Το Nissan Qashqai μπορεί να μην δημιούργησε την κατηγορία των SUV (για αυτό μπορούμε να πούμε πως ευθύνεται το Toyota RAV4 κυρίως) είναι όμως το αυτοκίνητο που την… εκλαΐκευσε. Που τόλμησε να “πει” πως δεν χρειάζεται να έχεις τετρακίνηση για να είσαι SUV και πως μπορείς να απευθυνθείς στο ευρύ κοινό αντικαθιστώντας ένα παραδοσιακό μικρομεσαία hatchback μοντέλο – να σας θυμίσω εδώ πως το Qashqai ήρθε στην χώρα μας να συνεχίσει το έργο του μικρομεσαίου Nissan Almera με την γκάμα της Nissan εκείνη την εποχή να μην έχει παραδοσιακό μικρομεσαίο (είχαμε και το Tiida για ένα μικρό διάστημα στην γκάμα της μάρκας παράλληλα με το Qashqai).
Πλέον, το Nissan Qashqai καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, είναι το Best Seller της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά και φέτος, καθώς έχουν πωληθεί σχεδόν 100.000 πωλήσεις από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο μονάδες του μοντέλου, από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς. Και αυτή την φορά το Nissan Qashqai έρχεται με ένα εκτεταμένο facelift να τονώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για αυτό.
Η Nissan έχει διατηρήσει τις κατευθυντήριες αρχές που οδήγησαν στην σύλληψη της ιδέας, στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των δύο προηγούμενων γενεών του. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει λένε και εδώ το βλέπουμε και στην πράξη. Όπως και στους “προκατόχους” του, η αισθητική αποτελεί δημιούργημα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα την καθοδήγηση ανέλαβε το Nissan Technical Center Europe, που βρίσκεται στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου. Σημαντικά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι προφανώς το εμπρός μέρος με τα ιδιαίτερα φώτα και η επιθετική, τρισδιάστατη μάσκα του. Η σχεδιαστική αυτή προσέγγιση συνεχίζεται και πίσω όπου οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές βέβαια.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερο ουσίας και όχι εμφάνισης. Όλη η επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό μέχρι τη μέση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πάνελ των θυρών εμπρός. Η εργονομία είναι εξαιρετική και το ίδιο ισχύει και για την περιμετρική ορατότητα του αυτοκινήτου. Μικρή εξοικείωση θα χρειαστεί μόνο με το σύστημα πολυμέσων και την οθόνη αφής. Οι χώροι είναι άνετοι για τους εμπρός επιβάτες, με αρκετές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι “τσέπες” στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες. Πίσω εύκολα θα βολευτούν δύο ενήλικες, ενώ και τρίτος μεσαίου αναστήματος δεν θα έχει πρόβλημα σε μικρές μετακινήσεις (τα καλά του μεγαλύτερου μεταξόνιου είναι ο αυξημένος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών). Το τούνελ δαπέδου είναι υπαρκτό (υπάρχουν βλέπετε και τετρακίνητες εκδόσεις) δεν είναι προεξέχει έντονα όμως και δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου επιβάτη, ενώ απουσιάζουν οι αεραγωγοί για τους πίσω. Στα σημαντικά, το σχεδόν κάθετο άνοιγμα 90 μοιρών των πίσω θυρών ως προς το αμάξωμα, κάτι που διευκολύνει το μπες/βγες στο πίσω κάθισμα. Ευπρόσδεκτος είναι ο νυχτερινός φωτισμός, ενώ τα καθίσματα είναι αναπαυτικά. Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 12,3 ιντσών είναι μια ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay. Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων του συστήματος, ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι έως 504 λίτρα, ανάλογα με την διαμόρφωση της θέσης του δαπέδου. Αξίζει να σημειώσω εδώ, πως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος παραμένει επίπεδος (αν επιλέξετε την υψηλή θέση δαπέδου).
Στην έκδοση της δοκιμής μας, το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V προσφέρεται με 158 ίππους, με το κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT, ενώ έχει και τετρακίνηση. Στην πράξη το μοτέρ διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα λειτουργίας του καθώς απουσιάζουν θόρυβος και κραδασμοί. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι 158 ίπποι έρχονται στις 5.500 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.800 έως και τις 3.750 σ.α.λ. Το μοτέρ “απλώνει” τη δύναμή του από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω και τότε είναι που πραγματικά το χαίρεσαι. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωσή του, στην πράξη είδαμε 7,6 λίτρα/100 χλμ. Ένας τομές που είναι σαφώς βελτιωμένος είναι αυτός της απόσβεσης της ανάρτησης, ενώ καλύτερη είναι και η ηχομόνωση. Η τετρακίνηση είναι καλή για να κρατά το αυτοκίνητο στον δρόμο ακόμη και σε τερέν με χαμηλή πρόσφυση, ωστόσο μην περιμένετε εκτός δρόμου περιηγήσεις με τέτοιους τροχούς.
Το… βαριά ανανεωμένο Nissan Qashqai έχει καταφέρει να κάνει πιο… νόστιμη την επιτυχημένη συνταγή του και σίγουρα αποτελεί μια επιλογή χωρίς δεύτερες σκέψεις! Όσον αφορά τις τιμές του, αυτές ξεκινούν από τα 29.990 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση των 140 ίππων με την κίνηση εμπρός και το χειροκίνητο κιβώτιο. Από την άλλη, η έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από τα 36.990 ευρώ.