Μέσα στην προηγούμενη χρονιά γνωρίσαμε τη νέα γενιά του MINI Cooper! Τώρα έφτασε η στιγμή για την δοκιμή της πιο προσιτής έκδοσης του τρίθυρου μοντέλου. Στην περίπτωση της συγκεκριμένης εταιρείας η φράση “πιο προσιτή έκδοση” συνοδεύεται από μηδενικές ελλείψεις, μιας και πλέον ακόμα και το αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Πάμε να γνωρίσουμε το νέο MINI Cooper C με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 156 ίππων!
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι όσοι επιθυμούν αυτή τη στιγμή ένα βενζινοκίνητο Coupe, υπάρχουν δύο επιλογές, το “C” και το “S”. Εμείς δοκιμάζουμε το MINI Cooper C και ξεκινάμε με την εμφάνιση, η οποία διατηρεί στοιχεία του παρελθόντος. Ενδεικτικά, στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα κυκλικά LED φωτιστικά σώματα και τη μάσκα με μαύρο περίβλημα. Στο πλάι, το τρίπορτο αμάξωμα ξεχωρίζει με τις εντυπωσιακές, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, ενώ πίσω υπάρχουν ανασχεδιασμένα LED σώματα. Η έκδοση της δοκιμής δημιουργεί μία όμορφη διχρωμία, με την λευκή οροφή, την “διακριτική” αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα και τα καπάκια των καθρεφτών. Αναφορικά με τις διαστάσεις, αυτές παραμένουν στα γνωστά επίπεδα του μοντέλου. Το μήκος του MINI Cooper C αγγίζει τα 3.876 χλστ., το πλάτος τα 1.744 και το ύψος τα 1.452 χλστ.
Στοιχεία του παρελθόντος και στο εσωτερικό
Η εικόνα του MINI Cooper C παραμένει γνώριμη και στο εσωτερικό, με στοιχεία του παρελθόντος να “παντρεύονται” με σύγχρονες τεχνολογίες. Η μινιμαλιστική εσωτερική σχεδίαση του Cooper είναι εμπνευσμένη από το κλασικό Mini. Εκεί συναντάμε το νέο τιμόνι, την στρογγυλή οθόνη OLED, αλλά και υφασμάτινες επενδύσεις σε αρκετές επιφάνειες. Όσον αφορά τώρα στους χώρους, αυτός ο τομέας ποτέ δεν ήταν το “δυνατό χαρτί” του MINI Cooper. Ωστόσο, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Ειδικά για τις εμπρός θέσεις υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα (όχι κάτω από το υποβραχιόνιο που δεν είναι ανοιγόμενο), ενώ δεν απουσιάζει η θέση ασύρματης φόρτισης, οι βολικές ποτηροθήκες και οι θύρες φόρτισης Type-C. Μοναδικό ψεγάδι, αναπόφευκτα κατά την άποψή μου λόγω διαστάσεων, είναι η πρόσβαση στις δύο πίσω θέσεις, ειδικά για πιο μεγαλόσωμους επιβάτες. Πάμε και στους χώρους για αποσκευές, όπου αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί ευέλικτα από τα 210 λίτρα σε έως και 800 λίτρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε λίγο πιο αναλυτικά την κεντρική οθόνη, μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει και ενημερώνεται για τα πάντα. Βλέπετε, πλέον δεν υπάρχει οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Έτσι, η κυκλική OLED με την ομολογουμένως εξαιρετική ευκρίνεια προβάλλει όλες τις πληροφορίες οδήγησης (βλέπε κατανάλωση, ταχύτητα, σ.α.λ.). Εκεί προβάλλεται επίσης εικόνα 360 μοιρών από τις κάμερες που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο, καθιστώντας την στάθμευση υπερβολικά εύκολη. Μέσω αυτής, ο οδηγός ρυθμίζει τον κλιματισμό, αλλά και τα προγράμματα οδήγησης (υπάρχει και φυσικός διακόπτης γι’ αυτό), τα οποία μεταβάλλουν το “περιβάλλον” πλοήγησης στο μενού, αλλά και τον εσωτερικό φωτισμό. Για να είμαι ειλικρινής, η εξοικείωση μαζί της απαιτεί λίγο χρόνο, μιας και είναι αρκετή και “συσσωρευμένη” η πληροφορία. Λίγο πιο κάτω υπάρχουν και διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον έλεγχο του κιβωτίου, αλλά και την έναυση του κινητήρα.
Κινητήρας: “Ζωηρό” ακόμα και στη βασική του έκδοση
Το MINI Cooper είναι ένα μοντέλο στο οποίο η οδηγική συμπεριφορά και οι επιδόσεις έχουν τον πρώτο λόγο. Το θετικό είναι ότι αυτά τα στοιχεία είναι ορατά από την βασική έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα. Κάτω από το καπό του MINI Cooper C, λοιπόν, συναντάμε ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης με τρεις κυλίνδρους και χωρητικότητα που αγγίζει τα 1.499 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς του αγγίζει τους 156 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει μέχρι τα 230 Nm στο εύρος 1500 – 4600 σ.α.λ. Η κίνηση εννοείται πως περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.335 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση, η επίσημη μέση τιμή βάσει WLTP διαμορφώνεται στα 5,9 – 6,2 λτ./100 χλμ., ωστόσο εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε σε μεικτές συνθήκες 7,2 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Πιο “πολιτισμένο”… αλλά παραμένει MINI σε αίσθηση!
Μπορεί η συγκεκριμένη έκδοση να μην εξοπλίζεται με δίλιτρο μοτέρ όπως το “S”, αλλά ο πιο “ταπεινός” τρικύλινδρος απέδειξε ότι είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή. Ακόμα και η βασική έκδοση του MINI Cooper διαθέτει την δύναμη για να διατηρηθεί ένας σβέλτος ρυθμός οδήγησης, ενώ για το κράτημα και γενικότερα την οδηγική συμπεριφορά δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Στη σύγχρονη εκδοχή του, το “κουπεράκι” καταφέρνει να διατηρεί τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει, όπως η σκληρή ανάρτηση που εξαλείφει κάθε κλίση του αμαξώματος, το άκαμπτο πλαίσιο και η ακαριαία ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού. Βέβαια, το χαμηλό προφίλ των ελαστικών και η σκληρή ανάρτηση αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για την άνεση των επιβατών. Αλλά αυτό το γνωρίζουν καλά όσοι ενδιαφέρονται για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Σε κάθε MINI Cooper η άνεση έχει τον δεύτερο λόγο. Αν και οφείλω να ομολογήσω ότι ακόμα και σε αυτόν τον τομέα έχει γίνει σημαντική βελτίωση συγκριτικά με το παρελθόν. Μοναδικό μειονέκτημα για τον λάτρη της οδήγησης είναι η απουσία των paddles πίσω από το τιμόνι, κάτι το οποίο θα ήθελαν όσοι αναζητούν μια πιο “συμμετοχική” οδήγηση. Η αίσθηση των φρένων είναι εξαιρετική, ακόμα και σε καταπόνηση διαρκείας, με το πεντάλ να διακρίνεται για την γραμμικότητά του. Κλείνουμε με το τιμόνι, το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή πληροφόρηση.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου, τρίθυρου MINI Cooper C ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 25.550 ευρώ. Πρόκειται για το πιο προσιτό μοντέλο στον τιμοκατάλογο της εταιρείας και έρχεται με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο.