Το μοντέλο της Lexus που έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού στη χώρα μας είναι το LBX, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα (δείτε εδώ αναλυτικά). Αυτή τη φορά, έφτασε η ώρα για το αμέσως μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο ονομάζεται Lexus UX. Το συγκεκριμένο προσφέρεται ως ηλεκτρικό ή υβριδικό. Εμείς δοκιμάσαμε την υβριδική του έκδοση, η οποία έρχεται με ισχύ 199 ίππων και τετρακίνηση, κατόπιν επιλογής η τελευταία.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Lexus UX ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα “επιθετική” του σχεδίαση στο εμπρός τμήμα, με τα “αιχμηρά” φωτιστικά σώματα και τις έντονες γραμμές στη μάσκα. Ειδικά στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης F-Sport της δοκιμής, το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με στοιχεία όπως οι ζάντες μεγέθους 18 ιντσών, το αποκλειστικό χρώμα “Sapphire Blue”, αλλά και η διχρωμία Bi-Tone με μαύρη οροφή και καπάκια καθρεπτών. Στο πίσω μέρος συναντάμε μία διακριτική αεροτομή, ενώ από την οροφή δεν απουσιάζουν οι ράγες που προσδίδουν μία crossover διάσταση. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος του Lexus UX αγγίζει τα 4.495 χλστ., το πλάτος τα 1.840 και το ύψος τα 1.540 χλστ.

Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου η Lexus διατηρεί μία οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Η χαμηλή θέση οδήγησης για τα δεδομένα ενός SUV και η κορυφαία εργονομία είναι μερικά από τα στοιχεία που διαπιστώσει κανείς από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι. Η ποιότητα των υλικών είναι κάτι παραπάνω από προσεγμένη και, ειδικά στα ανώτερα τμήματα της καμπίνας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά στην υφή. Επίσης, υπάρχουν επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα που συμβάλλουν στην κορυφαία πρακτικότητα του ιαπωνικού μοντέλου. Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν αρκετοί “φυσικοί” διακόπτες στο εσωτερικό που διευκολύνουν σημαντικά τον οδηγό εν κινήσει. Για παράδειγμα, υπάρχει περιστροφικός διακόπτης για την ένταση της φωνής, ενώ πολύ εύκολα γίνεται και ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού. Και τώρα πάμε στο μοναδικό ψεγάδι που εντόπισα στη διάρκεια της δοκιμής που δεν είναι άλλο από τον χώρο αποσκευών. Ο διαθέσιμος όγκος αγγίζει τα 327 λίτρα, τιμή που παραπέμπει σε μικρότερη κατηγορία, και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα φιλικό για την φόρτωση αποσκευών. Όσο για το ψηφιακό περιβάλλον, αυτό αποτελείται από μία κεντρική οθόνη αφής που πλέον έχει μέγεθος 12,3 ιντσών, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει ακόμα μία οθόνη ίδιου μεγέθους, αλλά και το head-up display.
Υβριδικό σύστημα: Έμφαση στην αποδοτικότητα!
Το Lexus UX της δοκιμής εξοπλίζεται με ένα διλιτρο, τετρακύλινδρο θερμικό μοτέρ, το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτάματου e-CVT, ενώ για τους πίσω τροχούς υπάρχει ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο είναι 5,6 φορές πιο ισχυρό συγκριτικά με το απερχόμενο. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το τετρακίνητο αμάξωμα που ξεπερνά οριακά τα 1.500 κιλά είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 177 χλμ./ώρα. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, βέβαια, εστιάζεται στην κατανάλωση, με την εταιρεία να ανακοινώνει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 5,3-5,7 λτ./100 χλμ. Το συγκεκριμένο εύρος τιμών είναι άκρως ρεαλιστικό όταν ο οδηγός κινείται στην πόλη. Εκεί μπορεί να δει ακόμα και χαμηλότερη μέση τιμή. Ωστόσο στο ταξίδι, όπου το θερμικό μοτέρ “δουλεύει” πιο έντονα η κατανάλωση αυξάνεται. Εμείς, σε μεικτές συνθήκες είδαμε μία μέση τιμή της τάξης των 6,3 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Στιβαρό, ποιοτικό, αξιόπιστο!
Το Lexus UX αποτελεί αναμφισβήτητα μία “ψαγμένη” εναλλακτική στη κατηγορία των premium SUV και έχει στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει. Ένα εξ αυτών είναι το άκρως αποδοτικό υβριδικό σύστημα στην πόλη, το οποίο επιτρέπει στο ιαπωνικό μοντέλο να κινείται για ώρα με αυτή την ηρεμία που συναντάμε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ποιότητα της κύλισης είναι εντυπωσιακή, με το σύστημα ανάρτησης να αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω (μόνο η τετρακίνητη έκδοση). Στο ταξίδι, η μόνωση της καμπίνας είναι κορυφαία, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν και μόνο το e-CVT θα φανεί κάπως ενοχλητικό σε έντονο φορτίο, πχ. σε ανηφορικό τμήμα αυτοκινητόδρομου με τον οδηγό να διατηρεί την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα. Ως προς τις επιδόσεις, γίνεται σαφές ότι το υβριδικό σύστημα στοχεύει κυρίως στην οικονομία καυσίμου. Ωστόσο, όταν ο οδηγός το θελήσει (επιλέγοντας το Sport πρόγραμμα οδήγησης), μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο θα εκτιμήσει το εξαιρετικό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, αλλά και την αίσθηση των φρένων, τα οποία είναι ακούραστα ακόμα και σε καταπόνηση διαρκείας.
Στο ταμείο
Η τιμή του υβριδικού Lexus UX με τη συνδυαστική ισχύ των 199 ίππων ξεκινά στην Ελλάδα από τα 37.400 ευρώ. Ωστόσο, όσοι αναζητήσουν την τετρακίνητη έκδοση θα δουν την τιμή εκκίνησης να αυξάνεται στα 39.600 ευρώ. Κλείνουμε με ακόμα ένα “δυνατό στοιχείο” που είναι η εγγύηση, με την εταιρεία να προσφέρει 6 χρόνια (ή 180.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και 11 χρόνια για το υβριδικό σύστημα.











