Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV με coupe σχεδίαση – “Έκαψε” κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ.

Σχεδίαση που ξεχωρίζει και ένα υβριδικό σύστημα που προσφέρει κορυφαία κατανάλωση! Οι εντυπώσεις μας από το "εναλλακτικό" SUV της Renault...
Renault Arkana

Η δημιουργία ενός SUV με coupe στοιχεία στο αμάξωμα, πλέον είναι αρκετά διαδεδομένη και το κοινό την “αγκάλιασε”! Ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα που ακολουθά αυτή την “συνταγή” είναι το Renault Arkana. To γαλλικό D-SUV καταγράφει μία εξαιρετική πορεία στην Ελλάδα, μιας και στο πρώτο 5μηνο βρέθηκε στην τρίτη θέση της κατηγορίας του. Πάμε να γνωρίσουμε την ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία βρέθηκε στα χέρια μας στην πλήρως υβριδική έκδοση.

Δείτε επίσης: Το C-SUV με την μεγαλύτερη εγγύηση στην Ελλάδα – Αυτόματο κιβώτιο και 28.490 ευρώ

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Renault Arkana φέρει πλέον το νέο λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον διαφοροποιήσεις συναντάμε στη σχεδίαση της μάσκας, αλλά και στους προφυλακτήρες. Το γαλλικό Coupe SUV εντυπωσιάζει αν μη τι άλλο, με τις γραμμές του, το εντυπωσιακό ανάγλυφο του αμαξώματός του αλλά και την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, στοιχείο που του χαρίζει και τον χαρακτηρισμό “κουπέ”. Τα full LED φώτα αποτελούν την καλύτερη υπογραφή του αυτοκινήτου τη νύκτα, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν και τα coupe στοιχεία από το αμάξωμα, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα, αλλά και η απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 200 χλστ. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.568 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 2.034 (με ανοικτούς καθρέφτες) και 1.576 χλστ. αντίστοιχα. Η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 200 χλστ., ενώ στην έκδοση της δοκιμής εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών (ελαστικά 215/55 R18).

Hi tech και πρακτικό
Και αν το πρώτο (το hi tech) το περιμένεις, σίγουρα δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο τέτοιου σχεδιασμού να είναι και πρακτικό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά. Το εσωτερικό είναι “τακτοποιημένο” με πολύ καλή συναρμογή και ποιοτικά υλικά. Δεν συναντάς σχεδιαστικές “φαμφάρες” αλλά σχεδιαστική λογική που δίνει προτεραιότητα στην εργονομία. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο τολμηρό με το αμάξωμα, όμως εδώ η τεχνολογία, η εργονομία και η πρακτικότητα δεν άφησαν χώρο στους σχεδιαστές για… “παιχνιδίσματα”. Γρήγορα το εσωτερικό θα σε κερδίσει με την ποιότητα των υλικών, την εξαιρετική θέση οδήγησης (αναπαυτική και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων), αν και οι μικρές γυάλινες επιφάνειες περιορίζουν ελαφρώς την περιμετρική ορατότητα (παχιά μεσαία κολόνα και μικρό πίσω παρμπρίζ). Σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, συναντάμε μία έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών, ενώ κάθετα τοποθετημένη είναι η κεντρική οθόνη αφής των 9,3 ιντσών. Η τελευταία παρέχει δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας Android Auto / Apple CarPlay.

Δείτε επίσης: Το CUPRA που πουλάει περισσότερο από το αντίστοιχο SEAT – Από 31.490 ευρώ στην Ελλάδα

Αξίζει επίσης να αναφέρω πως οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές και ευρύχωρες, υπάρχουν τέσσερις θύρες USB (δύο εμπρός, δύο πίσω) και τσέπες στις πόρτες που εκτός από μεγάλες, μπορούν να χωρέσουν και μπουκάλια 1,5 λίτρου. Όσον αφορά τους χώρους επιβατών, το μεγάλο μεταξόνιο των 2,72 m, αλλά και το μεγάλο εσωτερικό πλάτος κάνουν την μεταφορά πέντε επιβατών πραγματικότητα, ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις. Στα μείον σίγουρα το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας, το οποίο δυσχεραίνει ελαφρώς την είσοδο/έξοδο επιβατών. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 480 λίτρα, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται και ο χώρος αυξάνεται στα 1.263 λίτρα.

145 ίπποι και κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ.
Η κορυφαία έκδοση E-Tech Hybrid 145 ίππων που είχα στην διάθεσή μου εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων , ο οποίος αποδίδει 94 ίππους. Αυτός, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 36 kW (49 PS) και 15 kW (20 PS), αντίστοιχα. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 145 ίππους. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η τελική ταχύτητα είναι 172 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δλ. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230 V) βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών. Από την άλλη ενδιαφέρον παρουσιάζει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι ένα κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη! Μια τεχνολογία που προέρχεται από την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1. Τα επίσημα νούμερα συνδυαστικής κατανάλωσης μιλούν για 4,7-4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 112-117 γρ./χλμ. (πάντα σύμφωνα με μετρήσεις WLTP). Κινούμενος σε μεικτές συνθήκες, είδα ότι η πραγματική τιμή δεν διαφέρει πολύ από την εργοστασιακή. Ο μέσος όρος της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στα 4,9 λτ./100 χλμ., ενώ αν οι περισσότερες διαδρομές γίνονται στην πόλη, θα δείτε ακόμα χαμηλότερη τιμή. Το νούμερο είναι πραγματικό εξαιρετικό για το μέγεθος και την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Στην πράξη
Οδηγώντας το Renault Arkana στην συγκεκριμένη έκδοση αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή πως έχεις να κάνεις με ένα καθαρόαιμο υβριδικό. Η ηλεκτρική ενέργεια συνδράμει διαρκώς στο έργο του βενζινοκινητήρα, ενώ μπορείς να κινηθείς και αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι την ταχύτητα των 75 χλμ./ώρα (αν έχεις αρκετή μπαταρία). Η ανάκτηση ενέργειας και η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα του αυτοκινήτου και μπορείς να ρυθμίσεις την έντασή της επιλέγοντας το “B” στο αυτόματο κιβώτιο. Στην πόλη πραγματικά αντιλαμβάνεσαι όλα τα οφέλη της υβριδικής ενέργειας και της οικονομίας που μπορεί να προσφέρει. Στα συν το multi-sense. Μέσω αυτού, ήχος κινητήρα και απόκριση στο γκάζι, υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης, επιλογή εσωτερικού φωτισμού και διαμόρφωσης οθόνης του πίνακα οργάνων διαμορφώνονται αναλόγως των απαιτήσεων και της επιλογής ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης (mysense, eco και sport). Σε κάθε περίπτωση το Arkana είναι ένα άνετο αυτοκίνητο στον δρόμο, με την ποιότητα κύλισης να είναι στα θετικά του. Σου κάνει σαφές μόλις πας να κινηθείς πιο γρήγορα πως τα δυναμικά χαρακτηριστικά του είναι σε δεύτερη μοίρα και πως οι μηχανικοί θέλησαν να δώσουν προτεραιότητα στην άνεση.

Στο ταμείο
Η τιμή του πλήρως υβριδικού Renault Arkana ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 33.900 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι διαθέσιμο με εγγύηση 5 ετών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής