Νέο τρικύλινδρο 1000άρη κινητήρα που συνδυάζεται με μικρό ηλεκτρικό κινητήρα/γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου φέρει για πρώτη φορά το Fiat 500. Έτσι, μετά την παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού 500, μπαίνει και αυτό στην εποχή του εξηλεκτρισμού προσφέρονται χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους στο αστικό περιβάλλον, εκεί όπου θα περάσει δηλαδή και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Εμείς δοκιμάζουμε την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 500 Hybrid “Launch Edition” και σας αναφέρουμε.
Είναι 500 και φαίνεται
Η φρενίτιδα της ρετρό αισθητικής που επικρατεί στον χώρο των τεσσάρων τροχών και όχι μόνο οφείλεται σε αυτοκίνητα όπως το Fiat 500. Το αυθεντικό “έσπασε” ταμεία για την ιταλική εταιρία με το χαριτωμένο design να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους λόγους της επιτυχίας του. Αυτό το επιτυχημένο design, ή τουλάχιστον τα κύρια χαρακτηριστικά του αν προτιμάτε, έχουν μεταφερθεί και στο νέο 500, που δικαιώνει με τις πωλήσεις του την επιλογή της Fiat να φέρει αυτό το όνομα με αυτή την αισθητική ξανά στην παραγωγή πριν από 14 περίπου χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Τιμές Fiat 500 στην Ελλάδα. Ανανεωμένο και ήπια υβριδικό
Σε διαστάσεις… πόλης
Με μήκος 3.571 χλστ., πλάτος 1.627 χλστ. και ύψος 1.488 χλστ. αυτό το 500 είναι απλά ταμάμ για τους δρόμους της πόλης. Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα σε καλωσορίζει η ίδια ευχάριστη διάθεση που νιώθεις όταν κοιτάς το μικρό των Ιταλών με τον κύκλο να κυριαρχεί ως γεωμετρικό σχήμα στον καμπίνα και ακόμη περισσότερο στο ταμπλό.
Η χρωματιστή φάσα στο ταμπλό, στο ίδιο χρώμα με εκείνο που έχετε επιλέξει για το αμάξωμα, συνδυάζεται με τα επίσης έγχρωμα καθίσματα αλλά και τις επενδύσεις στις πόρτες. Χάρη και στη γυάλινη οροφή -που δεν ανοίγει- δημιουργούν ένα άκρως ευχάριστο και φωτεινό “γραφείο” για την καθημερινότητα σας ακόμη και τις μουντές ημέρες του χειμώνα.
Για έναν άνθρωπο σαν και μένα που φτάνει σε ύψος τα 1,85 μ., ο πάγκος των καθισμάτων με τις ποιοτικές επενδύσεις από ανακυκλωμένα υλικά, μοιάζει λίγο στενός, όχι όμως σε ενοχλητικό σημείο. Η πλάτη ωστόσο προσφέρει καλή στήριξη στον κορμό, ενώ η θέση οδήγησης τοποθετεί ψηλά των οδηγό ακόμη και στη χαμηλότερη θέση της. Το τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος βρίσκεται σε καλό σημείο για “αστικό έλεγχο”, αν και “κόβει” ελαφρώς οπτικά το κάτω μέρος της οθόνης πληροφοριών του οδηγού. Αυτή είναι ίσως η μοναδική πραγματική ατέλεια στην εργονομία του 500 Hybrid με τα υπόλοιπα χειριστήρια και κουμπιά να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις ακόμη και για τα μικρότερα σε μήκος χέρια. Καλοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ τόσο η οθόνη πληροφοριών του οδηγού, όσο και η επτάιντση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι υψηλής ευκρίνειας. Παράλληλα το ματ φινίρισμα της προστατευτικής διαφάνειας και στις δύο περιπτώσεις, αποτρέπει τις έντονες αντανακλάσεις ενώ προσθέτει και μια πιο premium εικόνα στα μάτια του παρατηρητή.
Οι χώροι για τους πίσω είναι φυσικά περιορισμένοι, αν και δύο παιδιά δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ακόμη και σε πολύωρη οδήγηση, με τον χώρο των αποσκευών να υπογραμμίζει τον αστικό χαρακτήρα του 500 Hybrid προσφέροντας 185 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων στη θέση τους.
Διαβάστε επίσης – Fiat Coupe 20V: “Η Ferrari των φτωχών”
Νέο μοτέρ και ήπια υβριδικό σύστημα για οικονομία
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας της οικογένειας FireFly της Fiat έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ. και αποδίδει 70 ίππους και 92 Nm ροπής στις 6.000 και 3.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου έξι σχέσεων, ενώ ως ήπια υβριδικό το σύνολο αξιοποιεί και έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα/γεννήτρια. Το ηλεκτρικό μοτέρ “υποβοηθά το 500 Hybrid στο να γλιτώσει και τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές CO2 φτάνουν στα 88 γρ./χλμ. Φορτίζει παράλληλα την μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου στις επιβραδύνεις, σβήνει τον κινητήρα σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα, αν έχετε επιλέξει νεκρά, ενώ τον φέρνει ξανά στη ζωή άμεσα και αθόρυβα.
Σύμφωνα με τη Fiat, με αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης το 500 Hybrid φτάνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 13,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ανέρχεται στα 167 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση σε μικτή διαδρομή αγγίζει τα 3,9 λίτρα/100 χλμ.
Στην πράξη η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από τον κινητήρα δεν απέχει πολύ από τα νούμερα που ανακοινώνουν οι Ιταλοί. Με το πολιτισμένο σε λειτουργία μοτέρ να έχει ρυθμιστεί επί της ουσίας για οικονομία καυσίμου, οι επιταχύνσεις φτάνουν και περισσεύουν για τους δρόμους της πόλης, ενώ υπάρχουν και επαρκή αποθέματα δύναμης για να κινηθεί κάνεις άνετα και ήσυχα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Το νέο 6άρι μηχανικό κιβώτιο με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων κλιμακώνει σωστά τις σχέσεις του με τις τρεις πρώτες να εκμεταλλεύονται τη ροπή του κινητήρα για περισσότερο μπρίο και τις τρεις τελευταίες να “ρίχνουν” τις στροφές δίνοντας έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση του 500 Hybrid έφτασε τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. με το ήπια υβριδικό σύστημα να λειτουργεί σωστά τόσο στην υποβοήθηση στις επιταχύνσεις όσο και στη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας. Σε γενικές γραμμές το νέο μοτέρ δεν δείχνει να υπολείπεται έναντι του μηχανικού συνόλου των 1,2 λίτρων που αντικαθιστά.
Τα καταφέρνει παντού
Κατά τα άλλα το 500 Hybrid ενσωματώνει στον χαρακτήρα του όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν και το απερχόμενο μοντέλο τόσο επιτυχημένο. Βολτάρει στους δρόμους της πόλης με απαράμιλλο στιλ και η ανάρτηση του φιλτράρει τις ανωμαλίες με ευκολία. Το ελαφρύ τιμόνι μπορεί να γίνει ακόμη πιο ελαφρύ στη λειτουργία City κάνοντας το παρκάρισμα παιχνιδάκι με ένα μόνο δάχτυλο αφού με ένα 500ράκι το να παρκάρεις είναι ούτως ή άλλως μια πανεύκολη διαδικασία. Στις υψηλές ταχύτητες η σταθερότητα το 500 είναι υποδειγματική για μοντέλο με μεταξόνιο στα 2.300 χλστ., με το τελευταίο να κάνει την εμφάνιση του με θετικό τρόπο σε δρόμο με στροφές. Με την ευελιξία να βρίσκεται στο μάξιμουμ το 500 Hybrid μπορεί να κινηθεί γρήγορα και σχετικά ευχάριστα εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός του, χωρίς ωστόσο να έχει φτιαχτεί για να ικανοποιεί τις σπορ ανησυχίες του.
Με το νέο ήπια υβριδικό σύνολο το 500 Hybrid γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας και γίνεται ένα ακόμη πιο οικονομικό μοντέλο πόλης χωρίς να θυσιάζει στο ελάχιστο το στιλ του. Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.950 ευρώ, μαζί με την προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας (τιμή καταλόγου 13.800 ευρώ), ενώ για την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση “Launch Edition” που είχαμε στα χέρια μας, η τιμή, μαζί με την προσφορά της Fiat, ξεκινά από τα 16.050 ευρώ.