Το 2024 ήταν μία εξαιρετική χρονιά σε εμπορικό επίπεδο για την Suzuki, με την ιαπωνική εταιρεία να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, πίσω μόνο από την Toyota (δείτε εδώ πιο αναλυτικά). Ένας από τους “πρωταγωνιστές” σε αυτή την επιτυχία ήταν το πρόσφατα ανανεωμένο Suzuki Vitara. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα. Πάμε να δούμε τι άλλαξε και να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Αυτά είναι τα best seller ανά κατηγορία στην Ελλάδα – Από FIAT μέχρι Range Rover
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν γνωστό και εφοδιάζεται με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα μάσκα εμπρός. Γενικά οι αισθητικές αλλαγές του είναι εξαιρετικά περιορισμένες, καθώς εκτός των παραπάνω συναντάμε νέο σχεδιασμό στις ζάντες που συμβάλει στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής καθώς και νέα χρώματα. Το μήκος του ανανεωμένου Suzuki Vitara είναι στα 4.175 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.610 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2.500 χλστ., ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 185 χλστ.
Η πιο σημαντική αλλαγή, ωστόσο, αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Με αφορμή και την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας GSRII, η εταιρεία τοποθέτησε όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, ενώ η πιο απτή αλλαγή είναι αυτή της μεγαλύτερης οθόνης για το σύστημα πολυμέσων, που πλέον έχει διαγώνιο 9 ιντσών. Μέσω της τελευταίας, προσφέρεται μεταξύ άλλων δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Δεδομένου ότι μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση, λίγο πιο χαμηλά υπάρχει και ο γνωστός, περιστροφικός διακόπτης από τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί. Υπάρχει, Auto, Sport, Snow, αλλά και Lock για τις πιο “extreme” περιπτώσεις εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Ευρύχωρο και με “έξυπνες” θήκες
Η χωρητικότητα της καμπίνας δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα ενοχληθεί ελαφρώς από το τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα πόδια του. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, οι τσέπες στα πάνελ των εμπρός θυρών είναι μεγάλες, ενώ στα πάνελ των πίσω θυρών υπάρχει θήκη για μεγάλο μπουκάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 375 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.120 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο είναι διαιρούμενο σε αναλογία 60:40. Στοιχείο σημαντικό καθώς παραμένει ως έχει χωρίς να έχει επηρεαστεί από την ύπαρξη υβριδικού συστήματος/μπαταριών.
Οικονομικό και πολιτισμένο μοτέρ
Πάμε όμως στο μοτέρ και συγκεκριμένα στο ήπια υβριδικό σύνολο που είναι και ο πρωταγωνιστής στην συγκεκριμένη περίπτωση. Το Vitara λοιπόν έχει και πάλι κάτω από το καπό του τον τετρακύλινδρο 1.4 λτ. BoosterJet βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Η δε ροπή των 235 Nm έρχεται σε εύρος από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Στην έκδοση “ALLGRIP” της δοκιμής, η κίνηση περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση, ο κατασκευαστής ανακοινώνει 5,4-5,5 λίτρα/100 χλμ. κι εμείς σε μεικτές συνθήκες οδήγησης πετύχαμε 6,5 λτ./100 χλμ., κινούμενοι στην πόλη, αλλά και σε επαρχιακές οδούς. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, για τα 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Vitara χρειάζεται 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα.
Στην πράξη
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, το Suzuki Vitara έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες του κοινού. Κάτι τέτοιο έγινε αντιληπτό μόλις πατήσαμε στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ικανοποιητική μόνωση εξασφαλίζει ένα “ήσυχο” ταξίδι μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Περνώντας, όμως, στον επαρχιακό δρόμο με τις ορεινές φουρκέτες και προορισμό την Ιτέα, έγινε άμεσα αντιληπτό ότι η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με έμφαση στην άνεση, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν έντονες πλεύσεις του αμαξώματος. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip ελέγχεται από τον οδηγό μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, που δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα Auto, Sport, Snow και Lock. Στο αυτόματο η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα και μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης τότε ποσοστό της ροπής μεταφέρεται και στον πίσω. Στο πρόγραμμα Lock η ροπή μεταδίδεται ισόποσα και στους δύο άξονες, ενώ στα άλλα δύο προγράμματα προσαρμόζεται αναλόγως συνθηκών προκειμένου να προσφέρει τη βέλτιστη συμπεριφορά σε χιόνι ή γρήγορη οδήγηση. Αν πάλι θέλετε πιο σκληρό Off road τότε ένα σετ ελαστικών για ανάλογη χρήση θα σας λύσει τα χέρια. Αλλά και πάλι η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος δεν είναι για… πολλά.
Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Suzuki Vitara (είναι αυτό που ονομάζεται “GSRII” στον τιμοκατάλογο) ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 20.580 ευρώ. Για την απόκτηση της τετρακίνητης έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής, το ποσό αυξάνεται στα 26.180 ευρώ.