Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV των 272 ίππων – “Κάψαμε” 10 ευρώ ανά 100 χλμ.

Διανύσαμε περισσότερα από 1.300 χλμ. με το Plug-In υβριδικό SUV! Οι εντυπώσεις μας από το μοντέλο που ξεχώρισε με την μεγάλη αυτονομία...
CUPRA Terramar

Το CUPRA Terramar ήρθε πριν από μερικούς μήνες να διευρύνει τη γκάμα των SUV και η ώρα της δοκιμής μας ήρθε την ιδανική στιγμή, μιας και θα με “συντρόφευε” στην καλοκαιρινή εξόρμηση προς την Πάργα και τα Σύβοτα. Έπειτα από κάτι παραπάνω από 1.300 χλμ., έφτασε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου από την κορυφαία έκδοση, η οποία είναι η Plug-In υβριδική με τους 272 ίππους και τα διακριτικά “VZ”.

Δείτε επίσης: Το CUPRA που πουλάει περισσότερο από το αντίστοιχο SEAT – Από 31.490 ευρώ στην Ελλάδα

Το CUPRA Terramar είναι ένα νέο SUV που τοποθετείται πάνω από το Formentor και καθιστά ακόμα πιο πλήρη τη γκάμα της εταιρείας. Το μήκος του αγγίζει τα 4.519 χλστ., ενώ από την πρώτη κιόλας ματιά, έγινε εμφανής η “μυώδης” σχεδίαση του μοντέλου. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα φώτα CUPRA Matrix LED Ultra, αλλά και έντονα “νεύρα” στο καπό. Ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο πίσω μέρος, εκεί όπου υπάρχει αεροτομή ενσωματωμένη στο αμάξωμα, αλλά και ένας εντυπωσιακός διαχύτης χαμηλά. Όσο για τις ζάντες, το νέο CUPRA Terramar προσφέρεται με διαμέτρους 18, 19 ή 20 ιντσών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση VZ που συνοδεύεται από πολλά και όμορφα “καλούδια”, όπως για παράδειγμα οι ζάντες των 20 ιντσών. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.519 χλστ., το πλάτος τα 1.863 και το ύψος τα 1.584 χλστ. Αναφορικά με το ύψος, αξίζει να αναφέρω ότι είναι αρκετά χαμηλό για τα δεδομένα των C-SUV, γεγονός που επαληθεύει την “sportive” φιλοσοφία που το κάνει να ξεχωρίζει από άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Εσωτερικό: Έμφαση στην ποιότητα και προτεραιότητα… στον οδηγό!
Άκρως θετικές είναι οι εντυπώσεις μου και από το εσωτερικό του CUPRA Terramar και είναι σημαντικό να αναφέρω πως υπάρχουν στοιχεία που καθιστούν σαφές ότι δίνεται έμφαση στην απόλαυση της οδήγησης. Τέτοια στοιχεία είναι για παράδειγμα τα paddles πίσω από το τιμόνι που αυξάνουν τη συμμετοχικότητα στην οδήγηση, η τοποθέτηση της κεντρικής οθόνης με μια κλίση προς τον οδηγό, το Head-up Display που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ ώστε να μην φεύγει το βλέμμα από τον δρόμο, αλλά και τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Αναφορικά τώρα με το ψηφιακό περιβάλλον του νέου CUPRA Terramar, στο κέντρο συναντάμε το στάνταρ σύστημα infotainment των 12,9 ιντσών, ενώ υπάρχει και μία δεύτερη οθόνη 10,25” ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Η τελευταία παρέχει ακόμα και χρονόμετρο – “γυρολόγιο” για χρήση του αυτοκινήτου σε πίστα. Σχετικά με την ποιότητα της καμπίνας, τα προσεγμένα υλικά και η καλή συναρμολόγηση καταφέρνουν να “κρατούν” ψηλά τον πήχη, στοιχείο που χαρακτηρίζει πλέον την εταιρεία.

Σχετικά με την πρακτικότητα, η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη και θα καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες της οικογένειας. Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ δεν απουσιάζουν οι θύρες φόρτισης για εμπρός και πίσω επιβάτες (μπροστά και πάνελ ασύρματης φόρτισης). Μοναδικό ψεγάδι στην Plug-In υβριδική έκδοση αποτελεί ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος αναπόφευκτα μειώνεται στα 400 – 490 λτ. (συρόμενα πίσω καθίσματα), όταν οι πιο “απλές” εκδόσεις έχουν όγκο 540 – 642 λτ.

 

Υβριδικό σύστημα: Ευχάριστη έκπληξη η ηλεκτρική αυτονομία
Πέρα στο Plug-In υβριδικό σύστημα, “καρδιά” του οποίου αποτελεί ένας τετρακύλινδρος TSI κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα 1.498 κ.εκ. Με ηλεκτρική υποβοήθηση, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 272 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 400 Nm. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου DSG 6. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.904 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ αναλαμβάνει μία μπαταρία με καθαρή χωρητικότητα 20 kWh, η οποία προσφέρει σύμφωνα με την εταιρεία αυτονομία της τάξης των 112-121 χλμ. Και στις τρεις φορτίσεις που πραγματοποίησα στη διάρκεια της δοκιμής, η αυτονομία ξεπέρασε άνετα τα 100 χλμ. και στην πόλη η πραγματική αυτονομία “φλερτάρει” με τα 120 χλμ. Αυτό είναι ακόμα ένα πλεονέκτημα του Terramar έναντι του ανταγωνισμού, αφού πολλές φορές βλέπουμε αυτοκίνητα που βγάζουν περίπου 50 – 70 χλμ.

 

Στην πράξη: 272 ίπποι αλλά και 10 ευρώ ανά 100 χλμ. 
Τα Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν κορυφαία οικονομία στην πόλη, μιας και κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά. Στο ταξίδι, όμως, τα πράγματα αλλάζουν, μιας και μόλις αδειάσει η μπαταρία η κατανάλωση καυσίμου παίρνει την ανιούσα. Το Plug-In υβριδικό CUPRA Terramar, λόγω της μεγάλης του αυτονομίας κατάφερε να κρατήσει χαμηλά την μέση κατανάλωση, παρ’ όλο που στα 1.300 χλμ. έκανα μόλις τρεις φορτίσεις. Όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω video, η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 3,9 λτ./100 χλμ. και του ρεύματος 7,6 kWh/100 χλμ. Κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε 9,5 ευρώ ανά 100 χλμ., με φόρτιση σε δημόσιο σταθμό. Στην περίπτωση που οι φορτίσεις γίνονται σε οικιακό δίκτυο, η κατανάλωση θα μπορούσε να πέσει κοντά στα 7 ευρώ. Εντυπωσιακή τιμή για ένα SUV σχεδόν δύο τόνων και 272 ίππων.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη traction.gr (@traction.gr)


Κατά τα άλλα, στην πράξη το αυτοκίνητο είναι πραγματικά απολαυστικό και έχει μία “ταυτότητα” που ξεχωρίζει από τα περισσότερα SUV. Ειδικά στο πρόγραμμα CUPRA, το τιμόνι αποκτά το επιθυμητό βάρος και διακρίνεται για την ωραία πληροφόρηση, ενώ ο τεχνητός ήχος από τα ηχεία δίνει μια αίσθηση ότι κάτω από καπό κρύβεται ένα πολύ μεγαλύτερο μοτέρ. Ο συνδυασμός του ήχου, των καθισμάτων με την κορυφαία στήριξη, του τιμονιού με τα paddles και το “ψαγμένο” κουμπί για τα Drive Modes, τα αλουμινένια πεντάλ και η χαμηλή θέση οδήγησης θα κάνουν τον οδηγό να ξεχάσει αρκετές φορές ότι βρίσκεται μέσα σε ένα C-SUV. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, δίνοντας μία “σφικτή” αίσθηση, η οποία σε συνδυασμό με τις ζάντες 20 ιντσών, θα επιτρέψει να περάσουν κάποιοι κραδασμοί στην καμπίνα. Δεν είναι όμως ιδιαίτερα ενοχλητικοί. Τα φρένα από την άλλη, παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, είναι πολύ γραμμικά και ισχυρά όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες.

Στο ταμείο
Η τιμή του Plug-In υβριδικού CUPRA Terramar ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 47.490 ευρώ στην έκδοση με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων. Για το VZ της δοκιμής, με την αυξημένη ιπποδύναμη στους 272 ίππους, η τιμή αυξάνεται στα 51.490 ευρώ. Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε και την παρουσίαση του Μάνου Στεφανή, από την πίστα όπου το αυτοκίνητο πήρε το όνομά του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής