Η BMW X2 λανσαρίστηκε και επισήμως πριν από έναν χρόνο και πλέον αποτελεί αρκετά γνώριμη εικόνα στους ελληνικούς δρόμους. Φυσικά, η πιο ελκυστική προς αγορά έκδοσή της είναι η sDrive 18i καθώς κοστίζει 33.330 ευρώ, 9.120 ευρώ λιγότερα δηλαδή από την αμέσως επόμενη βενζινοκίνητη έκδοση που δεν είναι άλλη από την sDrive 20i (δείτε εδώ τη δοκιμή της sDrive 20i) η τιμή της οποίας είναι στα 42.250 ευρώ. Ας δούμε λοιπόν πως είναι η BMW X2 sDrive 18i.
Δυναμική εμφάνιση
Η BMW Χ2 ήρθε να συμπληρώσει την X1, με την οποία μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο, όχι όμως και τις ίδιες διαστάσεις, καθώς η X2 έχει ελαφρώς μικρότερο μήκος στα 4.360 χλστ. Φυσικά τα δύο μοντέλα διαφέρουν και αισθητικά με την X2 να είναι πιο επιθετικά σχεδιασμένη, όντας παράλληλα το πρώτο αυτοκίνητο της BMW, του οποίου η μάσκα είναι πιο πλατιά στο κάτω μέρος από ότι στο άνω μέρος της. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό της εμφάνισής της είναι οι μικρές γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες τονίζουν τον δυναμισμό της σχεδίασης του αμαξώματος. Οι πίσω κολόνες είναι αρκετά “χοντρές” ενώ επάνω τους βρίσκεται το σήμα της BMW (χαρακτηριστικό που είχαμε χρόνια να δούμε σε αυτοκίνητο της βαυαρικής μάρκας).
Ποιότητα και εργονομία
Μπαίνοντας στην καμπίνα της BMW X2 αντιλαμβάνεσαι εξαρχής πως έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και στη συναρμολόγηση. Όλα τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα, ενώ δεν ακούς… τσικ ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινηθεί εκτός δρόμου. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, με δύο μεγάλα και ευανάγνωστα κυκλικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο), ενώ έχει και ψηφιακές ενδείξεις στο κάτω μέρος του για τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και για το σύστημα πλοήγησης. Στο κέντρο του ταμπλό η εργονομία παίρνει την σκυτάλη, αφού ξεκάθαρος είναι ο διαχωρισμός των ζωνών ανάμεσα σε κλιματισμό και ηχοσύστημα, ενώ λίγο πιο πάνω συναντάμε την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Οι λειτουργίες του τελευταίου μπορούν να γίνουν φυσικά και με το iDrive, το οποίο απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης, αλλά όταν το μάθεις είναι… παιχνιδάκι. Θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Στο πίσω κάθισμα πάντως αν υπάρξει μεσαίος επιβάτης θα περιοριστεί λίγο από το τούνελ δαπέδου ανάμεσα στα πόδια του. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 470 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.355 λίτρα.
Απολαυστική στο δρόμο
Μπορεί η BMW X2 sDrive 18i να είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, όμως αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως έχουν γίνει περικοπές. Ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo 1.5 λτ. αποδίδει 140 ίππους από τις 4.600 έως και τις 6.500 σ.α.λ. και η ροπή του είναι στα 220 Nm από τις 1.480 έως και τις 4.200 σ.α.λ. και η ποιότητα λειτουργίας του είναι εξαιρετική. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνεργάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,6 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 205 χλμ./ώρα, την στιγμή που η μέση κατανάλωσή του είναι στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων στα 129 γρ./χλμ. CO2. Στην πράξη το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο, χαρίζοντας ομαλές επιταχύνσεις με αρκετά έντονο τράβηγμα και μόνο στο πρόγραμμα ECO Pro (διαθέτει επίσης τα οδηγικά προφίλ Comfort και Sport) που βελτιστοποιεί την κατανάλωση, η απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού μοιάζει λίγο νωχελική. Πάντως, η BMW X2 δίνει σαφώς προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά της. Η φοβερή ανάρτηση ελέγχει σε κάθε περίπτωση το αμάξωμα χάρη και στο εξαιρετικό πλαίσιο, ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας, χωρίς να επιτρέπει έντονες κλίσεις. Και αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό, αν σκεφτούμε πως η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με την απόσβεση πάντως να πλήττεται ελαφρώς από τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 225/50, με τα οποία εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Όσο για τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου, ο μόνος σύμμαχος του οδηγού είναι η απόσταση από το έδαφος στα 182 χλστ. γιατί η απουσία τετρακίνησης και οι ξεκάθαρα ασφάλτινοι τροχοί βάζουν όρια.
Ο βασικός εξοπλισμός της BMW X2 sDrive 18i περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth με θύρα USB, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κλήση έκτακτης ανάγκης – Teleservices – ConnectedDrive Services, σύστημα εκκίνησης χωρίς χρήση κλειδί, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, αισθητήρα βροχής και φώτων και φώτα ημέρας και πίσω φώτα τεχνολογίας LED.
Τέλος το αυτοκίνητο συνοδεύεται από το πρόγραμμα Service Inclusive (5 έτη / 60.000 χλμ.) ενώ πλέον η αγορά του είναι ακόμη πιο ελκυστική στην συγκεκριμένη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και νέο πακέτο εξοπλισμού M Sport Advanced καθώς τρέχει προωθητική ενέργεια με όφελος έως 12.900 ευρώ.
Πιο κάτω ακολουθεί το video του τηλεοπτικού TractioN από την παρουσίαση των BMW Χ1 και BMW X2.