Δοκιμή Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS

Το νέο Dacia Duster ανανεώθηκε περαιτέρω, καθώς εφοδιάστηκε με νέο κινητήρα πετρελαίου "Blue" που αποδίδει 115 ίππους, σε μια έκδοση την οποία δοκιμάζουμε

Βρείτε μας στο


Η Dacia έχει βαλθεί να αποδείξει πως το οικονομικό, δε συνεπάγεται απαραίτητα εκπτώσεις στην ποιότητα. Αυτό φαίνεται πως έχει πετύχει με το Duster, ένα μοντέλο που έχει αναδειχθεί σε μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στην κατηγορία των SUV.

Από το 2009 όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Dacia Duster έχει συνδεθεί με την έννοια «Value for money«, κυρίως επειδή είναι το μοναδικό SUV που διαθέτει τετρακίνητη έκδοση με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ. Αυτό φιλοδοξεί να συνεχίσει και με τη νέα γενιά, το Dacia Duster II, γεγονός που διαπιστώσαμε οδηγώντας την έκδοση με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi, που αποδίδει 115 ίππους.

Έτοιμο για περιπέτεια
Από την πρώτη ματιά, το Dacia Duster αναδεικνύει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η εμπρός γρίλια και η τοποθέτηση των εμπρός φωτιστικών στα άκρα του αμαξώματος, δημιουργούν μια εικόνα μεγαλύτερου πλάτους στο εμπρός μέρος. Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, οι μπάρες αλουμινίου στην οροφή και τα φουσκωμένα φτερά γύρω από τους τροχούς, καταδεικνύουν τον σαφή εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Προφανώς η τετρακίνητη έκδοση (4Χ4) βολεύεται περισσότερο σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, ωστόσο η απόσταση των 210 χιλιοστών του αμαξώματος από το έδαφος, είναι εχέγγυο για την αποτελεσματικότητα και της δικίνητης (4Χ2) σε αντίστοιχες συνθήκες. Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό έχει εκσυγχρονιστεί, ωστόσο η έμφαση στην πρακτικότητα δεν έχει μειωθεί. Οι διακόπτες τύπου piano στην κεντρική κονσόλα, δίνουν μια νότα πολυτέλειας. Από την άλλη, η οθόνη αφής προσφέρει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων, ενώ μέσω αυτής απεικονίζονται και τα δεδομένα του χώρου έξω από το αυτοκίνητο, χάρη σε κάμερες στο εμπρός και πίσω μέρος. Ένα crossover όπως το Dacia Duster δε θα μπορούσε να παραμελεί τους αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι υφίστανται εν αφθονία στην καμπίνα, με τη συνολική τους χωρητικότητα να φτάνει στα 27,2 λίτρα. Χαρακτηριστικά, μόνο ένα νέο συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού έχει χωρητικότητα 2,8 λίτρων, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει στη δικίνητη έκδοση, τα 445 λίτρα.

Σύγχρονο σε κάθε επίπεδο
Όπως προαναφέραμε, value for money δε συνεπάγεται έλλειψη σύγχρονης τεχνολογίας. Το Dacia Duster διαθέτει συστήματα τελευταίας γενιάς τόσο σε επίπεδο συνδεσιμότητας, όσο και αναφορικά με την υποβοήθηση οδηγού. Στην πλούσια έκδοση «Prestige» της δοκιμής μας, το Duster εφοδιάζεται με σύστημα πλοήγησης, καθώς και με «Multi-view Camera». Ο λόγος για ένα σύστημα που αποτελείται από 4 κάμερες, δύο από τις οποίες είναι τοποθετημένες στο εμπρός και πίσω μέρος, ενώ ακόμη δύο βρίσκονται κάτω από τον εκάστοτε εξωτερικό καθρέπτη. Αυτό είναι βοηθητικό για τον οδηγό, ιδιαίτερα κατά την κίνηση εντός πόλης, όπου το Dacia Duster είναι μεν ευκίνητο, αλλά δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο μεγάλου μεγέθους, καθώς το μήκος του ξεπερνά τα 4,3 μέτρα. Το σύστημα Hill Start Assist βοηθά στις διαδικασίες εκκίνησης, καθώς το αυτοκίνητο δεν κυλά προς τα πίσω σε κεκλιμένες επιφάνειες. Η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται και με Hill Descent Control, για πιο ελεγχόμενη κατάβαση σε σημεία με απότομη κλίση, που είναι πολύ πιθανό να συναντήσει κάποιος κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Όσον αφορά στη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, να σημειωθεί πως το πλαίσιο του νέου Duster διαθέτει ατσάλινες ενισχύσεις στο πλαίσιο, καθώς και επιπλέον σημεία ενίσχυσης.

Με «μπλε» κινητήρα εντός και εκτός δρόμου
Το Dacia Duster διαθέτει νέο «Blue» κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων, που αποδίδει 115 ίππους. Η καλή ποιότητα κύλισης είναι κατανοητή από τα πρώτα μέτρα με το Duster, ενώ η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας, είναι εμφανής. Η συνολική βελτίωση στην ακαμψία του αυτοκινήτου έχει οδηγήσει και σε μείωση θορύβων ή κραδασμών από τον κινητήρα. Αυτό, σε συνδυασμό με τη χρήση ηχομονωτικών υλικών και κρυστάλλων αυξημένου πάχους, έχει οδηγήσει σύμφωνα με τη Dacia, σε μείωση του θορύβου στην καμπίνα επιβατών κατά 50%, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, ενώ τα κουμπιά και χειριστήρια βρίσκονται σε σημεία που προσεγγίζονται εύκολα από τον οδηγό. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Dacia Duster δεν προβληματίζεται από το οδόστρωμα, αφού είναι φιλικό και προβλέψιμο στην άσφαλτο και κινείται άνετα εκτός δρόμου. Παρά τον όγκο του, είναι «ζωντανό» από χαμηλά και σε αυτό βοηθούν η λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα εν γένει, η οποία προσφέρει ροπή 260 Nm από τις 2000 στροφές, καθώς και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων περιορισμού των οξειδίων του αζώτου, συνεισφέρουν στη μείωση της κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, που αποτελούν πλέον διακαή πόθο για όλους τους κατασκευαστές. Σύμφωνα με τη Dacia, το Duster 1.5 dCi 115 PS έχει μέση κατανάλωση 4,4 λίτρων/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων φτάνει στα 115 γραμμάρια CO2/χλμ.

Η βασική έκδοση του πετρελαιοκίνητου Dacia Duster ξεκινά από 15.980 ευρώ, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει 18.820 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr