Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που το Nissan X-Trail μας “συστήθηκε” στην πλήρως υβριδική του έκδοση, γνωστή ως e-POWER. Τώρα έφτασε η ώρα της γνωριμίας με την πιο βασική επιλογή, αυτήν που τροφοδοτείται με έναν ήπια υβριδικό κινητήρα 163 ίππων, ο οποίος τροφοδοτεί αποκλειστικά τον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων. Πάμε να δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε το ιαπωνικό SUV που τοποθετείται πάνω από το δημοφιλές Qashqai στην γκάμα της Nissan!
Επιβλητική εμφάνιση
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το Nissan X-Trail στην τέταρτη γενιά του έχει αποκτήσει μία εμπρός μετώπη που το κάνει να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα της Nissan. Στα άκρα υπάρχουν οι διπλοί προβολείς, ενώ αρκετό τμήμα της μάσκας καλύπτεται από νίκελ διακοσμητικά στοιχεία. Συνεχίζουμε προς τα πίσω, εκεί όπου το “X-Trail” απεικονίζεται ολογράφως, κάτω από το λογότυπο της εταιρείας. Ασφαλώς, με μία βόλτα γύρω από το αυτοκίνητο, θα παρατηρήσει κανείς τα “crossover” στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ράγες στην οροφή, οι πλαστικές επενδύσεις, η “αξιοσέβαστη” απόσταση των περίπου 20 cm από το έδαφος και οι 18άρες ζάντες και με ελαστικά μεγάλου προφίλ. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η “ναυαρχίδα” της Nissan έχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.840 και ύψος 1.710 χλστ.
Εσωτερικό: Χαοτική χώροι, καμία “έκπτωση” στην ποιότητα
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το Nissan X-Trail θα ενθουσιάσει με τους τεράστιους χώρους του και την πρακτικότητα, θυμίζοντας αυτοκίνητα με καταγωγή από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, όπως για παράδειγμα στην κεντρική κονσόλα, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Ευρύχωρες είναι και οι “τσέπες” στις πόρτες, αλλά και οι ποτηροθήκες. Ιδιαίτερες συστάσεις για την ποιότητα δεν χρειάζονται. Στις περισσότερες επιφάνειες υπάρχουν μαλακές στην υφή επενδύσεις, ενώ μόνο στο χαμηλό τμήμα του ταμπλό και στις πίσω πόρτες θα βρει κανείς σκληρά πλαστικά. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία στο εσωτερικό του νέου Nissan X-Trail είναι το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Αποτελείται από μία οθόνη 12,3 ιντσών του NissanConnect, η οποία είναι συμβατή τόσο με το Android Auto όσο και με το Apple CarPlay, όπου στο τελευταίο διατίθεται ασύρματη σύνδεση. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας
“N-CONNECTA” περιλαμβάνεται και η κάμερα περιμετρικής θέασης . Εννοείται ότι δεν απουσιάζει και η ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων, η οποία έχει μέγεθος επίσης 12,3 ιντσών και προσφέρει πληροφορίες πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας και άλλων λειτουργιών του οχήματος. Ασφαλώς, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και δυνατότητα επιλογής έκδοσης με 7 θέσεις. Πάμε και στον χώρο για τις αποσκευές, με την πενταθέσια έκδοση να προσφέρει 585 λτ., 10 επιπλέον συγκριτικά με το πλήρως υβριδικό e-POWER. Με όλα τα καθίσµατα αναδιπλωµένα, ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.424 λτ.
Κινητήρας: Τρικύλινδρος με μεταβαλλόμενη σχέση συμπίεσης
Κάτω από το καπό του ήπια υβριδικού Nissan X-Trail βρίσκεται ένα τρικύλινδρο μοτέρ που εξοπλίζεται με την λεγόμενη (VCR-Variable Compressor Ratio) τεχνολογία, με την σχέση συμπίεσης να κυμαίνεται στο εύρος 8:1-14:1, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η χωρητικότητα του ήπια υβριδικού μοτέρ αγγίζει τα 1.497 κ.εκ. Η ισχύς του φτάνει τους 163 ίππους στις 4800 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 300 Nm έρχεται στο εύρος από 2.800 έως 3600 σ.α.λ. Η κίνηση, όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου σασμάν μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.664 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, με το ογκώδες Nissan X-Trail με τους 163 ίππους να “καίει” σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία 7,1-7,3 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Εμείς, στην διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται ακριβώς στα 8,0 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: “Βασιλιάς” παντός εδάφους
Η τέταρτη γενιά του Nissan X-Trail έρχεται ως ένα ολοκληρωμένο σύνολο από την βασική έκδοση των 163 ίππων. Σε αστικό περιβάλλον σίγουρα ο όγκος του αμαξώματος απαιτεί εξοικείωση, αλλά η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική ορατότητα. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο στην κατηγορία. Τα φρένα από την άλλη είναι πολύ ισχυρά και επιβραδύνουν αποτελεσματικά το βαρύ αμάξωμα. Η ανάρτηση είναι “μαγικό χαλί”, απορροφά κάθε κακοτεχνία και προσφέρει άνεση ακόμα και σε “off-road” εξορμήσεις. Ωστόσο, υπό πίεση θα εμφανιστούν οι κλίσεις στο αμάξωμα, αν και δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό αν δεν το παρακάνει. Από την άλλη, σε συνθήκες ταξιδιού σε αυτοκινητόδρομο, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν όσο η ταχύτητα διατηρείται στο επιτρεπτό όριο και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Σχετικά με το κιβώτιο CVT, είναι γνωστό πως δημιουργεί έντονο θόρυβο, αλλά κάτι τέτοιο συμβαίνει μόνο όταν ο οδηγός κινείται με πλήρες φορτίο (για παράδειγμα σε μία προσπέραση). Για το τέλος αφήσαμε τον κινητήρα, με την λέξη “τρικύλινδρος” να μην φαίνεται πολύ αρμονική με ένα μεγάλο SUV. Στην πράξη, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού το μοτέρ είναι σε θέση να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς σε καμία περίπτωση να “βάζει” φωτιά στην άσφαλτο.
Στο ταμείο
Η τιμή του ήπια υβριδικού Nissan X-Trail με τους 163 ίππους και το στάνταρ αυτόματο CVT ξεκινά στην Ελλάδα από τα 38.590 ευρώ στην βασική έκδοση “ENERGY”. Για το αυτοκίνητο της δοκιμή “N-CONNECTA”, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 43.990 ευρώ.