Τη SsangYong την θυμούνται σίγουρα οι παλαιότεροι! Πρόσφατα επανήλθε στην ελληνική αγορά μέσω της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. και το νέο της όνομα είναι KGM. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε το C-SUV της εταιρείας! Έρχεται με “δυνατά” χαρακτηριστικά την ευρυχωρία, αλλά και την “value for money” φιλοσοφία! Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το νέο KGM Korando, το οποίο βρέθηκε στα χέρια μας στην προσθιοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο.
Ποια είναι η KGM
Η KGM είναι μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στον χώρο του αυτοκινήτου. Αποτελεί συνέχεια της γνωστής και στην Ελλάδα κορεατικής SsangYong και η ιστορία της ξεκινά το 1954. Με 70 χρόνια εμπειρίας στην παραγωγή οχημάτων και βάση της την Νότιο Κορέα, η KGM συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται διαρκώς. Στην Ελλάδα, η γκάμα της αποτελείται αυτή τη στιγμή από το Tivoli (δείτε εδώ την πρόσφατη δοκιμή μας), το εικονιζόμενο KGM Korando, το Torres (διαθέσιμο και ως ηλεκτρικό), αλλά και το επαγγελματικό Musso Grand.
Ξεκινάω με την εξωτερική εμφάνιση του KGM Korando, το οποίο διατηρεί μία “συντηρητική” θα έλεγα εμφάνιση, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να του λείπουν τα σύγχρονα στοιχεία. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει το νίκελ διακοσμητικό στοιχείο που διατρέχει την μάσκα, ενώ στο πλαϊνό τμήμα βλέπουμε δύο “νεύρα” που διατρέχουν το αμάξωμα. Στο πίσω τμήμα υπάρχει μία διακριτική αεροτομή στο άνω τμήμα, ενώ στο σύνολο του αμαξώματος υπάρχουν πλαστικές επενδύσεις στο κατώτερο τμήμα για επιπλέον προστασία. Οι ζάντες του αμαξώματος είναι 18 ιντσών (17″ στη βασική έκδοση) και “πατούν” σε ελαστικά μεγέθους 235/55. Όσο για τις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 4.450 χλστ., το πλάτος τα 1.870 και το ύψος τα 1.620 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 182 χλστ.
Εσωτερικό: Με 551 λτ. για τις αποσκευές
Το εσωτερικό του KGM ξεχωρίζει για την ευρυχωρία του, χωρίς να στερείται των σύγχρονων συστημάτων ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία κεντρική οθόνη μεγέθους 9 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Android Auto ή Apple CarPlay. Μία δεύτερη οθόνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Έχει τον ρόλο που πίνακα οργάνων παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό και το μέγεθός της αγγίζει τις 10,25 ίντσες. Όσον αφορά τώρα στην πρακτικότητα, το εσωτερικό περιλαμβάνει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, μεγάλο χώρο στις “τσέπες” των θυρών, αλλά και κάτω από το υποβραχιόνιο. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω επιβάτες. Εκεί θα βολευτούν ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές προσφέρεται ένας άκρως ανταγωνιστικός χώρος για την C-SUV κατηγορία. Ο διαθέσιμος όγκος του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 551 λίτρα και εξοπλίζεται με ρυθμιζόμενο δάπεδο φόρτωσης δύο
επιπέδων. Όσον αφορά τώρα στην ποιότητα, το KGM Korando φέρει μαλακές στην υφή επενδύσεις στο άνω τμήμα του ταμπλό, σκληρές στις κατώτερες επιφάνειες, ενώ η συναρμολόγηση δείχνει άκρως ικανοποιητική.
Κινητήρας: Με 163 ίππους και χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση
Κάτω από το καπό, η KGM διατηρεί ένα πιο “παραδοσιακό” προφίλ τοποθετώντας ένα αμιγώς βενζινοκίνητο μοτέρ χωρίς κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση. Η χωρητικότητά του τετρακύλινδρου κινητήρα αγγίζει τα 1.497 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 163 ίππους και η ροπή φτάνει τα 280 Nm στο εύρος 1.500 – 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα στην προκειμένη περίπτωση (υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση) μέσω χειροκίνητου κιβωτίου με έξι σχέσεις (υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου σασμάν). Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.442 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 10 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σίγουρα δεν είναι από τα “δυνατά χαρτιά” του KGM Korando, με την εταιρεία να ανακοινώνει μία μέση τιμή της τάξης των 7,7 λτ./100 χλμ. στην έκδοση της δοκιμής. Σε πραγματικές συνθήκες, υπολογίστε μία μέση τιμή της τάξης των 8,5-9,0 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: H “τίμια” επιλογή για την C-SUV κατηγορία
Οδηγώντας το KGM Korando, διαπίστωσα άμεσα ότι ο κινητήρας είναι ικανός να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα. Μπορεί στις χαμηλές στροφές να μην είναι τόσο “ζωντανός” όσο θα περίμενε κανείς στο άκουσμα των 160+ ίππων, αλλά κάτι τέτοιο διορθώνεται μετά τις 2.500 σ.α.λ., όπου και το τετρακύλινδρο μοτέρ “ξυπνάει” για τα καλά! Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση. Βέβαια, θα ήθελα λίγο καλύτερη αίσθηση από τον επιλογέα, ο οποίος έχει αρκετά μεγάλη διαδρομή κατά την αλλαγή σχέσεων. Τα φρένα με δίσκους εμπρός και πίσω αποδείχθηκαν αρκετά ισχυρά, με το πεντάλ να είναι γραμμικό, ενώ σημάδια κόπωσης δεν υπήρξαν ακόμα και έπειτα από καταπόνηση διαρκείας. Η δε ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω διατηρεί ωραία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την δυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος. Καταφέρνει να “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ταυτόχρονα δεν παρατηρούνται έντονες κλίσεις σε απότομες αλλαγές πορείας. Στο ταξίδι το αυτοκίνητο κινείται προσφέροντας καλή μόνωση, μιας και μέχρι τα 130 χλμ./ώρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσίαζαν. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι το KGM Korando, ακόμα και σε αυτή την προσθιοκίνητη έκδοση, δεν θα πει όχι σε “light” εκτός δρόμου εξορμήσεις!
Στο ταμείο
Η τιμή του KGM Korando ξεκινά από τα 25.490 ευρώ στην δικίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, όπως αυτό της δοκιμής. Για όσους επιθυμούν το αυτόματο κιβώτιο, το ποσό αυξάνεται στα 27.490 ευρώ. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι η αγορά του συνοδεύεται από εγγύηση που διαρκεί 5 έτη ή 100.000 χλμ.