Τα Plug-In υβριδικά μοντέλα έχουν καταφέρει να “κατακτήσουν” αξιοσέβαστο μερίδιο στην αγορά. Προσφέρουν ξέγνοιαστα ταξίδια και ταυτόχρονα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο αστικό περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή, στα χέρια μας βρέθηκε η Plug-In υβριδική έκδοση της BMW X1, η οποία έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην κορυφαία τριάδα των Plug-In υβριδικών στην Ευρώπη. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από την κεντρική εικόνα που δείχνει την κατανάλωσή μας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα.
Δοκιμή BMW 330e: Με 292 ίππους και αξιοζήλευτη κατανάλωση
Κινήθηκε για 75 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά
Με την μπαταρία στο 100% μηδενίσαμε το οδόμετρο και ξεκίνησε η δοκιμή. Ακριβώς 100 χλμ. αργότερα, η οθόνη μας έδειχνε μία μέση κατανάλωση 1,9 λτ./100 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώθηκε στις 12,7 kWh/100 χλμ. Ο θερμικός κινητήρας παρέμεινε απενεργοποιημένος για τα πρώτα 75 χλμ., διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου στο απόλυτο μηδέν. Όσο για το κόστος των μετακινήσεων, αυτό είναι σχετικό, αφού οι 12,7 kWh μπορεί να κοστίζουν από μηδέν ή ελάχιστα σε οικιακές φορτίσεις, έως και τα 6,35 ευρώ (0,50 ευρώ ανά kWh). Όπως και να ‘χει, γι’ αυτά τα πρώτα 100 χλμ. με την Plug-In υβριδική BMW X1 θα κοστίσουν από 4 έως 10 ευρώ (αναλόγως με το κόστος φόρτισης όπως προανέφερα. Στην διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι με άδεια μπαταρία, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 5,5 λτ., επίσης πολύ ικανοποιητική τιμή!
Κορυφαίες επιδόσεις από 245 ίππους
Πέρα όμως από τις εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η τετρακίνηση xDrive25e διακρίνεται για τις κορυφαίες της επιδόσεις. Τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ. που συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Κάπως έτσι, η συνολική απόδοση εκτοξεύεται στους 245 ίππους και περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,8 δλ., ικανοποιητική τιμή για ένα αμάξωμα που “φλερτάρει” με τους δύο τόνους. Όσο για την μπαταρία, η χωρητικότητά της αγγίζει τις 14,2 kWh και σύμφωνα με το πρότυπο WLTP επιτρέπει έως και 91 χλμ. “ηλεκτρικής” αυτονομίας. Όσον αφορά στην φόρτιση, πλέον η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί στα 7,4 kW, επιτρέποντας την ολοκλήρωσή της σε 2,5 ώρες.
Δυναμική εμφάνιση – Έμφασή στην ποιότητα εσωτερικά!
Εξωτερικά η νέα BMW X1 σε… στιγματίζει. Δεν πρόκειται να μην την προσέξεις. Το εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα και τα έντονα “νεύρα”, το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος αλλά και τα 3D φωτιστικά σώματα πίσω που εξέχουν από το αμάξωμα, είναι στοιχεία που κεντρίζουν. Το βαυαρικό SUV έχει μεγαλώσει σε διαστάσει σε σχέση με το παρελθόν, φτάνοντας πλέον στα 4.500 χλστ., κάτι που υπογραμμίζεται και από την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος είναι στο Cd 0,27. Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος προφανώς και έφεραν ανάλογη αύξηση και στους χώρους της καμπίνας. Πέντε ενήλικες χωράνε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 490 λτ. Τα υλικά της καμπίνας είναι κάτι παραπάνω από προσεγμένα. Δέρμα, αφρώδες και μαλακό υλικό ψηλά σε ταμπλό και πάνελ θυρών, αλουμίνιο και γυαλιστερό πλαστικό κάνουν την εμφάνισή τους και δένουν μεταξύ τους αρμονικά. Η διάταξη Curved Display με δύο οθόνες σε αγκαλιάζει με 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 10,7 για το σύστημα πολυμέσων.
Στην πράξη
Πίσω από το τιμόνι της Plug-In υβριδικής BMW X1 γίνεται εμφανής ο εκπληκτικός τρόπος με τον οποίο η άνεση συνδυάζεται με την “sportive” αίσθηση. Στην κίνηση της πόλης επικρατεί απόλυτη ηρεμία, με την X1 να “ρολάρει” ηλεκτρικά και την κορυφαία ηχομόνωση να κρατά μακριά όλους τους θορύβους. Η ανάρτηση φιλτράρει υποδειγματικά τις ανωμαλίες, συμβάλλοντας και αυτή στην κορυφαία ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Βέβαια, η απόλαυση ξεκινά μακριά από την πόλη, όταν η BMW X1 αρχίζει να “καταπίνει” τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική άνεση. Σε αυτές τις συνθήκες, οι τάσεις πλεύσης του αμαξώματος απουσιάζουν, ενώ για το τιμόνι προσφέρει την πληροφόρηση που έχουμε συνηθίσει από μοντέλα της εταιρείας. Τα σχόλια για το πως “συνεργάζεται” θερμικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρας είναι περιττά! Η συνδυαστική ροπή αποτελεί ευχάριστη έκπληξη και είναι υπεραρκετή για το 99% των οδηγών, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Στο ταμείο
Η τιμή της Plug-In υβριδικής BMW X1 xDrive ξεκινά στην χώρα μας από τα 50.760 ευρώ. Για όσους δεν αρκούνται στους 245 ίππους της έκδοσης δοκιμής, υπάρχει και η ισχυρότερη xDrive30e των 326 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 53.400 ευρώ.