Η κατηγορία των μεσαίων SUV κερδίζει συνεχώς μερίδιο και στην χώρα μας. Οι διαστάσεις τους πλέον είναι αυξημένες, προσφέροντας τους ανάλογους χώρους, ενώ και η ποιότητα κατασκευής τους έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Μάλιστα πλέον έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι της κίνησής τους και η ηλεκτρική ενέργεια, με αποτέλεσμα να βλέπουμε και τις ανάλογες, εξηλεκτρισμένες εκδόσεις τους. Φτάνοντας στη σημερινή τρίτη γενιά BMW X3 και κάνοντας μια μικρή αναδρομή προς τα πίσω βλέπουμε πως από το 2003, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, έχει καταγράψει πάνω από 1.500.000 πωλήσεις. Πλέον, μετά την τελευταία της αναβάθμιση, η BMW X3 έχει να επιδείξει νέα εμφάνιση, πλουσιότερο εξοπλισμό τεχνολογίας και σημαντικά αναβαθμισμένο εσωτερικό. Ας την γνωρίσουμε λοιπόν, στην έκδοση X3 xDrive30e
Αισθητικές διαφορές
Το τονισμένο πλάτος και τα χαρακτηριστικά στοιχεία X προσδίδουν στην BMW X3 μια ιδιαίτερη εμφάνιση. Η BMW μάσκα “νεφρών” με τις έντονες γωνίες και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τις κάθετες τριγωνικές εισαγωγές αέρα υπογραμμίζουν την επιβλητικότητά της. Οι προβολείς Full-LED έχουν τοποθετηθεί κατά 10 mm πιο χαμηλά, υπογραμμίζοντας το επιθετικό εμπρός μέρος και το καπό με το έντονο ανάγλυφο. Το ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα της BMW X3 δημιουργεί ένα άκρως εντυπωσιακό και μοντέρνο αποτέλεσμα. Οι προβολείς Full-LED σε νέα, τρισδιάστατη σχεδίαση ξεχωρίζουν. Οι μεγάλες απολήξεις εξάτμισης ελεύθερης σχεδίασης συνεχίζουν τις οριζόντιες γραμμές του επάνω τμήματος και υπογραμμίζουν τον μοντέρνο χαρακτήρα. Σε συνδυασμό με την ανασχεδιασμένη ποδιά προστασίας δαπέδου, το πίσω τμήμα της BMW X3 ενισχύει την παρουσία του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε αυτό το σημείο να πω πως το μήκος της BMW X3 είναι στα 4.708 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.891 και 1.676 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά στο μεταξόνιο, αυτό έχει μήκος 2.864 χλστ.
Αισθητά αναβαθμισμένο εσωτερικό
Η νέα BMW X3 υιοθετεί την κεντρική κονσόλα της τρέχουσας BMW Σειράς 4. Το εσωτερικό κερδίζει τις εντυπώσεις με τον σχεδιασμό του, με διακοσμητικές επενδύσεις σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού. Τα σπορ καθίσματα με επενδύσεις από διάτρητο ύφασμα Sensatec περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό και προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. Φυσικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το… πάνω ράφι, ενώ η συναρμογή δεν αφήνει περιθώρια για… παράπονα. Είναι απλώς τέλεια! Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τη νέας σχεδίασης νησίδα ελέγχου με τον επιλογέα ταχυτήτων, κουμπιά για το σύστημα start/stop, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τον έλεγχο κατάβασης σε ανηφόρα και διάφορες λειτουργίες οδηγικής εμπειρίας. Το κουμπί εκκίνησης κινητήρα βρίσκεται επίσης εδώ. Νέες ενθέσεις υπάρχουν στους αεραγωγούς και προσθέτουν μια πινελιά κομψότητας, ενώ τονίζουν τις οριζόντιες γραμμές στο εσωτερικό. Με το BMW Live Cockpit Plus ως στάνταρ και την έξυπνη δικτύωση, συμπεριλαμβανομένων καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών που βασίζονται στο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 7, η BMW X3 προσφέρει κορυφαία αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Το BMW Live Cockpit Plus περιλαμβάνει το λειτουργικό σύστημα iDrive (με τον κλασικό πιεζοπεριστροφικό διακόπτη) με οθόνη ελέγχου και ελεγκτή αφής, καθώς και πίνακα οργάνων σε εμφάνιση μαύρου πίνακα με έγχρωμη οθόνη 5,1 ιντσών στο κέντρο. Το BMW Live Cockpit Plus μπορεί να συμπληρωθεί με την προαιρετική BMW Head-Up Display. Ως προαιρετικό πρόσθετο, το BMW Live Cockpit Professional προσφέρει ένα πλήρως ψηφιακό δίκτυο ενδείξεων: ο πίνακας οργάνων υψηλής ανάλυσης πίσω από το τιμόνι και η οθόνη ελέγχου έχουν διαγώνιο οθόνης 12,3 ιντσών. Όσον αφορά τους χώρους, το εσωτερικό έχει πολλές και μεγάλες θήκες, τσέπες στις πόρτες και ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα. Τέσσερεις επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα, ενώ και πέμπτος δεν θα έχει πρόβλημα παρά μόνο στον χώρο για τα πόδια του λόγω του κεντρικού τούνελ δαπέδου. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι στα 550 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.600 λίτρα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής του αυτοκινήτου είναι στα 0,29-0,34 Cd (αναλόγως έκδοσης), ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου χωράει 65 λίτρα.
Και στην πρίζα και με βενζίνη
Η BMW X3 xDrive30e είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Το υβριδικό σύστημά του αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λτ. (τεχνολογίας TwinPower Turbo με twin scroll, άμεσο ψεκασμό, Valvetronic και Double VANOS), σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, του οποίου η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Η ισχύς του κοινού συστήματος των 292 ίππων μπορεί να αυξηθεί έως και 41 ίππους με προσωρινή χρήση της μέγιστης απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα. Διαθέτει μάλιστα μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που επιτρέπει αυτονομία έως και 50 χιλιομέτρων. Σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, το αυτοκίνητο βάρους 1.810 κιλών, χρειάζεται 6,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα είναι στα 235 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις κατά WLTP, η μέση κατανάλωσή του είναι στα 7,6-8,5 λίτρα/100 χλμ. Τιμές που μπορώ να πω πως στην πραγματικότητα είναι εφικτές. Ειδικά αυτή των 8,5 λίτρων. Βλέπετε, εμείς κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση στα 9,0 λίτρα/100 χλμ. κάτι που σημαίνει πως κάποιος που θα κινηθεί αποκλειστικά με γνώμονα τη μέση κατανάλωση και χρησιμοποιήσει μόνο το πρόγραμμα ECO μπορεί να το πετύχει. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και δίχως σταγόνα βενζίνης (με γεμάτες μπαταρίες καταναλώνει 13 kWh/100 χλμ.). Την ίδια στιγμή, η μεικτή χρήση του υβριδικού συστήματος μπορεί να ρίξει τη μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. (εφόσον υπάρχει αρκετή μπαταρία διαθέσιμη).
Οδηγικά, η αναβαθμισμένη BMW X3 στην Plug-In Hybrid έκδοσή της, δεν αλλάζει από όσα μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν ως συμβατική βενζινοκίνητη. Κρύβει τον όγκο της και το βάρος της, έχει δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και παράλληλα προσφέρει καλή απόσβεση κραδασμών, ακόμη και σε ταλαιπωρημένα ελληνικά οδοστρώματα. Εκτός δρόμου τα πάει αρκετά καλά, φιλτράροντας ακόμη και κακοτράχαλα εδάφη ικανοποιητικά και χωρίς να επιτρέπει κραδασμούς να περνούν στο τιμόνι. Η απόστασή της από το έδαφος είναι 204 χλστ. και οι γωνίες εισόδου, ράμπας και διαφυγής, είναι στις 25.0, 20.0 και 23.3 μοίρες αντίστοιχα.
Η νέα BMW X3 xDrive30e κοστίζει στην χώρα μας 66.000 ευρώ (προ φόρων 50.228 ευρώ) και ο εξοπλισμός της προφανώς είναι πλουσιοπάροχος τόσο σε επίπεδο άνεσης και τεχνολογίας όπως και σε αυτό της ασφάλειας, καθώς διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.