Ιδιαίτερες συστάσεις για το Toyota Yaris δεν χρειάζεται να γίνονται στη χώρα μας! Εδώ και πολλά χρόνια παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς και μέσα στο 2025 είναι το best seller στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Αυτή τη φορά, το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τους 130 ίππους και δίνω έμφαση στην κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον, όπου χωρίς δυσκολία είδα τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 4,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε επίσης: Το δημοφιλέστερο diesel στην Ελλάδα το 2025 – Κοστίζει 21.900 ευρώ
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία λίγο – πολύ είναι γνώριμη, μιας και πρόσφατα έγινε απλά μία ανανέωση του μοντέλου, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να είναι η προσθήκη της “Hybrid 130” έκδοσης. Το supermini της δοκιμής μας ξεχωρίζει με την διχρωμία στο αμάξωμα (μαύρη οροφή, μαύρα καπάκια στους καθρέφτες), τις ζάντες μεγέθους 17 ιντσών που “φιλοξενούν” δισκόφρενα εμπρός / πίσω, αλλά και τα πιο σκούρα πίσω παράθυρα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του υβριδικού Toyota Yaris “φλερτάρει” με τα 4 μέτρα (3.940 χλστ. για την ακρίβεια), το πλάτος φτάνει στα 1.745 χλστ. και το ύψος στα 1.500.

Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το περιβάλλον είναι και πάλι πολύ γνώριμο. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο οθόνες, η μία αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και έχει μέγεθος 12,3 ιντσών, ενώ η κύρια οθόνη αφής έχει τον ρόλο infotainment. Το μέγεθός της διαμορφώνεται έως τις 10,5 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Προσφέρει εκτός των άλλων ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Πάμε και στους χώρους, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν με κάθε άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Κάπου εδώ να αναφερθώ και λίγο πιο αναλυτικά στην πίσω σειρά των καθισμάτων, εκεί όπου ένας ενήλικας ύψους 1,80 μ. θα βολευτεί μόνο στις πλευρικές θέσεις και όχι στην κεντρική, μιας και στην τελευταία ο χώρος για το κεφάλι είναι περιορισμένος.
Στην καμπίνα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα (θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο χώρο στο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο), ενώ δεν απουσιάζει από την έκδοση της δοκιμής και η θέση για την ασύρματη φόρτιση. Ο δε διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές αγγίζει τα 286 λτ. και “εκτοξεύεται” μέχρι τα 935 λτ. με τα πίσω καθίσματα σε ανάκλιση.
Κινητήρας: Σβέλτο και οικονομικό
Το Toyota Yaris, στην έκδοση “Hybrid 130”, εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.490 κ.εκ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου e-CVT, το οποίο διαθέτει και θέση “B”. Εκεί ενεργοποιείται η μέγιστη ανάκτηση από πέδηση, με όφελος στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και λιγότερο συχνές χρήσεις του πεντάλ φρένου. Το αμάξωμα με βάρος που ξεπερνά οριακά τα 1.100 κιλά, είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Toyota, το νέο υβριδικό σύστημα απέκτησε αύξηση ισχύος κατά 12%, φτάνοντας αισίως στους 130 ίππους. Αύξηση κατά 30% υπάρχει και στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, φτάνοντας από τα 141 στα 185 Nm.
4,0 λτ./100 χλμ. έπειτα από 400 χλμ.
Το στοιχείο που κάνει σίγουρα το Toyota Yaris να ξεχωρίζει, βέβαια, είναι η διαχείριση του καυσίμου. Για την έκδοση “Hybrid 130”, η εταιρεία ανακοινώνει 3,9-4,3 λτ./100 χλμ. βάσει του WLTP. Στη διάρκεια της δοκιμής κινήθηκα κυρίως στην πόλη σε ώρες αιχμής, αλλά και “εκτός των τειχών”. Το αποτέλεσμα, όπως βλέπετε στην πιο κάτω εικόνα, ήταν 4,0 λτ./100 χλμ. Μάλιστα, η συγκεκριμένη τιμή ήρθε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Σίγουρα σε ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο η τιμή δεν θα είναι αυτή, αλλά στις καθημερινές μετακινήσεις (εκεί γίνονται τα περισσότερα χλμ. ενός supermini σαν το Yaris), το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πραγματικά πολύ οικονομικό. Για την ιστορία να αναφέρω ότι και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο της αγοράς, με εξαίρεση βέβαια τα Plug-In υβριδικά που δέχονται και φόρτιση από εξωτερική πηγή.

Στην πράξη: Σταθερή αξία!
Πίσω από το τιμόνι του Toyota Yaris θα βρει κανείς το ιδανικό μέσο για τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις, χωρίς ωστόσο να χρειάζονται συμβιβασμοί και στα ταξίδια. Το υβριδικό supermini καταφέρνει να κινείται για αρκετή ώρα με τον τρικύλινδρο κινητήρα απενεργοποιημένο και μέσα στα στενά της πόλης ο οδηγός απολαμβάνει αθόρυβες και άνετες μετακινήσεις. Βέβαια, όταν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας αυξάνεται αρκετά ο ήχος, αλλά μόνο σε πλήρες φορτίο θα γίνει ενοχλητικός. Η ανάρτηση, με ημιάκαμπτο πίσω, καταφέρνει να αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα και με τις ζάντες 17 ιντσών της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής. Τα δε φρένα, με δίσκους εμπρός και πίσω, κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Κάπου εδώ να αναφέρουμε και την ύπαρξη του “B” στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δημιουργεί αυξημένη ανάκτηση ενέργειας επιβραδύνοντας το όχημα μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Έτσι, το πεντάλ του φρένου χρησιμοποιείται μόνο όταν χρειάζονται πιο απότομες επιβραδύνσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν και τρία προφίλ οδήγησης, τα Eco, Normal και Power, αλλά και το EV που δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, όταν υπάρχει ενεργειακή επάρκεια στην μπαταρία.
Στον αυτοκινητόδρομο, η κύλιση του Toyota Yaris είναι αρκετά καλή, με τις τάσεις πλεύσης να απουσιάζουν, αν και περνάει θόρυβος στην καμπίνα, ειδικά σε πιο τραχιά άσφαλτο. Το ίδιο ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι δεν ενοχλούν σε ταξίδι με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας. Σε αυτές τις συνθήκες, βέβαια, το τρικύλινδρο μοτέρ γίνεται αρκετά πιο αισθητό, μιας και σε συνδυασμό με το CVT, ο θόρυβος αυξάνεται όταν ο οδηγός επιταχύνει.
Στο ταμείο
Η τιμή του Toyota Yaris ξεκινά στην Ελλάδα από τα 21.620 ευρώ για την έκδοση των 116 ίππων. Στην περίπτωση του “hybrid 130”, η τιμή αυξάνεται στα 27.040 ευρώ. Βέβαια, το πιο ισχυρό υβριδικό σύστημα έρχεται με πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, εξ ου και η σημαντική αύξηση στην τιμή. Κλείνω με την εγγύηση που μόνο απαρατήρητη δεν περνά, μιας και το ιαπωνικό supermini συνοδεύεται από 11ετή κάλυψη ή 200.000χλμ. (για την μπαταρία υπάρχει εγγύηση έως 1.000.000 χλμ.).











