Μιλώντας για “καυτές” εκδόσεις μοντέλων της κατηγορίας των supermini, το μυαλό μας πηγαίνει αυτομάτως στο Fiesta ST, το Hyundai i20 N και ασφαλώς το Volkswagen Polo GTI. Το τελευταίο βρέθηκε πρόσφατα στα χέρια μας, με τον δίλιτρο TSI κινητήρα των 207 ίππων και το αυτόματο DSG κιβώτιο. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις που μας άφησε.
Η έκτη γενιά Vokswagen Polo GTI ακολουθεί την φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, η οποία θέλει τις κορυφαίες εκδόσεις να μην “υποκύπτουν” σε υπερβολές. Εξωτερικά, στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα IQ.Light – LED matrix φωτιστικά σώματα που καλύπτουν όλη την εμπρός μετώπη, σπορ προφυλακτήρα και το λογότυπο GTI σε κόκκινη απόχρωση. Στο πλαϊνό τμήμα “πρωταγωνιστούν” οι ζάντες μεγέθους 17 ιντσών (προαιρετικά 18″), ενώ στο πίσω μέρος την παράσταση “κλέβει” η διακριτική αεροτομή, το μεγάλο GTI λογότυπο και ασφαλώς η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Αναφορικά με τις διαστάσεις του, το μήκος αγγίζει τα 4.074 χλστ., το πλάτος τα 1.751 και το ύψος τα 1.439 χλστ. Αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε ότι το Volkswagen Polo GTI προσφέρεται στα εξής πέντε χρώματα: Deep Black Pearl Effect, Smoke Grey Metallic, Kings Red Metallic (αυτό της δοκιμής), Pure White Uni και Reef Blue Metallic. Τα τρία τελευταία χρώματα μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με μαύρη οροφή (Roof Pack).
Με σπορ “αύρα” και όλα τα ψηφιακά καλούδια
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το περιβάλλον “μαρτυρά” ότι πρόκειται για μία GTI έκδοση. Τα καθίσματα με ενισχυμένη στήριξη φέρουν το κλασσικό μοτίβο υφάσματος και οι κόκκινες λεπτομέρειες βρίσκονται σε αρκετά σημεία, όπως στο τιμόνι και στις ραφές του επιλογέα. Μιας και αναφερθήκαμε στο τιμόνι, να πούμε ότι διαθέτει πλήκτρα αφής, ενώ πίσω του υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη 10,3 ιντσών που μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό (υπάρχει ακόμα και χρονόμετρο για πίστα). Λίγο πιο δίπλα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών. Μέσω αυτού ελέγχονται όλα τα συστήματα, ενώ το ενδιαφέρον έχουν τα ψηφιακά όργανα με “ειδικές” ενδείξεις, όπως για παράδειγμα η πίεση υπερπλήρωσης του turbo. Αν απουσιάζει κάτι, αυτή είναι σίγουρα η κάμερα οπισθοπορείας. Τα υλικά είναι μαλακά μόνο στο άνω τμήμα, ωστόσο η ποιότητα δεν αφήνει περιθώρια για διαμαρτυρίες, συγκριτικά πάντα με άλλες προτάσεις των ανταγωνιστών.
Πάμε και στους χώρους, με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους αρκετές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα. Η καμπίνα προσφέρει άνεση σε τέσσερις ανήλικες, γεγονός που μας απέδειξε το Polo στη διάρκεια της δοκιμής, μιας και δεν υπήρξε η παραμικρή δυσφορία για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη “κινείται” για γνωστό επίπεδα της κατηγορίας, με τον διαθέσιμο όγκο να φτάνει τα 351 λίτρα.
Κινητήρας: Ζωηρός ο 2λιτρος, κορυφαίο το αυτόματο DSG
Πάμε και στα μηχανικά μέρη του Volkswagen Polo GTI και ξεκινάμε από τον κινητήρα. Μπορεί η συγκεκριμένη έκδοση να μην έχει ταυτιστεί με 2λιτρο μοτέρ, αλλά σε αυτή την γενιά κάτι τέτοιο έχει αλλάξει. Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας επέλεξαν τον 2λιτρο κινητήρα του μεγαλύτερου Golf GTI, με λίγο χαμηλότερο ισχύ. Ακριβέστερα, το Polo GTI φέρει τετρακύλινδρο TSI χωρητικότητας 1.984 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 207 ίππους στο εύρος 4.600-6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 320 Nm έρχεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και διατηρείται μέχρι και τις 4.500. Εννοείται πως η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου DSG επτά σχέσεων. Στην πράξη, το αμάξωμα των 1.286 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, μπορεί σε τέτοια μοντέλα να μην έχει κεντρικό ρόλο, αλλά αξίζει να πούμε ότι σε μεικτές συνθήκες είδαμε μία μέση τιμή της τάξης των 7,8 λτ. (η εταιρεία ανακοινώνει 6,8 λτ./100 χλμ.). Σημειωτέον ότι στο ταξίδι με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα θα δείτε και κάτω από 7 λίτρα, ενώ σε ρυθμούς αντίστοιχους ενός GTI δεν θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 10 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Με μία λέξη; Πολιτισμένο!
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο των GTI μοντέλων της Volkswagen, είναι ότι παρά τις κορυφαίες τους επιδόσεις παραμένουν “πολιτισμένα” στην καθημερινή χρήση. Κάτι τέτοιο ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση, με το Volkswagen Polo GTI να είναι σε θέση να καλύψει κάθε ανάγκη σε αστικές μετακινήσεις. Επιλέγοντας το πρόγραμμα “Eco” ή “Normal” (υπάρχουν ακόμη τα “Sport” και “Individual”), διακρίνεται για την κορυφαία του άνεση, ενώ ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος. Πατώντας το “Sport”, η απόκριση του κινητήρα γίνεται ταχύτατη, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πιο αργά, εξαντλώντας όλο το στροφόμετρο σε πλήρες φορτίο, ενώ το τιμόνι αποκτά το βάρος και την πληροφόρηση που θέλει ο οδηγός όταν πρόκειται να κινηθεί γρήγορα. Βέβαια, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι συνθήκες οδήγησης δεν γίνονται “σκληροπυρηνικές”. To γερμανικό μοντέλο δεν στερείται ουσίας όμως! Η ισχύς του κινητήρα είναι παραπάνω από επαρκής και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση. Όσο για τα φρένα, αυτά παραμένουν εξαιρετικά ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας, χωρίς να αλλοιώνεται η καλή αίσθηση του πεντάλ. Σημειώνουμε ότι υπάρχουν και paddles, για όσους επιθυμούν μία πιο “συμμετοχική” οδήγηση.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Volkswagen Polo GTI ξεκινά στην χώρα μας από τα 36.600 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας βάσει των 155 γρ./χλμ. περιορίζονται στα 109 ευρώ ανά έτος.