Αν υπάρχει μία εταιρεία που έχει ταυτιστεί απόλυτα με την υβριδική τεχνολογία, αυτή είναι η Toyota. Αυτή τη φορά, βέβαια, στα χέρια μας βρέθηκε ένα μοντέλο της “premium” θυγατρικής που απαντά στο όνομα Lexus. Πάμε να γνωρίσουμε, λοιπόν, το νέο Lexus NX 450h+ στην κορυφαία του έκδοση F Sport.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του μεσαίου SUV, το εμπρός τμήμα είναι εκείνο που “μαρτυρά” κατευθείαν την μάρκα του αυτοκινήτου. Άλλωστε, το σχήμα της μαύρης μάσκας είναι ένα στοιχείο που παραπέμπει κατευθείαν στη Lexus. Η εικόνα που δημιουργείται είναι άκρως επιβλητική, με τις έντονες ακμές, τα “αιχμηρά” LED φωτιστικά σώματα, αλλά και την διχρωμία της έκδοσης δοκιμής. Εκτός της μάσκας, σκουρόχρωμα είναι τα καπάκια από τους καθρέφτες, οι ράγες στην οροφή, αλλά και οι τεράστιες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20 ιντσών. Στο πίσω μέρος βλέπουμε μία LED λωρίδα που ενώνει ουσιαστικά τα δύο σώματα, η οποία είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή το βράδυ, ενώ λίγο πιο κάτω ολογράφως απεικονίζεται και το όνομα της εταιρείας. Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα SUV, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα crossover στοιχεία όπως οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, οι ράγες στην οροφή, αλλά και η “σεβαστή” απόσταση από το έδαφος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Lexus NX έχει μεγαλώσει και στους τρείς άξονες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Το μήκος του αγγίζει τα 4.660 χλστ. (+20 mm), το πλάτος τα 1.865 και το ύψος τα 1.670 χλστ.
Εσωτερικό: Ευρυχωρία και πολυτέλεια
Περνώντας στην καμπίνα, γίνεται άμεσα εμφανές η πολυτελής φιλοσοφία που συνοδεύει τα μοντέλα της εταιρείας. Σε κάθε επιφάνεια βλέπουμε ποιοτικά υλικά, τα οποία είναι μαλακά στην υφή, ενώ η συναρμολόγηση μεταξύ τους κρίνεται άκρως ικανοποιητική. Κάτι τέτοιο αποδεικνύεται και με την πλήρη απουσία θορύβων και τριγμών, ακόμα και στα “ταλαιπωρημένα” σημεία του οδοστρώματος. Ο “sportive” χαρακτήρας της F-Sport έκδοσης γίνεται αντιληπτός με λεπτομέρειες διάφορες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τα λογότυπα στα προσκέφαλα και το κάτω τμήμα του τιμονιού, αλλά και τα αλουμινένια πεντάλ. Πίσω από το τιμόνι συναντάμε μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων, μέσα από την οποία γίνονται ορατές όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Λίγο πιο δίπλα, στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής μεγέθους 14 ιντσών, η οποία έχει ρόλο infotainment και προσφέρει δυνατότητα συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto. Θετικό στοιχείο είναι επίσης οι μεγάλοι περιστροφικοί διακόπτες για την ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού, αλλά και της έντασης του ήχου.
Σχετικά με τους χώρους, οι επιβάτες θα βολέψουν όλα τους τα μικροαντικείμενα σε θήκες όπως αυτές της κεντρικής κονσόλας, ενώ υπάρχουν και μεγάλες “τσέπες” στις πόρτες. Μικρή παρένθεση για να πούμε ότι το χερούλι στις πόρτες είναι ηλεκτρικό (σαν κουμπί) και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστεί να εξηγήσετε στον συνεπιβάτη πως θα ανοίξει την πόρτα (μου έτυχε στην διάρκεια της δοκιμής, και όχι μία φορά). Επιστρέφουμε στους χώρους τονίζοντας ότι στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν ακόμα και τρεις ενήλικες, ενώ υπάρχει άπλετος χώρος για κεφάλι και πόδια. Όσο για τις αποσκευές, ο διαθέσιμος όγκος αγγίζει τα 545 λτ., ενώ κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται μία μικρή θέση για το καλώδιο φόρτισης.
Κινητήρας: Σοβαρές επιδόσεις και κατανάλωση στο ναδίρ!
Κάτω από το καπό του Lexus NX της δοκιμής συναντάμε ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 2,5 λτ. Αποδίδει 185 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 227 Nm στο εύρος 3.200-3.700 σ.α.λ. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, όπου το κάθε ένα τροφοδοτεί διαφορετικό άξονα και η συνολική ισχύς των 309 ίππων φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των δύο τόνων είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων αναλαμβάνει μία μπαταρία που έχει χωρητικότητα 18,1 kWh, με την ενέργειά της να επαρκεί ώστε το Lexus NX 450h+ να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 76 χλμ. (έως 98 χλμ. σε αστικό περιβάλλον) και με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής, χωρίς “εκπτώσεις” στο γκάζι “γράψαμε” 75 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνη, ενώ η μέση κατανάλωση με την μπαταρία φορτισμένη έφτασε στα 2,5 λτ. για τα πρώτα 100 χλμ. (1,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Lexus). Μόλις τα ενεργειακά αποθέματα της μπαταρίας εξαντληθούν, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται στα περίπου 7,5 λτ./100 χλμ. Πάμε και στην φόρτιση, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώνει 150 λεπτά σε wallbox 6,6 kW για να γεμίσει στο 100%. Από την άλλη σε συμβατική πρίζα σούκο αρκούν οι 8 ώρες.
Στην πράξη
Πίσω από το τιμόνι του νέου Lexus NX 450h+ ο οδηγός αντιλαμβάνεται με το καλημέρα την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ακόμα και με τις ζάντες 20 ιντσών, η άνεση παραμένει σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ η μόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική, μηδενίζοντας κάθε αεροδυναμικό θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι προσφέρει κορυφαία πληροφόρηση, ενώ παραδόξως και η γραμμικότητα του πεντάλ φρένου είναι εξαιρετική (τομέας στον οποίο υστερούν τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας). Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου μέσα από πέντε προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Sport+ και Custom), ενώ υπάρχει και EV λειτουργία που καθιστά το αυτοκίνητο πλήρως ηλεκτρικό μέχρι να αδειάσει τελείως η μπαταρία. Για πιο “συμμετοχική” οδήγηση, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν και paddles, τα οποία δίνουν στον οδηγό το αίσθημα αλλαγής σχέσεων μέσα από 8 “σταθερές” σχέσεις μετάδοσης του CVT.
Στο ταμείο
Η τιμή του Plug-in υβριδικού Lexus NX 450h+ με τους 309 ίππους ξεκινά στην χώρα μας από τα 68.900 ευρώ, σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο. Για την απόκτηση της έκδοση F Sport, όπως αυτή της δοκιμής, το ποσό αυξάνεται στα 85.400 ευρώ.