Δοκιμάζουμε το πιο “πλούσιο” Kia Picanto της αγοράς – Με 7 χρόνια εγγύηση

H πιο ισχυρή έκδοση, στην πιο πλούσια εκδοχή της και με το αυτόματο κιβώτιο! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το ανανεωμένο Kia Picanto...

Βρείτε μας στο
Kia Picanto

Το Kia Picanto αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Πρόσφατα ανανεώθηκε αισθητικά (και όχι μόνο), ενώ τώρα έφτασε η ώρα της δοκιμής. Μάλιστα, στα χέρια μας βρέθηκε η πιο πλούσια έκδοση τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και σε επίπεδο συστήματος κίνησης. Ο λόγος για το Kia Picanto με τον κινητήρα 1,2 λίτρων που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο, αλλά και από το πακέτο εξοπλισμού GT-Line.

Δείτε επίσης: Το Toyota με την χαμηλότερη κατανάλωση – “Καίει” 3,8 λτ./100 χλμ. και κοστίζει 21.910 ευρώ

Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου ξεχωρίζει το “φρέσκο” εμπρός τμήμα με νέο προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα, στην έκδοση GT-Line της δοκιμής, υπάρχει και μία LED λωρίδα που “ενώνει” τα φώτα. Στο πλαϊνό τμήμα συναντάμε ζάντες που στην κορυφαία έκδοση αγγίζουν τις 16 ίντσες (14″ στις υπόλοιπες εκδόσεις), ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED και σπορ διαχύτης στην έκδοση GT-Line. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, το μικρό αλλά ικανό Kia Picanto έχει μήκος 3.605 χλστ., πλάτος 1.595 και ύψος 1.485 χλστ.


Μοντέρνα αισθητική και στο εσωτερικό
Παρόμοιο κλίμα επικρατεί και στην καμπίνα του Kia Picanto, με τα στοιχεία της GT-Line έκδοσης να το κάνουν να ξεχωρίζει. Ενδεικτικά, υπάρχει επένδυση καθισμάτων
με μαύρο τεχνητό δέρμα, glossy black λεπτομέρειες σε αρκετές επιφάνειες, “sportive” τιμόνι και μεταλλικά πεντάλ. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και ενσύρματη σύνδεση Apple Carplay & Android Auto. Επιπλέον υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ωστόσο θα θέλαμε να έχει λίγο καλύτερη ανάλυση, ειδικά σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνεται με μία δεύτερη οθόνη πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Όσο για τους χώρους, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν ακόμα και σε μια πολύωρη διαδρομή, ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχει διαθέσιμος όγκος 255 λίτρων (1.010 λτ. με διπλωμένο κάθισμα).

Κινητήρας: Επαρκής και οικονομικός!
Πάμε στα μηχανικά μέρη τώρα, με το Kia Picanto της δοκιμής μας να εξοπλίζεται με τον πιο ισχυρό κινητήρα της γκάμας. Πρόκειται για ατμοσφαιρικό μοτέρ με αλουμινένιο μπλοκ τεσσάρων κυλίνδρων και χωρητικότητα 1.197 κ.εκ. Αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 112 Νm έρχεται στις 4.200 σ.α.λ., αρκετά πιο ψηλά συγκριτικά με τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα που “πρωταγωνιστούν” στην αγορά. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου. Κάπου εδώ, να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 916 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 159 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία ορίζεται βάσει WLTP στα 5,4 – 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,2 λτ./100 χλμ. κινούμενοι σε μεικτές συνθήκες.

 

Στην πράξη: “Σύμμαχος” της καθημερινότητας
Το Kia Picanto απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές, αστικές τους μετακινήσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο κατασκευάστηκε και φέρνει σε πέρας την αποστολή. Ο κινητήρας, μπορεί να στερείται ροπής σε μία προσπέραση σε κάποιον επαρχιακό δρόμο, αλλά μέσα στην πόλη είναι αθόρυβος και δεν έχει υψηλές ανάγκες σε καύσιμο. Όσο για το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων, οι αλλαγές είναι αργές και ειδικά σε μία επιτάχυνση με πλήρες φορτίο η αίσθηση δεν είναι και η καλύτερη. Ωστόσο μέσα στην κίνηση της πόλης, καταφέρνει να κάνει καλά τη δουλειά του και κατά την άποψή του αξίζει τα επιπλέον 800 ευρώ (τόση είναι η διαφορά συγκριτικά με τις χειροκίνητες εκδόσεις). Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κύλισης και η ανάρτηση δεν θα αφήσουν κανένα παράπονο, ενώ αξίζει να αναφέρω πως στην GT-Line έκδοση υπάρχουν και στάνταρ δισκόφρενα στον πίσω άξονα. Κατά τα άλλα, το Kia Picanto απέδειξε ότι προσφέρει όλες τις ανέσεις για τις αστικές μετακινήσεις και μπορεί να βγει αξιοπρεπέστατα “εκτός των τειχών”.

Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Kia Picanto ξεκινά στην Ελλάδα από τα 16.490 ευρώ στη βασική έκδοση με κινητήρα 1,2 λτ. Το ποσό αυξάνεται στα 17.290 ευρώ για όσους επιθυμούν αυτόματο κιβώτιο, ενώ η κορυφαία GT-Line έκδοση της δοκιμής “ανεβαίνει” στα 19.390 ευρώ. Κλείνοντας, όλες οι εκδόσεις του Kia Picanto συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας 7 ετών.