Σε μία περίοδο που τα περισσότερα μοντέλα των εταιρειών μοιράζονται την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, η Hyundai έρχεται με ένα SUV που δεν θυμίζει σε τίποτα κάποιο άλλο μοντέλο. Το εμπρός τμήμα εντυπωσιάζει στο πέρασμά του, κυρίως με τα LED φωτιστικά σώματα που ουσιαστικά είναι ένα σώμα με την μάσκα. Η δυναμική σχεδίαση συνεχίζεται και στο πλάι, εκεί όπου υπάρχουν πόρτες με επιφάνειες που φέρουν έντονες ακμές (η χαρά του φανοποιού μας είχαν πει χαριτολογώντας οι άνθρωποι της Hyundai στην παρουσίαση του μοντέλου). Επιβλητικό είναι και το πίσω μέρος, με τα φωτιστικά σώματα να ενώνονται με μία φωτεινή λωρίδα. Sportive πινελιές αποτελούν οι αεροδυναμικές ζάντες 19 ιντσών, αλλά και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ δεν απουσιάζουν και crossover στοιχεία, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (170 χλστ.), οι πλαστικές επιφάνειες στο κάτω μέρος του αμαξώματος και οι ράγες στην οροφή. Σχετικά με τις διαστάσεις, το μήκος του νέου Hyundai Tucson αγγίζει ακριβώς τα 4.500 χλστ., το πλάτος τα 1.865 χλστ. και το ύψος τα 1.650 χλστ.
Εσωτερικό: Full τεχνολογία, Full ευρυχωρία
Περνώντας στο εσωτερικό του Hyundai Tucson γίνεται άμεσα αντιληπτό πως η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση συνεχίζεται και στην καμπίνα. Ο οδηγός περικλύζεται από ποιοτικά υλικά, τα οποία είναι μαλακά στην υφή, τουλάχιστον στις επενδύσεις των πορτών και στο άνω τμήμα του ταμπλό. Πέρα από ποιοτικό, όμως, το περιβάλλον είναι και άκρως ψηφιακό με δύο μεγάλες οθόνες. Η πρώτη βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και αναλαμβάνει τον ρόλο του infotainment. To μέγεθός της αγγίζει τις 10,25 ίντσες και μέσω αυτής προβάλλονται συστήματα, όπως αυτό της πλοήγησης, αλλά και η κάμερα 360 μοιρών. Ασφαλώς, υπάρχουν και δυνατότητα συνδεσιμότητας, μέσω εφαρμογών όπως το Android Auto ή το Apple CarPlay. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται το πάνελ για τον έλεγχο του αυτόματου, διζωνικού κλιματισμού. Η δεύτερη οθόνη μεγέθους επίσης 10,25 ιντσών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων.
Αναφορικά τώρα με τους χώρους, πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν πολύ άνετα, μιας και στην πίσω σειρά καθισμάτων υπάρχει επαρκής χώρος για τα πόδια και το κεφάλι. Αξιοσημείωτη, βέβαια, είναι και η ύπαρξη πρακτικών θηκών για μικροαντικείμενα. Η ύπαρξη “shift by wire” συστήματος για το κιβώτιο ταχυτήτων (με απλά λόγια… κουμπιά D,N,R αντί για επιλογέα), δημιουργεί άπλετους χώρους ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ οι πόρτες στις “τσέπες” των θυρών είναι επίσης μεγάλες και πρακτικές. Σχετικά με τον χώρο αποσκευών, ο όγκος αγγίζει τα 616 λτ. με τα πίσω καθίσματα σε όρθια στάση. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να εκτοξευθεί στα 1.795 λτ.
Κινητήρας: Οι 230 ίπποι συνδυάζονται με κατανάλωση επιπέδων… diesel!
Το νέο Hyundai Tucson προσφέρεται σε μία πλούσια γκάμα εξηλεκτρισμένων εκδόσεων, από ήπια υβριδικές 48V μέχρι Plug-In υβριδικές. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την Full Hybrid έκδοση, η οποία δεν μπαίνει στην πρίζα, αλλά μπορεί να κινηθεί για μερικά χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. “Καρδιά” του υβριδικού συστήματος είναι ένας turbo κινητήρας 1,6 λτ., ο οποίος φέρει και την τεχνολογία CVVD (συνεχής μεταβαλλόμενη διάρκεια βύθισης βαλβίδων). Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 44,2 kW, ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,49 kWh. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 230 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή των 350 Nm έρχεται από τις 1.500 έως τις 4.500 σ.α.λ. Στην προκειμένη περίπτωση, η κίνηση περνά μόνο στον εμπρός άξονα (υπάρχει και τετρακίνητη Full Hybrid έκδοση) μέσω αυτόματου σασμάν έξι σχέσεων. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.564 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 8,0 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, η κορεάτικη εταιρεία ανακοινώνει μία μέση τιμή της τάξης των 5,7 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Βέβαια, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η κατανάλωση στην πόλη, εκεί όπου ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται πολύ συχνά. Χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο δεξί μας πόδι, είδαμε σε αστικό περιβάλλον μόλις 4,9 λτ./100 χλμ., όπως μπορείτε να δείτε στην σχετική εικόνα. Εντυπωσιακή τιμή για ένα τόσο ογκώδες και ισχυρό SUV.
Στην πράξη
Το νέο Hyundai Tucson, στην πλήρως υβριδική του έκδοση καταφέρνει να αποτελεί μία άκρως ολοκληρωμένη επιλογή. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί ομαλά, ενώ η ροπή έρχεται πολύ άμεσα, με αποτέλεσμα η απόκριση να είναι άκρως θετική. Στην πόλη, το Tucson μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα, εξοικονομώντας καύσιμο και προσφέροντας απόλυτη ηρεμία στους επιβάτες. Το σκηνικό αλλάζει με το πάτημα του προγράμματος Sport (υπάρχει και το Eco), όπου το τιμόνι “βαραίνει” και οι 230 συνδυαστικοί ίπποι αποκαλύπτουν τις “αρετές” τους. Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά εντός και εκτός δρόμου, ενώ σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης γίνεται ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου. Το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ το κιβώτιο αλλάζει σβέλτα τις σχέσεις (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για τους πιο “ανήσυχους”).
Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai Tucson Full Hybrid ξεκινά από τα 38.140 ευρώ στην εμπροσθοκίνητη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής. Ασφαλώς, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης με το κόστος απόκτησης να αυξάνεται στα 40.640 ευρώ. Όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της Κορεάτικης εταιρείας, το Hyundai Tucson συνοδεύεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων (για την μπαταρία 8 έτη/160.000χλμ.) και ίδιας διάρκειας δωρεάν οδική βοήθεια.