Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV της Honda – “Έκαψε” 3,7 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη

Το ιαπωνικό SUV ξεχώρισε με την χαμηλή κατανάλωση και την κορυφαία πρακτικότητα! Δείτε τις εντυπώσεις μας, αλλά και το video...
Honda HR-V

Το Honda HR-V αποτελεί την πιο δημοφιλή πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη και στην ανανεωμένη του εκδοχή έρχεται αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά και να δούμε πως καταφέρνει να ξεχωρίζει με την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης, αλλά και τις “έξυπνες” λύσεις πρακτικότητας.

Δείτε επίσης: Το B-SUV με τους κορυφαίους χώρους – Περισσότερα λίτρα και από station wagon

Ξεκινάμε από την εξωτερική σχεδίαση, με το ιαπωνικό SUV να διατηρεί την coupe αισθητική με κεκλιμένο το πίσω τμήμα. Μπροστά, έχει γίνει μία ήπια αναβάθμιση. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν έναν πιο διακριτό μπροστινό προφυλακτήρα και ανανεωμένη μάσκα με νέο άνω διακοσμητικό σε crystal black. Πίσω, η φωτεινή μπάρα LED που εκτείνεται σε όλο το πλάτος προσφέρει ανανεωμένη εσωτερική σχεδίαση που χαρίζει στο αυτοκίνητο μία φρέσκια εμφάνιση. Στο κάτω τμήμα του αμαξώματος υπάρχουν μαύρες λεπτομέρειες, οι ζάντες έχουν μέγεθος 18 ιντσών από την βασική έκδοση και η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 188 χλστ. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου Honda HR-V αγγίζει τα 4.340 χλστ., το πλάτος τα 1.790 χλστ. (χωρίς να υπολογίζονται οι καθρέφτες), ενώ το ύψος φτάνει στα 1.582 χλστ.

Εσωτερικό: Κάνουν τη διαφορά οι “Magic Seats”
Η μοντέρνα αισθητική της εξωτερικής εμφάνισης συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις, αλλά την πρακτικότητα που καλύψει κάθε ανάγκη. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο οθόνες. Η μία είναι αφής, το μέγεθός του αγγίζει τις 9 ίντσες και βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Προσφέρει μεταξύ άλλων ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay και κάμερα οπισθοπορείας. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται μία οθόνη 7 ιντσών, όπου ο οδηγός ενημερώνεται με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Σημαντικό είναι εδώ να αναφέρω ότι υπάρχει πληθώρα από “φυσικούς” διακόπτες που διευκολύνουν πολύ τον χειρισμό εν ώρα οδήγησης. Για παράδειγμα, υπάρχουν διακόπτες για την ένταση του ήχου, αλλά και για όλες τις λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, τα Magic Seats επιτρέπουν τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων στην καμπίνα (θα τα δείτε αναλυτικά στο video που ακολουθεί). Η χωρητικότητα για τις αποσκευές αγγίζει τα 319 λίτρα, ενώ με πεσμένες τις πίσω πλάτες καθισμάτων “εκτοξεύεται” στα 1.289 λίτρα. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες χωρητικότητες της κατηγορίας και κάτι τέτοιο οφείλεται στον τρόπο που οι Magic Seats “βυθίζονται” χαμηλά. 

Υβριδικό σύστημα με 131 ίππους
Το υβριδικό σύστημα που εξοπλίζει το Honda HR-V ονομάζεται e:HEV και αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που συνεργάζονται με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Με αυτή τη διάταξη, το HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 ίππων και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 253 Nm. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.380 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 10,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 170 χλμ./ώρα. Οι τρεις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος e:HEV εναλλάσσονται απρόσκοπτα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοση κάθε επιμέρους στοιχείου, κατά την οδήγηση τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς την εναλλαγή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση.

Ευχάριστη έκπληξη η κατανάλωση – “Έκαψε” 3,7 λτ./100 χλμ. στην πόλη
Το υβριδικό σύστημα του Honda HR-V αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποδοτικό, ειδικά μέσα στην πόλη, εκεί όπου ο θερμικός κινητήρες λειτουργεί λιγότερο. Η εταιρεία ανακοινώνει μία μέση τιμή στα 5,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Εμείς δοκιμάσαμε σε πραγματικές συνθήκες το αυτοκίνητο, διανύοντας αρχικά περίπου 250 χλμ. μέσα στην πόλη. Εκεί, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, είδαμε την μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα μόλις 3,7 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες, από την άλλη, είδαμε τη μέση κατανάλωση να φτάνει στα 6,2 λτ./100 χλμ.

Στην πράξη: Υβριδική τεχνολογία… στα καλύτερά της!
Οδηγώντας το ιαπωνικό μοντέλο διαπίστωσα πως οι ισχυρισμοί της Honda για ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται σαν ηλεκτρικό στο αστικό περιβάλλον είναι αληθείς. Συγκεκριμένα, όντως, σε ταχύτητες μέχρι 40 χλμ./ώρα το νέο HR-V μόνο υβριδικό δεν θύμισε, καθώς κατά το 90% δουλεύει αποκλειστικά με το ηλεκτρικό του μοτέρ. Η ησυχία στο εσωτερικό του είναι παροιμιώδης και ακόμη και όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία, γίνεται σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις. Το κιβώτιο συνδυάζεται αρμονικά με τον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και παρέχει ομαλή αλλά και αθόρυβη λειτουργία. Μόνο σε πλήρες φορτίο, ο ήχος του κινητήρα θα γίνει αισθητός στους επιβάτες. Η ανάρτηση αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν αρκετά ισχυρά. Σημαντικό τους προτέρημα είναι η καλή αίσθηση του πεντάλ, το οποίο παραμένει γραμμικό παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης. Μάλιστα, το τελευταίο ρυθμίζεται ως προς την ένταση μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Επίσης, θα πρέπει να τονίσω την θετική εντύπωση που μου άφησε το σύστημα κλιματισμού Air Diffusion (όπως το ονομάζει η Honda), το οποίο διαχέει μελετημένα τον αέρα στο εσωτερικό από τις ειδικές οπές στα άκρα του ταμπλό και έτσι επιτυγχάνει την επιθυμητή θερμοκρασία χωρίς να γίνεται ενοχλητικό για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Στο ταμείο
Η τιμή του Honda HR-V ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 34.490 ευρώ, έπειτα από έκπτωση ύψους 810 ευρώ από την ελληνική αντιπροσωπεία. Επίσης, με το πρόγραμμα Honda Dream Offers, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με επιτόκιο 5,5%, από 0% προκαταβολή και έως 84 μήνες εξόφληση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής