Η BMW Σειρά 1 έχει εδώ και μερικούς μήνες μια νέα εισαγωγική έκδοση που ακούει στο όνομα 116i. H εν λόγω έκδοση με το μοτέρ των 1,5 λίτρων αν και βασική φέρει, ως Advantage, εξοπλισμό που μόνο φτωχός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αφού φέρει όλα εκείνα που θα χρειαστεί ο οδηγός στην καθημερινότητα του αλλά και στις εξόδους εκτός των τειχών της πόλης.
Ουσιαστικά δεν λείπει κάτι με την έκδοση Advantage να φέρει μεταξύ άλλων μεταλλικό χρώμα, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, πακέτο αποθηκευτικών χώρων και cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος. Προσθέστε σε αυτά τον αυτόματο κλιματισμό, το multimedia σύστημα με την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών, το δυνατό πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το ηχοσύστημα με τα έξι ηχεία, τις υπηρεσίες ConnectedDrive (Καιρός/Ειδήσεις/Apps) και τις αλουμινένιές ζάντες των 16 ιντσών και τότε θα καταλάβετε ότι αυτή η BMW δεν είναι μόνο premium αλλά και value for money αφού η τιμή της περιορίζεται στα 22.350 ευρώ. Να σημειωθεί επίσης πως προ φόρων η τιμή της βρίσκεται κάτω από τα 17.000 ευρώ και έτσι επωφελείται και ο εταιρικός χρήστης γιατί η 116i παρέχει δυνατότητα μηδενικής φορολόγησης.
Ευρύχωρο και ποιοτικό
Με το μήκος να φτάνει στα 4.319 χλστ., πλάτος 1.799 και ύψος 1.434, η BMW Σειρά 1 της δοκιμής έχει μια ευρύχωρη και ιδιαίτερα ποιοτική καμπίνα που αποτελεί και ένα από τα ισχυρά της χαρτιά. Δύο ενήλικες με διάπλαση άνω του μέσου όρου θα κάτσουν με άνεση στο πίσω κάθισμα, ενώ και οι εμπρός απολαμβάνουν τη δική τους αίσθηση ευρυχωρίας. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του μια θέση οδήγησης με πού μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και ένα κάθισμα που προσφέρει καλή πλευρική στήριξη για τον χαρακτήρα της entry lever BMW.
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό είναι σύμφωνο με τη φιλοσοφία των Βαυαρών με το πάνω μέρος του να καλύπτεται από πολύ μαλακό και εύκαμπτο υλικό. Αυτό είναι που κερδίζει την αφή, με την όραση να μαγνητίζεται από την υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει πρόσβαση σε ό,τι χρειάζεται ο οδηγός. Για τον έλεγχό της ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του και το εξαιρετικά εύχρηστο πιεζοπειστροφικό χειριστήριο iDrive στην κεντρική κονσόλα που αποδεικνύεται εξίσου καλό με την αλλαγή μενού με το δάκτυλο με μπόνους το γεγονός ότι δεν αφήνετε δαχτυλιές στην οθόνη. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα πληροφοριών που μοιάζει full digital αλλά δεν είναι καθώς με ένα πολύ εύστοχο τρικ, οι Βαυαροί έχουν κάνει τα φυσικά αναλογικά όργανα για την ταχύτητα και τις στροφές του μοτέρ να μοιάζουν με ψηφιακά. Ψηφιακή είναι μόνο η μεσαία οθόνη πληροφοριών των 5,1 ιντσών.
Αναφορικά με τον χώρο για τις αποσκευές, η χωρητικότητα του φτάνει στα 380 λίτρα και το αναδιπλούμενο δάπεδο που φέρει σου επιτρέπει να μεταφέρεις πιο ευαίσθητα αντικείμενα χωρίς αυτά να έρθουν σε επαφή με τα υπόλοιπα πράγματα που βρίσκονται εκεί. Με την αναδίπλωση ων καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει έως τα 1.200 λίτρα.
Με “χαρακτήρα”… ατμοσφαιρικού
Η 116i φέρει κάτω από το καπό της το 3κύλινδρο TwinPower Turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων, μια κινητήρα μονάδα που καταφέρνει να… ξεγελά αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι της entry level πρότασης των Βαυαρών. Σε αυτή τη “βασική” του έκδοση το μοτέρ των Βαυαρών αποδίδει 109 ίππους στις 4.300-6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 190 Nm στις 1.380-3.800 σ.α.λ. Η ισχύς ακούγεται μικρή για ένα αυτοκίνητο με βάρος σχεδόν 1,4 τόνους, ωστόσο η πλούσια ροπή, ελέω υπεσυμπιεστή, είναι εκεί για να προσφέρει στην πράξη επιδόσεις που δεν αντιστοιχούν στη θεωρία, ειδικά εν κινήσει. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 200 χλμ./ώρα.
Στην πράξη το 3κύλινδρο μοτέρ καταφέρνει να εκπλήξει ευχάριστα από το πρώτο πάτημα του τοποθετημένου στην κεντρική κονσόλα μπουτόν. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός παραπέμπει αναμφίβολα σε 4κύλινδρο με την σχεδόν αθόρυβη στο ρελαντί και άκρως πολιτισμένη λειτουργία να συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανώτερη ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει την 116i. Η ροπή επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα χωρίς να χρειάζεται να εξαντλήσει όλο το φάσμα περιστροφής. Αυτό είναι αναμενόμενα πιο αισθητό στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport που δίνει στο μοτέρ αμεσότερη απόκριση έναντι των προγραμμάτων Normal και Eco Pro, βαραίνοντας και το τιμόνι.
Στο Sport ο οδηγός θα κινηθεί πιο ευχάριστα και γιατί το μοτέρ ανεβάζει αυτόματα στροφές σε κάθε κατέβασμα στο μηχανικό εξάρι κιβώτιο προδιαθέτοντας τον να ανεβάσει ρυθμό στα πιο απολαυστικά και στριφογυριστά κομμάτια του δρόμου. Το μηχανικό κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση για τον χαρακτήρα της μικρομεσαίας BMW. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει σαφές κούμπωμα, δείχνει πολύ άνετος στις γρήγορες αλλαγές, έχει σαφές κούμπωμα αλλά και λίγο περισσότερους τζόγους από όσο χρειάζεται για να σκοράρει ακόμη ψηλότερα. Και έτσι όπως είναι όμως ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό.
Το Eco Pro πρόγραμμα είναι και εκείνο που θα χρησιμοποιήσετε στο αστικό περιβάλλον, καθώς αυτό είναι που φροντίζει για την ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Γενικά το μοτέρ των Βαυαρών παρουσίασε μια πολύ λογική κατανάλωση για το κυβισμό του κατά τη διάρκεια της δοκιμής με τη μέση κατανάλωση να φτάνει στα 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Δυναμική και άνετη
Στο δρόμο η BMW 116i δεν ξεχωρίζει μόνο για την ποιοτική λειτουργία του κινητήρα της. Ιδιαίτερα ποιοτική είναι και η λειτουργία της ανάρτησης που απορροφά με άνεση της ανωμαλίες, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής με τους τροχούς των 16 ιντσών και τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ. Η ανάρτηση κρατά παράλληλα σε έλεγχο τις κλίσεις του αμαξώματος και σε συνδυασμό με το καλό σε πληροφόρηση τιμόνι αλλά και το γραμμικό σε αίσθηση πεντάλ των φρένων θα επιτρέψει στον οδηγό της να κινηθεί γρήγορα και ευχάριστα σε κάθε είδους διαδρομή με στροφές. Στον αυτοκινητόδρομο η μικρομεσαία BMW ταξιδεύει εξίσου άνετα με τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα και το ηχοσύστημα με τα έξι ηχεία να προσφέρει μια πολύ καλή εμπειρία. Παρά το γεγονός ότι δεν πλασάρεται ως hi end η πιστότητα και ο διαχωρισμός στις συχνότητες είναι τέτοιος που δεν αφήνει κανένα παράπονο.
Η BMW 116i αν και η εισαγωγική έκδοση στην… εισαγωγική στον κόσμο της BMW Σειρά 1 δεν είναι σε καμία περίπτωση ο φτωχός συγγενής της γκάμας. Φέρει ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε επίπεδα BMW, ενώ η τιμή της στα στα 22.350 ευρώ είναι τέτοια που μπορεί να δελεάσει ακόμη και εκείνους που δεν έψαχναν αρχικά για ένα μικρομεσαίο hatchback. Και όχι άδικα…