Η δοκιμή του νέου Peugeot 3008 Hybrid συνέπεσε με προγραμματισμένη, τριήμερη απόδραση στα χωριά του Πηλίου. Συνεπώς, ήταν η καλύτερη αφορμή για να βιώσω αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το νέο C-SUV της γαλλικής εταιρείας. Το δοκιμάσαμε στην πλούσια έκδοση GT, η οποία ξεχωρίζει με τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες, αλλά και τον εξοπλισμό με κυριολεκτικά όλες τις ανέσεις. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: “Black Friday” στην ελληνική αγορά – Η εταιρεία με όφελος που φτάνει τα 10.600 ευρώ
Ξεκινάμε με την εμφάνιση, μιας και το Peugeot 3008 καταφέρνει να διαφοροποιείται σημαντικά από τον προκάτοχο. Βλέπετε, πέρα από τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία, έχει αλλάξει και το σχήμα, μιας και προς το πίσω μέρος η οροφή αποκτά αρκετή κλίση, δημιουργώντας ένα αμάξωμα που παραπέμπει σε coupe. Στο εμπρός τμήμα, εννοείται ότι εξακολουθούν να υπάρχουν οι τρεις φωτεινοί “όνυχες” που δημιουργούν μία άκρως επιθετική φιλοσοφία. Σημαντικά διαφοροποιημένο είναι και το πίσω μέρος, εκεί όπου συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα, αλλά και σαφώς πιο “αιχμηρές” σχεδιαστικές γραμμές. Επιπλέον, αξιοσημείωτα στοιχεία είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι πλαστικές επενδύσεις στα χαμηλότερα τμήματα του αμαξώματος. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι πρόκειται για ένα SUV… και σε αυτή την περίπτωση τα crossover στοιχεία επιβάλλονται! Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Peugeot E-3008 φτάνει τα 4,54 μέτρα, το πλάτος τα 1,89 και το ύψος τα 1,64 μέτρα. Επιπλέον, οι νέες ζάντες έχουν διαστάσεις 19 ή 20 ιντσών και υπάρχουν έξι διαθέσιμοι χρωματισμοί.
Εσωτερικό: Κορυφαία ποιότητα – “Πρωταγωνιστεί” η κεκλιμένη οθόνη
Περνώντας στο εσωτερικό, παρατηρούμε το εντελώς νέο i-COCKPIT. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ενιαίο πάνελ, με μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής να δημιουργούν μία μεγάλη, κυρτή επιφάνεια. Η ενιαία οθόνη υψηλής ευκρίνειας έχει μέγεθος 21 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός), ενώ στην βασική έκδοση υπάρχουν δύο ξεχωριστές οθόνες 10 ιντσών η κάθε μία. Όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Peugeot, έτσι κι εδώ, ο οδηγός θα πρέπει να “παίξει” λίγο με τη θέση του τιμονιού, ώστε να μην κρύβεται πολύ η οθόνη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Λίγο πιο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, συναντάμε και τα γνωστά πλέον i-Toggles, τα πλήρως προσαρμόσιμα κουμπιά αφής που μπορούν να προγραμματιστούν για να παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε 10 από τις αγαπημένες λειτουργίες του χρήστη. Στην έκδοση GT της δοκιμής, οι ανέσεις θύμιζαν περισσότερο 5άστερο ξενοδοχείο παρά αυτοκίνητα. Ενδεικτικά θα αναφερθώ μόνο στα καθίσματα, τα οποία είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και φέρουν και προγράμματα μασάζ.
Πάμε και στους χώρους, με την καμπίνα να προσφέρει πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα. Η Peugeot ανακοινώνει ότι υπάρχουν 17 διαφορετικοί αποθηκευτικοί χώροι, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα. Αξιοσημείωτος είναι και ο όγκος για τις αποσκευές, ο οποίος αγγίζει τα 520 λίτρα. Εννοείται ότι οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να βρεθούν σε οριζόντια θέση, εκτοξεύοντας την αυτονομία στα 1.480 λίτρα.
Ήπια υβριδικός κινητήρας με έμφαση στην οικονομία
Το νέο Peugeot 3008 προσφέρεται πλέον αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Υπάρχει ήπια υβριδική έκδοση (όπως αυτή της δοκιμής μας), Plug-In υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική. Κάτω από το καπό του 3008 Hybrid συναντάμε έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.199 κ.εκ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει τούρμπο
μεταβλητής γεωμετρίας και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι το υβριδικό σύστημα να αποδίδει 136 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή του θερμικού κινητήρα αγγίζει τα 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. To υβριδικό σύστημα 48V προσφέρει την δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης κατά 50% στις καθημερινές αστικές
διαδρομές. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση βενζίνης, η εργοστασιακή μέση τιμή είναι 5,4 λτ./100 χλμ. βάσει WLTP, ενώ εμείς κινούμενοι σε μεικτές συνθήκες είδαμε 6,8 λτ./100 χλμ. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το αμάξωμα των 1.648 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: “Αρχοντικό” στον αυτοκινητόδρομο
Όπως ανέφερα και στην εισαγωγή, πίσω από το τιμόνι του Peugeot 3008 Hybrid διένυσα σχεδόν 1.000 χλμ., τα περισσότερα εκ των οποίων έγιναν στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί, το γαλλικό μοντέλο απέδειξε τις “αρετές” του προσφέροντας κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης. Μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσίαζαν εντελώς, αποδεικνύοντας την ύπαρξη κορυφαίας ηχομόνωσης. Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο, κινούμενος προς το Πήλιο, διαπίστωσα ότι η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο που ακόμα και με την ύπαρξη ζαντών 19 ιντσών αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς να επιτρέπει ταυτόχρονα έντονες κλίσεις στο αμάξωμα. Τα φρένα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ισχυρά και το πεντάλ διακρίνεται για την γραμμικότητά του. Αν υπάρχει, λοιπόν, κάποιο ψεγάδι αυτό εντοπίζεται σε δύο τομείς του εσωτερικού. Ο πρώτος είναι αυτός της ορατότητας προς την οθόνη πίσω από το τιμόνι που αναφέραμε και ο δεύτερο σχετίζεται με την εργονομία. Μου πήρε αρκετό χρόνο να συνηθίσω για παράδειγμα τη θέση του swift-by-wire επιλογέα ταχυτήτων. Βρίσκεται ψηλά, δεξιά του τιμονιού, και όχι στην κεντρική κονσόλα.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Peugeot 3008 Hybrid ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 36.900 ευρώ. Στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοση GT, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 40.900 ευρώ.