Το Fiat 600e αποτελεί τη σύγχρονη… ηλεκτρική ερμηνεία ενός ονόματος που έχει γράψει ιστορία στην ευρωπαϊκή αυτοκίνηση. Επιστρέφει όχι ως ένα απλό μικρό αυτοκίνητο πόλης, αλλά ως ένα ολοκληρωμένο, πλήρως ηλεκτρικό crossover, σχεδιασμένο για να συνδυάσει την πρακτικότητα των σύγχρονων SUV με την ευκολία οδήγησης και την ηλεκτρική… αύρα. Η παραγωγή του ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy το φθινόπωρο του 2023, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο για τη Fiat στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
Η αισθητική του Fiat 600e παραμένει πιστή στη φιλοσοφία του ιταλικού brand, όπως αυτή μας συστήθηκε με το μεγάλο και επιτυχημένο comeback του “500”. Οι καμπύλες του αμαξώματος, οι φωτεινές χρωματικές επιλογές και οι λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο 500 συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί να μοιάσει με κανένα άλλο. Πέρα από την ευχάριστη εικόνα, η σχεδίαση υπηρετεί και την πρακτικότητα: πέντε πόρτες, εύκολη πρόσβαση και για τους πίσω επιβάτες και ένας χώρος αποσκευών 360 λίτρων (1.231 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), το καθιστούν απολύτως λειτουργικό για την καθημερινότητα αλλά και τις εξορμήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας.
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται η τεχνολογία που το φέρνει στον 21ο αιώνα. Το Fiat 600e στηρίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα 115 kW -156 ίππων- που κινεί τους εμπρός τροχούς και προσφέρει άμεσα διαθέσιμη ροπή 260 Nm. Η επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,0 δλ. μια επίδοση που επαρκεί απόλυτα για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον στο οποίο απευθύνεται (τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα). Η μπαταρία των 54 kWh (50,8 πραγματική χωρητικότητα) εξασφαλίζει μεικτή αυτονομία 402 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο WLTP (603 χλμ. εντός πόλης). Εμείς σε αμιγώς αστική χρήση μπορούμε να επιβεβαιώσουμε το νούμερο της αστικής κατανάλωσης.
Η φόρτιση αποτελεί ένα ακόμη δυνατό σημείο του μοντέλου. Το 600e μπορεί να επαναφορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC έως 100 kW, με το 20–80% να ολοκληρώνεται σε περίπου 27 λεπτά — χρόνος απόλυτα συμβατός με τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Σε οικιακό φορτιστή ή σε AC σταθμούς υποστηρίζεται ισχύς έως 11 kW, με πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από έξι ώρες.
Στο εσωτερικό, το 600e αποπνέει την αίσθηση “Dolce Vita” που η Fiat επιδιώκει να ενσωματώνει στις σύγχρονες δημιουργίες της. Οι χώροι είναι προσεγμένοι, με άνετα καθίσματα (με ωραίες, ανάγλυφες, δερμάτινες επενδύσεις και ραφές που σχηματίζουν επαναλαμβανόμενο μοτίβο με τη λέξη Fiat), σύγχρονη εργονομία και πολλές αποθηκευτικές λύσεις (αυτή της κεντρικής κονσόλας με άνοιγμα “πορτοφολιού” είναι εξαιρετικά πρακτική και ευρύχωρη). Η καμπίνα φωτίζεται από στοιχεία LED και διατίθενται δύο βασικές εκδόσεις -η Red (από 35.277 ευρώ) και η La Prima (από 37.967 ευρώ- με τη δεύτερη να προσφέρει πιο πλούσιο εξοπλισμό και πιο premium υλικά. Διαθέτει μεταξύ άλλων στοιχεία όπως προβολείς Full LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, infotainment με οθόνη αφής 10,25”, αυτόματο κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κίνησης, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και ασύρματο κλειδί. Έπειτα από συνολικό όφελος ύψους 6.500 ευρώ, η τελική τιμή του FIAT 600e διαμορφώνεται στα 31.190 ευρώ.
Στον δρόμο, το 600e είναι ευχάριστο, ευκολοδήγητο και ήσυχο, με ρυθμίσεις που ευνοούν την άνεση και την οικονομία. Αποτελεί μια προσιτή, μοντέρνα πρόταση για όσους θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να θυσιάσουν στιλ και πρακτικότητα. Το Fiat 600e δεν είναι απλώς συνέχεια ενός ιστορικού ονόματος· είναι η απόδειξη ότι η Fiat μπορεί να παντρέψει την παράδοση με τη σύγχρονη τεχνολογία, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που μιλά τόσο στο συναίσθημα όσο και στη λογική. Αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο το μέλλον της καθημερινής μετακίνησης: πρακτικό, ηλεκτρικό και βαθιά… ιταλικό. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν το αγοράζεις μόνο με λογική αλλά και συναίσθημα.
Διαθέσιμο και ως υβριδικό – Ξεκινά από τα 23.390 ευρώ
Χάρη σε προωθητικές ενέργειες που φτάνουν τα 1.000 ευρώ, το FIAT 600 Hybrid έχει τιμή που ξεκινάει από τα 23.390 ευρώ. Το FIAT 600 Hybrid είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές ισχύος με 110 και 145 ίππους, αμφότερες με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Το υβριδικό σύστημα 48V εξασφαλίζει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο, παρέχοντας μεγάλο όφελος στην κατανάλωση εντός αστικού πεδίου αλλά και ουσιαστική αναβάθμιση των εν κινήσει επιταχύνσεων. Η επίσημη τιμή σχετικά με την μέση κατανάλωση της έκδοσης με 110 ίππους είναι τα 4,8 λτ./100 χλμ. Αναφορικά με τις επιδόσεις, στην ίδια έκδοση το αμάξωμα των 1.275 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα.









