Δοκιμή Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD MY17

Το νέο Dacia Duster συνδυάζει την άνεση και τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυθεντικού SUV, με το κορυφαίο value-for-money.

Βρείτε μας στο

Η Dacia έπραξε το αυτονόητο με τη δημιουργία του Duster 2ης γενιάς. Αφού βασίστηκε πάνω στο πολύ καλό όνομα που έφτιαξε στην αγορά το SUV της, το επανασχεδίασε από την αρχή, το έκανε πιο βατό στην ευρωπαϊκή ματιά, το έκανε ακόμα πιο δυναμικό και στιβαρό, ενώ την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού κράτησε και για το εσωτερικό.

Φρόντισε, λοιπόν, σε αυτό να προσφέρει πολύ καλή πρακτικότητα, εργονομία και αναβαθμισμένη ποιότητα. Επίσης, είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όντας ένα αυθεντικό SUV, εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, εξαιρετικά άνετο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση!

Η γνωριμία μας με το νέο σε όλα Dacia Duster έγινε με αφορμή την παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίασή στην Ελλάδα, όπου περισσότεροι από 540 δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο επισκέφθηκαν τη χώρα μας για να οδηγήσουν για πρώτη φορά το δεύτερης γενιάς Duster, γεγονός που θα επιθυμούσαμε να το βλέπουμε συχνότερα για παρόμοιες εκδηλώσεις. Εξάρουμε την επιλογή των Γάλλων (η Dacia είναι θυγατρική εταιρεία της Renault με έδρα το Pitesti της Ρουμανίας) να διαλέξει τα Λατομεία Μαρμάρου Διονύσου – χώρο που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση – για την κατασκευή ειδικής πίστας, ώστε οι δημοσιογράφοι να έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες του μοντέλου.

Το δημοφιλές Dacia Duster περνά στη 2η γενιά του με νέο δυναμικό εξωτερικό σχεδιασμό και πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό. Συνεχίζει να αποτελεί το μέτρο σύγκρισης όσον αφορά στην αντοχή, προσφέροντας πλέον πρακτικότητα, εργονομία και αναβαθμισμένη απτή ποιότητα. Εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το νέο Duster είναι ένα αυθεντικό SUV, εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, εξαιρετικά άνετο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση!

Το νέο Dacia Duster εφοδιάζεται με μια σειρά νέων συστημάτων που του επιτρέπουν να είναι εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό στις εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, μια και έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία το κάνουν πραγματικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές, ένα στοιχείο που συνετέλεσε σημαντικά στην επιτυχία της πρώτης γενιάς του μοντέλου. Με απόσταση από το έδαφος 210 χλστ., γωνία προσέγγισης 30°, γωνία διαφυγής 34° (33° έκδοση 4WD) και γωνία ράμπας 21° , το νέο Duster χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το σύστημα multiview camera, που αποτελείται από τέσσερις κάμερες (μία εμπρός, από μία σε κάθε πλευρά του οχήματος και μία στο πίσω μέρος) και επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια περιμετρική εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, βοηθώντας τον σημαντικά κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν και, αν ο οδηγός επιλέξει την 1η, στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την εμπρός κάμερα. Παράλληλα η κάμερα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, πατώντας το κουμπί «MVC». Με το ίδιο κουμπί ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, το οποίο απενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση αυτόματα αν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 20 χλμ./ώρα. Οι πλαϊνές κάμερες είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος των εξωτερικών καθρεπτών. Τέλος, το Hill Descent Control επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει με άνεση και ασφάλεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση. Το σύστημα επενεργεί στα φρένα του οχήματος παρέχοντας εξαιρετική σταθερότητα.

Σε επίπεδο μηχανικών συνόλων, διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης και ένα πετρελαίου, θα προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και θα συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC κιβώτιο.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr