχεδίαση επιτυγχάνεται με τις ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, αλλά και την αντίθεση που δημιουργεί το “ανοιχτό” αμάξωμα με το μαύρο στον ουρανό, στα καπάκια των καθρεφτών και στον διαχύτη. Μιας και αναφερθήκαμε στον διαχύτη, αξίζει να αναφερθούμε και στην διπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία μάλιστα προσφέρει και έναν πιο μπάσο ήχο από τις “απλές” εκδόσεις του κορεάτικου supermini. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η τρέχουσα γενιά έχει αυξηθεί σε διαστάσεις συγκριτικά με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, πλέον το μήκος ανέρχεται στα 4.040 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος είναι το μοναδικό που έχει μειωθεί φτάνοντας στα 1.450 χλστ.


“Σπάει” την μονοτονία το N Line πακέτο
Στο εσωτερικό του Hyundai i20 έχουμε ξανά αναφερθεί στο παρελθόν, οπότε αυτή τη φορά θα δώσουμε έμφαση στα στοιχεία που διαφοροποιούν την εν λόγω έκδοση. Για παράδειγμα, η μονοτονία του μαύρου χρώματος “σπάει” με κάποιες κόκκινες λεπτομέρειες, όπως οι ραφές στο τιμόνι και τα καθίσματα, οι λεπτομέρειες στους αεραγωγούς, στον επιλογέα ταχυτήτων και στα χερούλια στις πόρτες. Επιπλέον, υπάρχουν αλουμινένια πεντάλ, αλλά και σήματα Ν σε αρκετά σημεία, όπως το τιμόνι και οι πλάτες των καθισμάτων.

Παράλληλα το ανανεωμένο i20 έχει αναβαθμιστεί με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, USB type-A και USB type-C, δεύτερης γενιάς eCall που βασίζεται στο δίκτυο 4G και Over-the-Air (OTA) ενημερώσεις χαρτών. Το νέο i20 συνοδεύεται από δωρεάν τριετή συνδρομή Bluelink και δωρεάν τριετή συνδρομή OTA. Συνολικά υπάρχουν τρεις θύρες φόρτισης USB- μπροστά υπάρχει μία για συνδεσιμότητα (USB-Α) και μία για φόρτιση (USB-Β), ενώ μία ακόμη είναι διαθέσιμη για φόρτιση στους πίσω επιβάτες (USB-Β). Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών. Βρίσκεται στην σωστή θέση και η εξοικείωση με το μενού έρχεται άμεσα. Κάποια δυσλειτουργία δεν εντοπίστηκε, η συνδεσιμότητα με Android Auto και το Apple CarPlay είναι υπαρκτή, ενώ μοναδικό ψεγάδι αποτελεί η ποιότητα της κάμερας οπισθοπορείας που ειδικά το βράδυ δεν αφήνει και την καλύτερη εντύπωση.

Όσον αφορά στους χώρους, το Hyundai i20 N στέκεται αξιοπρεπέστατα απέναντι στον ανταγωνισμό. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με κάθε άνεση, στις πίσω θέσεις υπάρχει επαρκής χώρος για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα εκτοξεύει την πρακτικότητα. Ενδεικτικά, οι “τσέπες” στις πόρτες είναι μεγάλες, ενώ δεν απουσιάζει και μία βαθιά θήκη στο εσωτερικό του ρυθμιζόμενου υποβραχιόνιου. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και ο χώρος για τις αποσκευές, με το συγκεκριμένο Hyundai i20 που φέρει ήπια υβριδικό σύστημα να χάνει λίγο όγκο φτάνοντας στα 262 λτ. (έναντι 352 λτ. των μη ήπια υβριδικών εκδόσεων).

Αρκούν οι 100 ίπποι για να κινηθείς σβέλτα
Πάμε στον κινητήρα του Hyundai i20 της δοκιμής, ο οποίος τυγχάνει να είναι ο ισχυρότερος της γκάμας. Πρόκειται για ένα ήπια υβριδικό μοτέρ χωρητικότητας 998 κ.εκ., το οποίο εξοπλίζεται με turbo. Αποδίδει 100 ίππους και η μέγιστη ροπή των 200 Nm έρχεται στο εύρος 2.000-2.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις (7DCT). Κάπως έτσι, το αμάξωμα των περίπου 1.200 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Πέρα από τις ικανοποιητικές επιδόσεις, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα “φιλικός” και για την τσέπη του οδηγού, αφού διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 6,7 λτ./100 χλμ. Η εταιρεία ανακοινώνει επίσημα μεικτή κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ., νούμερο που θα δει κανείς κινούμενος αποκλειστικά σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες της τάξης των 90-110 χλμ./ώρα.

Στην πράξη: Είναι sportive… και το δείχνει!
Πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20, o οδηγός διαπιστώνει άμεσα ότι η “sportive” αίσθηση και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Η εξοικείωση με το αμάξωμα έρχεται γρήγορα και η ορατότητα είναι αρκετά καλή. Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, γεγονός που αφήνει θετικές εντυπώσεις στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά σίγουρα δεν θα ικανοποιήσει στον μέγιστο βαθμό όσους αναζητούν την απόλυτη ακρίβεια και την σαφή πληροφόρηση. Η ανάρτηση της έκδοσης N Line είναι πιο σφικτή και λειτουργεί πολύ καλά (McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εξαλείφοντας ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και έντονες κλίσεις. Τα φρένα απέδειξαν ότι έχουν αντοχή σε καταπονήσεις διαρκείας (δισκόφρενα και πίσω) και το πεντάλ διακρίνεται για την γραμμικότητά του. Όσο για τον κινητήρα, παρά την τρικύλινδρη “φύση” του παραμένει αθόρυβος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ ιδιαίτερα θετικό είναι το “τράβηγμα” από χαμηλές στροφές λειτουργίας. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σημαντική διαφορά σε σχέση με τα “απλά” Hyundai i20 έχει ο ήχος από την εξάτμιση, ο οποίος δημιουργεί  Σύμμαχος στις ικανοποιητικές επιδόσεις και την οικονομία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μάλιστα διακρίνεται για την γρήγορη ανταπόκρισή του.

Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai i20 με τον ήπια υβριδικό κινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ορίζεται στα 21.990 ευρώ, σύμφωνα με τον νέο τιμοκατάλογο MY25. Βέβαια, για την απόκτηση της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού “N Line”, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος αυξάνεται στα 24.890 ευρώ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως και σε αυτή την περίπτωση ισχύει εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας πέντε ετών και απεριορίστων χιλιομέτρων.