Εδώ και λίγο καιρό, στην ελληνική αγορά έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία μία νέα εταιρεία! Ονομάζεται Chery και η πρώτη μας γνωριμία έγινε μέσα από το C-SUV της γκάμας της (υπάρχει και μεγαλύτερο D-SUV που θα δείτε σύντομα). Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το Chery Tiggo 7, ένα μοντέλο που είναι διαθέσιμο με παραδοσιακό κινητήρα βενζίνης χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά και ως Plug-In υβριδικό. Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε εμείς είναι με το θερμικό μοτέρ και τους 147 ίππους.
Δείτε επίσης: H μάρκα που δεν έχει αντίπαλο στη Ευρώπη – Στη δεύτερη θέση η Toyota
Ποια είναι η Chery;
Μπορεί μέχρι πρότινος το όνομα να ήταν άγνωστο στην Ελλάδα, αλλά η Chery μόνο τυχαία δεν είναι στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης. Πρόκειται για την No 1 κινεζική μάρκα αυτοκινήτων σε εξαγωγές για 22 χρόνια. Το 2024 η εταιρεία σημείωσε πωλήσεις 2,6 εκατ. οχημάτων, από τα οποία 1,15 εκατ. διατέθηκαν σε άλλες αγορές. Στην Ελλάδα επίσημος εισαγωγέας είναι η Spanos Group και ήδη έχει “στηθεί” ένα δίκτυο διανομέων που αποτελείται από 6 αντιπροσωπείες (πέντε στην Αττική και μία στη Θεσσαλονίκη). Αυτή τη στιγμή προσφέρει δύο μοντέλα, τα Tiggo 7 και Tiggo 8, ενώ σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα και το Chery Tiggo 4, ένα μοντέλο της B-SUV κατηγορίας (η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα), ενώ μέχρι τον Οκτώβριο θα είναι διαθέσιμο και το Tiggo 9, η Plug-In υβριδική “ναυαρχίδα” της εταιρείας.

Επιστρέφω τώρα στο αυτοκίνητο της δοκιμής και, ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το Chery Tiggo 7 έρχεται σε ένα αμάξωμα χωρίς “σχεδιαστικές” υπερβολές! Στο εμπρός τμήμα του ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με νίκελ πλαίσιο. Νίκελ διακοσμητικά στοιχεία υπάρχουν και σε άλλα σημεία, όπως στο πλαίσιο των παραθύρων. Το πίσω μέρος είναι μοντέρνο, με μία LED λωρίδα να εκτείνεται σε όλο το πλάτος. Μάλιστα, το σχεδιαστικό μοτίβο είναι αρκετά εντυπωσιακό το βράδυ. Λίγο πιο ψηλά υπάρχει μία διακριτική αεροτομή, ενώ το όνομα της Chery αναγράφεται ακριβώς πάνω από την LED λωρίδα. Ασφαλώς, δεν απουσιάζουν τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα, οι ράγες στην οροφή και η “σεβαστή” απόσταση των 180 χλστ. από το έδαφος. Αναφορικά με τους τροχούς, το αυτοκίνητο έρχεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά μεγέθους 225/60 R18. Πάμε και στις διαστάσεις, με το αμάξωμα να έχει μήκος 4.553 χλστ. Το πλάτος αγγίζει τα 1.862 χλστ. χωρίς τους καθρέφτες και το ύψος τα 1.696 χλστ.
Ευρύχωρο και σύγχρονο εσωτερικό
Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, εκεί όπου το Chery Tiggo 7 ξεχωρίζει για τον πλούσιο εξοπλισμό από την βασική του έκδοση. Συγκεκριμένα, το ψηφιακό περιβάλλον του εσωτερικού αποτελείται από τον στάνταρ εξοπλισμό με κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 12,3 ιντσών, ενώ μία δεύτερη οθόνη ίδιου μεγέθους βρίσκεται πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Προσφέρεται επίσης ασύρματη δυνατότητα συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple CarPlay), κάμερα οπισθοπορείας, ενώ προαιρετικά υπάρχει και πάνελ ασύρματης φόρτισης.
Σε επίπεδο ποιότητας, το Chery Tiggo 7 “κινείται” στα επίπεδα της κατηγορίας, με μαλακά στην υφή πλαστικά στο άνω τμήμα του ταμπλό και καλή συναρμολόγηση. Extra στοιχείο που δίνει μία πιο “πολυτελή” αίσθηση αποτελεί ο επιλογέας του κιβωτίου, ο οποίος από τη βασική έκδοση έρχεται με κρύσταλλο. Ένα από τα πιο “δυνατά” στοιχεία είναι σίγουρα η πρακτικότητα, με το Tiggo 7 να είναι σε θέση να φιλοξενήσει ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες χωρίς την παραμικρή παραχώρηση από μέρους τους. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές, υπάρχουν θύρες φόρτισης και για τους πίσω επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει ένας όγκος 484 λίτρων.
Κινητήρας: Βενζίνη, 147 ίπποι και στάνταρ 7άρι διπλού συμπλέκτη!
Όπως ανέφερα και στην εισαγωγή, το Chery Tiggo 7 είναι διαθέσιμο είτε με αμιγώς βενζινοκίνητο μοτέρ, είτε ως Plug-In υβριδικό. Το αυτοκίνητο το δοκιμής εξοπλίζεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 TGDI. Έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., με την ισχύ του να αγγίζει τους 147 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 275 Nm. Το εν λόγω μοτέρ συνοδεύεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT 7) και η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς. Κάπως έτσι, το αμάξωμα μάζας 1.593 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Η δε κατανάλωση, βάσει του WLTP, διαμορφώνεται στα 7,0 λτ./100 χλμ. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπίστωσα ότι σε μεικτές συνθήκες η μέση τιμή διαμορφώνεται στο εύρος 7,5 – 8,0 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι ελαφρώς “τσιμπημένη” στην εποχή των εξηλεκτρισμένων συνόλων, αλλά απόλυτα λογική για ένα αυτοκίνητο που κινείται χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση.
Στην πράξη: Ολοκληρωμένη πρόταση στην C-SUV κατηγορία
Το Chery Tiggo 7 απέδειξε στη διάρκεια της δοκιμής ότι είναι ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει με το παραπάνω της ανάγκες μίας οικογένειας. Πίσω από το τιμόνι του, ο οδηγός θα απολαύσει την εξαιρετική κύλιση. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους, πίσω “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και έχει υλοποιηθεί με έμφαση στην άνεση. Τα φρένα αποδείχθηκαν ισχυρά και το πεντάλ είναι γραμμικό. Όσο για το αυτόματο κιβώτιο, εκτελεί σβέλτα τις αλλαγές και είναι αρκετά “πολιτισμένο”. Το τιμόνι από την άλλη δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση και το βρήκα αρκετά “ελαφρύ”. Όσο για τον κινητήρα, αν εξαιρέσουμε την ελαφρώς “τσιμπημένη” κατανάλωση λόγω απουσίας ηλεκτρικής υποβοήθησης, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, έχει καλή απόκριση ειδικά στο Sport πρόγραμμα (τρία οδηγικά modes: Eco, Comfort, Sport) και μπορεί να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα, αν το θελήσει ο οδηγός. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι η εξαιρετική ηχομόνωση, η οποία σε συνδυασμό με την ομαλή κύλιση, προσφέρει κορυφαία άνεση, τόσο στο ταξίδι, όσο και στις αστικές μετακινήσεις.
Στο ταμείο
Το νέο Chery Tiggo 7 ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 28.490 ευρώ στη βασική έκδοση “Comfort”. Η πιο πλούσια έκδοση “Premium” κοστίζει 31.490 ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έρχεται με εγγύηση 7 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.








