Η BMW X5 ανανεώθηκε πρόσφατα και αυτή τη φορά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την πιο ισχυρή Plug-In υβριδική έκδοση, αυτή με την κωδική ονομασία BMW X5 xDrive50e. “Αρχοντική” στον αυτοκινητόδρομο, οικονομική στην πόλη και με επιδόσεις που τρομοκρατούν… όταν ο οδηγός βυθίσει το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Η κορυφαία έκδοση του sedan της BMW – Πρώτη φορά εξηλεκτρισμένη με ισχύ 727 ίππων
Κατά την ανανέωση του του μεγάλο SUV της γερμανικής εταιρείας απέκτησε ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία τονίζουν ακόμη περισσότερο την δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος. Επίσης, μπροστά αναθεωρημένη παρουσιάζεται η χαρακτηριστική μάσκα νεφρών της BMW, ενώ δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στο BMW Iconic Glow, είναι τα φωτιζόμενα “νεφρά” στο εμπρός τμήμα που κάνουν την BMW X5 να ξεχωρίζει τη νύχτα. Το μοντέλο της δοκιμής μας γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερο με τις M πινελιές, όπως για παράδειγμα τα σχετικά λογότυπα σε αρκετά σημεία του αμαξώματος, αλλά και οι εντυπωσιακές ζάντες μεγέθους 21 ιντσών παρακαλώ! Οι πιο παρατηρητικοί θα δουν τα δύο στοιχεία που “μαρτυρούν” ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με Plug-In υβριδικό μοντέλο. Το ένα είναι η σχετική υποδοχή φόρτισης και το άλλο είναι το xDrive50e που αναγράφεται στο πίσω μέρος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, αυτές “προμηνύουν” ότι έχουμε να κάνουμε με ένα “Made in US” όχημα. Το μήκος αγγίζει τα 4.935 χλστ., το πλάτος τα 2.004 και το ύψος τα 1.755 χλστ.
Ποιότητα και αρχοντική άνεση
Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα της ανανεωμένης BMW X5 έχει δεχτεί επίσης αλλαγές. Η ενσωμάτωση του BMW Operating System 8 και της τελευταίας γενιάς του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive έφεραν μαζί τους την κυρτή οθόνη BMW Curved Display. Η BMW Curved Display αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9 ιντσών – και οι δύο βρίσκονται πίσω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια. Η λειτουργία αφής της οθόνης ελέγχου έχει επιφέρει σημαντική μείωση του αριθμού των κουμπιών και των διακοπτών προς όφελος του ψηφιακού ελέγχου για πολλές λειτουργίες. Μέσα από αυτήν γίνονται κυριολεκτικά τα πάντα, από τον έλεγχο του κλιματισμού και των προγραμμάτων οδήγησης, μέχρι την προβολή της 360 μοιρών κάμερας και της συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple CarPlay). Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η μπάρα φωτισμού περιβάλλοντος με εντυπωσιακό κρυφό φωτισμό LED, ενσωματωμένο κάτω από την επένδυση στην περιοχή του συνοδηγού. Η σχετική επιγραφή του μοντέλου – “X5” – προστίθεται στο γραφικό της μπάρας φωτισμού. Ο πίνακας ελέγχου στην κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει πρόσθετες επιφάνειες αφής και έναν νέας σχεδίασης επιλογέα ταχυτήτων.
Συνεχίζουμε με τους χώρους, “δυνατός” τομέας της BMW X5, η οποία θα φιλοξενήσει με κάθε άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες. Ακόμα και για τους πίσω προσφέρονται όλες οι ανέσεις, με κουρτινάκια, μόνιτορ κλιματισμού και πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα. Όσο για τις αποσκευές, ο διαθέσιμος όγκος των 500 λτ., μπορεί να εκτοξευθεί ακόμα και στα 1.720 λτ. με τις πλάτες της πίσω σειράς σε οριζόντια διάταξη.
Κινητήρας: Καταιγιστικές επιδόσεις, οικονομία στην πόλη
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής έχουμε να κάνουμε με την ισχυρή Plug-In υβριδική έκδοση με την ονομασία xDrive50e. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας χωρητικότητας 2.998 κ.εκ. με τεχνολογία TwinPower Turbo, αλλά και Double-Vanos. Με τη συνεισφορά ηλεκτροκινητήρα, η συνδυαστική ισχύς εκτοξεύεται στους 490 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 700 Nm. Η κίνηση περνά ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.420 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση).
Την τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ αναλαμβάνει μία μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 25,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται στο εύρος 94 – 110 χλμ. Η δε κατανάλωση στα πρώτα 100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία περιορίζεται στα 0,8-1,1 λτ./100 χλμ. Στην διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι σε αστικό περιβάλλον τα 90 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης ήταν εφικτός στόχος. Έτσι, στα πρώτα 100 χλμ. είδαμε την κατανάλωση να περιορίζεται στα 1,2 λτ./100 χλμ., ενώ στη συνέχεια, με άδεια πλέον την μπαταρία, η μέση κατανάλωση αυξάνεται στα 9,0-9,5 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Δωσ’ της χιλιόμετρα!
Πίσω από το τιμόνι της BMW X5 xDrive50e τα χιλιόμετρα “καταπίνονται” χωρίς να αντιλαμβάνεσαι το παραμικρό. Η αερανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, ακόμα και με τις ζάντες 21 ιντσών φιλτράρει τις ανωμαλίες χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργεί ταλαντώσεις στο ομολογουμένως βαρύ αμάξωμα. Μάλιστα, είναι σε θέση να ρυθμιστεί αυτόματα, ώστε το αυτοκίνητο να έχει πάντα την κατάλληλη συμπεριφορά, ανάλογα με την ταχύτητα ή το φορτίου που “κουβαλά”. Το μέγεθος του αμαξώματος συνηθίζεται εύκολα, λόγω της καλής περιφερειακής ορατότητας και της κάμερας 360 μοιρών. Ωστόσο δεν θα λέγαμε όχι και σε ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης που θα μείωνε σημαντικά τον κύκλο στροφής. Το υβριδικό σύστημα από την άλλη προσφέρει άπλετη δύναμη και στο “Sport” πρόγραμμα οδήγησης το θερμικό μοτέρ ανταποκρίνεται ακαριαία. Πεντάλ στο πάτωμα, ταχύτατα “πέφτει” δύο σχέσεις κάτω το σβέλτο Steptronic… και ξεκινά η απογείωση! Θετικές εντυπώσεις αφήνει και το τιμόνι, το οποίο προσφέρει ικανοποιητικό “feedback” στον χειριστή, ενώ τα φρένα ακόμα και σε παρατεταμένη καταπόνηση έβγαλαν εις πέρας το δύσκολο έργο τους.
Στο ταμείο
Η τιμή της ανανεωμένης BMW X5 με το Plug-In υβριδικό σύστημα των 490 ίππων ξεκινά στην Ελλάδα από τα 111.150 ευρώ.