Πώς θα μπορούσατε να ορίσετε ένα “ολοκληρωμένο” αυτοκίνητο; Πολλοί θα απαντήσετε πως δεν υφίσταται κάτι τέτοιο, αφού κάθε μοντέλο εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες, οι οποίες διαφοροποιούνται σε κάθε υποψήφιο πελάτη. Ενδεχομένως να έχετε δίκιο! Άλλος επιθυμεί επιδόσεις, άλλος οικονομία, άλλος πάλι θέτει ως προτεραιότητα του κορυφαίους χώρους.
Επιστρέφοντας, όμως, την συγκεκριμένη έκδοση του VW Golf στην αντιπροσωπεία, έπειτα από την συμβίωση μαζί του, πίστεψα βαθιά ότι έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να το χαρακτηρίσουν ως “ολοκληρωμένο” αυτοκίνητο. Τουλάχιστον για μία μεγάλη μερίδα οδηγών εκεί έξω. Πάμε να γνωρίσουμε το οικολογικό “hot-hatch”, το οποίο συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία και ασφαλώς όλα εκείνα τα στοιχεία που κατέστησαν το Golf διαχρονικά ως ένα αυτοκίνητο “σταθμό” στην ιστορία της εταιρείας.
Εμφάνιση: Sportive εικόνα χωρίς υπερβολές!
Ξεκινάμε όπως πάντα από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου δοκιμής και στην προκειμένη περίπτωση το VW Golf GTE καταφέρνει να διατηρεί μία ισορροπία που θα λατρέψουν οι “συντηρητικοί” λάτρεις της αυτοκίνησης. Η κορυφαία Plug-In υβριδική έκδοση του μοντέλου ξεχωρίζει από τις μπλε πινελιές, όπως για παράδειγμα αυτή του διατρέχει όλη την εμπρός μάσκα, πάνω από τα φωτιστικά σώματα. Εκεί υπάρχει και το λογότυπο “GTE”, το οποίο απαντάται και στο πίσω μέρος, ακριβώς κάτω από το σήμα της γερμανικής εταιρείας. Λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι επίσης ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας, οι ζάντες μεγέθους 18 ιντσών που “φιλοξενούν” κόκκινες δαγκάνες, αλλά και η extra υποδοχή για την φόρτιση, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην “μικρότερη” Plug-In υβριδική έκδοση των 204 ίππων. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος του VW Golf GTE αγγίζει τα 4.287 χλστ., το πλάτος τα 1.789 και το ύψος τα 1.484 χλστ.
Εσωτερικό: Ποιότητα και high-tech αισθητική!
Πάμε στην καμπίνα του VW Golf GTΕ, εκεί όπου ακολουθείται η ίδια φιλοσοφία! Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που το κάνουν να διαφοροποιείται από τις απλές εκδόσεις, όπως για παράδειγμα οι μπλε λεπτομέρειες σε αρκετά σημεία του αμαξώματος. Υπάρχουν αλουμινένια πεντάλ, τα καθίσματα φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και “αξιοσέβαστες” πλευρικές ενισχύσεις, ενώ σε αρκετά σημεία υπάρχει το λογότυπο “GTE”, όπως π.χ. το κάτω μέρος του flat-buttomed τιμονιού και τα μαρσπιέ. Σχετικά με την ποιότητα, ο οδηγός περιβάλλεται από μαλακές επενδύσεις στα περισσότερα σημεία, ενώ η συναρμολόγηση αποδεικνύεται ανώτερη των περιστάσεων, με τους τριγμούς να “λάμπουν” με την απουσία τους. Όπως είπαμε, όμως, υπάρχει και η λεγόμενη “high-tech” αισθητική, η οποία γίνεται πραγματικότητα μέσα από δύο οθόνες. Η πρώτη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, έχει μέγεθος 12,3 ιντσών και αποτελεί το λεγόμενο “Digital Cockpit Pro”, ενώ μία δεύτερη μεγέθους 10 ιντσών αναλαμβάνει ρόλο infotainment. Μέσω αυτής, μεταξύ άλλων δίνεται δυνατότητα συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple CarPlay), έλεγχος του υβριδικού συστήματος, αλλά και επιλογή του προγράμματος οδήγησης στα οποία θα αναφερθούμε στη συνέχεια.
Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα του Golf παρέχει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στις “τσέπες” των πορτών, ενώ η απουσία “φυσικού” επιλογέα δημιουργεί επιπλέον χώρο αποθήκευσης στο τούνελ ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Όσο για τον όγκο για τις αποσκευές, αναπόφευκτα έχει περιοριστεί στα 272 λτ. λόγω της ύπαρξης μπαταρίας, η οποία “κλέβει” περίπου 100 λίτρα συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Κινητήρας: 245 ίππου και μόλις 4,0 λτ./100 χλμ.!
Το μεγάλο ενδιαφέρον αναπόφευκτα εντοπίζεται στο υβριδικό σύστημα. Κάτω από το καπό του Plug-In υβριδικού GTE συναντάμε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης TSI με χωρητικότητας 1.395 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στο εύρος 5.000-6.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.550-3.500 σ.α.λ. Συνδυαστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ η ισχύς φτάνει τους 245 ίππους και η ροπή τα 400 Nm. H κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου DSG έξι σχέσεων (υπάρχουν και paddles) και το αμάξωμα των 1.640 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τους 225 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μία μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh, η οποία φορτίζει σε 5 ώρες σε οικιακή πρίζα σούκο και περίπου 3,5 ώρες σε wallbox. Κάπως έτσι, γίνεται εφικτή μία αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 62 χλμ. σύμφωνα με την επίσημη εταιρεία (WLTP).
Στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε ότι ο στόχος των 50 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης είναι αρκετά ρεαλιστικός για το Plug-In υβριδικό Golf, ενώ οι πλήρως γεμάτες μπαταρίες επιτρέπουν μία κατανάλωση της τάξης των 3,9 λτ./100 χλμ. (μόλις 1,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία). Από εκεί και πέρα, μόλις οι μπαταρίες αδειάσουν, το αυτοκίνητο κινείται σαν υβριδικό με την μέση κατανάλωση να αυξάνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
Στην πράξη: Πιο “ολοκληρωμένο” από ποτέ!
Το VW Golf GTE καταφέρνει με έναν εκλεκτό τρόπο να “ακροβατεί” ανάμεσα σε δύο κόσμους, μιας και διακρίνεται για την “sportive” φιλοσοφία του, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει άνετες, καθημερινές μετακινήσεις στον οδηγό. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, μπορεί να κινείται άνετα και αθόρυβα μέσα στην πόλη, κυριολεκτικά σαν ηλεκτρικό. Από την άλλη, το ομολογούμενος αυξημένο βάρος δεν στέκεται εμπόδιο όταν ο οδηγός επιλέξει το “sport” για να οδηγήσει πιο σβέλτα. Το τιμόνι σίγουρα θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση, αλλά η ανάρτηση “κοντρολάρει” άριστα το αμάξωμα και τα φρένα είναι πάντα εκεί, ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας. Μοναδικό “ψεγάδι” αποτελεί η γραμμικότητα του πεντάλ, αλλά αυτό είναι ένα αρνητικό που συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Από εκεί και πέρα, η απόκριση του κινητήρα, ή καλύτερα των κινητήρων, είναι εξαιρετική και τα paddles πίσω από το τιμόνι είναι το κερασάκι στην τούρτα δίνοντας έναν πιο συμμετοχικό ρόλο στον οδηγό. Για το τέλος αφήσαμε τα προγράμματα οδήγησης, με το πρώτο να είναι το ECO που δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση (το Golf GTE μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά έως και σε 130 χλμ./ώρα), υπάρχει το Normal, το Sport, αλλά και το Individual, όπου ο οδηγός ρυθμίζει όπως θέλει διάφορες παραμέτρους.
Στο ταμείο
Η τιμή του VW Golf GTE ξεκινά στην χώρα μας από τα 50.300 ευρώ και εκπέμπει μόλις 27 γρ/χλμ., με αποτέλεσμα να κινείται ελεύθερα στον δακτύλιο και να απαλλάσσεται από Τέλη Κυκλοφορίας.