Αυτή την δοκιμή θα την ξεκινήσω λίγο… διαφορετικά, καθώς δεν θα αναφερθώ απευθείας στο μοντέλο αλλά θα πω δυο λόγια για τη μάρκα, η οποία εξάλλου είναι και η πρώτη φορά που μας παραχωρεί αυτοκίνητο για δοκιμή. Η κινέζικη BYD λοιπόν θα μας απασχολήσει από εδώ και πέρα για τα καλά καθώς, όπως φαίνεται ήρθε για να μείνει (η αντιπροσώπευσή της στην Ελλάδα γίνεται από τον Όμιλο Εταιρειών Σφακιανάκη) και τα αυτοκίνητά της δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τον ανταγωνισμό. Τουναντίον… BYD σημαίνει “Build Your Dreams” και για όσους δεν το γνωρίζουν είναι ο ορισμός του κινέζικου «success story» καθώς όχι μόνο σαρώνει σε πωλήσεις, αλλά σε πολλές περιοχές του πλανήτη έχει ξεπεράσει ακόμη και την αμερικάνικη Tesla! Και κάπου εδώ μπαίνει στο… παιχνίδι και το μοντέλο της δοκιμής μας, το ATTO 3. Ένα σύγχρονο αισθητικά και τεχνολογικά, ηλεκτρικό SUV, το οποίο αποδίδει 204 ίππους, κοστίζει 37.990 ευρώ χωρίς να έχει καμία έλλειψη και πλέον με την επιδότηση του “Κινούμε Ηλεκτρικά 3” μπορείς να το πάρει αρκετά κάτω από τα 30.000 ευρώ.
Το Atto 3 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της BYD με την ονομασία e-platform 3.0. Η αισθητική του είναι εύπεπτη θα έλεγα για το ευρωπαϊκό μάτι. Η κλειστή μάσκα εμπρός και οι αεροδυναμικές ζάντες σε προϊδεάζουν πως πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά τα άλλα το αμάξωμα θα μπορούσε να είναι αυτό ενός συμβατικού SUV. Το μήκος του είναι στα 4.455 χλστ. και βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Περνώντας στο εσωτερικό, εξεπλάγην ευχάριστα. Τολμηρές σχεδιαστικές πινελιές (όπως οι αεραγωγοί στο κέντρο χαμηλά στο ταμπλό) ποιοτικά υλικά, καλή συναρμογή και φινίρισμα, διακόπτες με ωραία αίσθηση στην αφή και επιλογέας κιβωτίου αεροπορικού τύπου αφήνουν μόνο θετικές εντυπώσεις. Φυσικά η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 15,6 ιντσών κλέβει τις εντυπώσεις (μπορείς να την έχεις σε οριζόντιο ή κάθετο προσανατολισμό), ενώ δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στις χορδές στις τσέπες των θυρών οι οποίες παράγουν ήχο! Στην θέση του πίνακα οργάνων συναντάμε μία μικρή ψηφιακή οθόνη 5 ιντσών. Φυσικά ο εξοπλισμός σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας είναι πλουσιοπάροχος και πραγματικά δεν θα βρεις κάτι να σου λείψει ακόμη και από την βασική έκδοση. Από πλευρά χώρων η καμπίνα ικανοποιεί, καθώς θα βολέψει ακόμη και πέντε ενήλικες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 440 λτ. με τις πλάτες των πίσω θυρών να είναι φυσικά αναδιπλούμενες.
Στην ουσία τώρα… Το BYD AΤΤΟ 3 διατίθεται αποκλειστικά με μπαταρία 62 kWh η οποία κατασκευάζεται in house από την κινέζικη μάρκα. Είναι τύπου φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFEPO4) και δεν έχει πολύτιμα μέταλλα όπως κοβάλτιο ή νικέλιο, ενώ έχει περιορισμένη ποσότητα λιθίου. Σύμφωνα με τη μάρκα τα χαρακτηριστικά αυτά χαρίζουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης), μειωμένη φθορά και λιγότερες πιθανότητες ανάφλεξης. Ο ρυθμός φόρτισής της είναι 88 kW. Το μοτέρ του ATTO 3 αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, τιμές που χαρίζουν ακαριαίες επιδόσεις. Η μέση κατανάλωση στην διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 16,2 kWh/100 χλμ. με την αυτονομία να πλησιάζει τα 420 χλμ. που δηλώνει η μάρκα. Το αυτοκίνητο χρειάζεται στη στάνταρ υποδοχή των 11 kW περίπου 6 ώρες για να φορτίσει, ενώ με 88 kW από το 10% στο 80% πάει σε μόλις 45 λεπτά.
Οδηγικά το BYD συμπεριφέρεται εξαιρετικά. Η κύλησή του είναι πάρα πολύ καλή, όπως και η ηχομόνωση, ενώ η ανάρτησή του φροντίζει για την ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Σίγουρα το ATTO 3 δεν αφήνει προσδοκίες για γρήγορη οδήγηση και συγκίνηση πίσω από το τιμόνι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτός ο στόχος του. Σου δείχνει με το στήσιμό του πως είναι εκεί για να σε πάει ατσαλάκωτο στον προορισμό σου. Εμ κατακλείδι έχουμε να κάνουμε με ένα ασφαλές σύνολο, που… ακούει τον οδηγό του και αυτό είναι και το ζητούμενο. Στα συν πρέπει αν αναφέρω φυσικά πως το αυτοκίνητο προσφέρεται με εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη, ενώ για την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα η εγγύηση είναι 8 ετών ή 200.000 χλμ. (150.000 χλμ. για τον κινητήρα).