Δοκιμή Jeep Compass 1.3Τ 150 PS DDCT 2WD Limited

Δοκιμάζουμε την τουρμπάτη, βενζινοκίνητη έκδοση του Jeep Compass με την κίνηση στους δύο τροχούς και το αυτόματο κιβώτιο DCT.

Βρείτε μας στο

Το Jeep Compass είναι ένα πολυτελές SUV, το οποίο προσφέρει ανυπέρβλητη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου, για την οποία φημίζονται τα μοντέλα της μάρκας ακόμη και σήμερα, χωρίς όμως να θυσιάζει τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του. Παράλληλα έχει να επιδείξει γενναίες δόσεις γνήσιου “Jeepισμού” στην εμφάνισή του, όπως για παράδειγμα οι εφτά γρίλιες εμπρός και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Cherokee. Το Jeep Compass δημιουργήθηκε για να μπει ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, καθώς το πρώτο ίσως για κάποιους είναι αρκετά μικρό και το δεύτερο αρκετά μεγάλο. Με τον τρόπο αυτό η αμερικάνικη μάρκα γεφύρωσε το χάσμα ανάμεσα στα δύο μοντέλα της, έχοντας ταυτόχρονα εκπροσώπηση στην κατηγορία των C-SUV. Μία κατηγορία που στην χώρα μας ακόμη και την δύσκολη χρονιά του 2020 αύξησε το μερίδιό της.

Για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών το Compass προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις κινητήρα (πετρέλαιο, βενζίνη και πλέον και υβριδικό, το οποίο θα δοκιμάσουμε σύντομα), ενώ επιλογές υπάρχουν και στη μετάδοση, καθώς υπάρχουν εκδόσεις δικίνητες αλλά και τετρακίνητες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάζουμε το δικίνητο Compass με τον 1.3 λτ. βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο DDCT διπλού συμπλέκτη έξη σχέσεων. Αυτή είναι και η πρώτη φορά που το Compass προσφέρεται σε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Πολυτελές και πλουσιοπάροχο εσωτερικό
Ο εξοπλισμός του είναι κορυφαίος καθώς διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών και επιπλέον οθόνη TFT επίσης 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Επιπροσθέτως έχει να επιδείξει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με ενεργό φίλτρο, αυτόματη λειτουργία για τα φώτα/καθαριστήρες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, keyless entry και πολλά ακόμη. Εκτός από τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό και την τεχνολογία αιχμής όμως το Jeep Compass έχει να επιδείξει ποιοτικά υλικά και έναν σύγχρονο σχεδιαστικά διάκοσμο στην καμπίνα, αντάξιο ενός μοντέλου που θέλει να είναι πολυτελές. Το σύστημα Uconnect φυσικά πρωταγωνιστεί στην επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο και ο χειρισμός του είναι εύκολος, μέσω της οθόνης αφής. Όσον αφορά τους χώρους, έως και πέντε άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 388 λίτρα με εφεδρικό τροχό και 438 λίτρα με κιτ επισκευής.

Αρχοντικό στην άσφαλτο, χωρίς άγχος εκτός δρόμου
Αν και Jeep σημαίνει τετρακίνηση και εκτός δρόμου διαδρομές, εδώ έχουμε να κάνουμε με δικίνητο μοντέλο. Παρόλα αυτά το Compass αν ξέρεις να το… πας θα σε πάει αρκετά μακριά εκτός δρόμου (αρκεί να μην συναντήσει λάσπη ή ολισθηρό τερέν) και για αυτό ευθύνεται η απόσταση από το έδαφος που πλησιάζει τα 200 χλστ. (198 χλστ. για την ακρίβεια). Δεν θα επεκταθούμε όμως σε αυτό γιατί αντιλαμβανόμαστε πως όποιος ενδιαφέρεται για την δικίνητη έκδοση του Compass προφανώς δεν έχει κατά νου τις εκτός δρόμου ικανότητες. Έτσι, θα πούμε πως το δικίνητο μοντέλο της Jeep είναι ευχάριστη έκπληξη όταν κινείται στην άσφαλτο. Άνετο και ήσυχο, δεν κουράζει σε μακρινές αποστάσεις, ενώ η ανάρτηση (για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) και το τιμόνι διακρίνονται για τις άμεσες αντιδράσεις τους. Τα φρένα είναι ισχυρά και το κιβώτιο γρήγορο και ομαλό κατά τις αλλαγές, ενώ διαθέτει και λειτουργία Sport, η οποία βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (τιμόνι, απόκριση κινητήρα, συμπεριφορά κιβωτίου).

Το μοτέρ είναι πρωταγωνιστής
Η βενζινοκίνητη έκδοση 1.3 λτ. αποδίδει με τη βοήθεια υπερτροφοδότησης (τούρμπο για την ακρίβεια) 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη διαθέτει καλή απόκριση από χαμηλά και είναι πρόθυμο να επιταχύνει από στάση, ενώ και εν κινήσει ικανοποιεί. Τα νούμερα επιδόσεων που γράφει το Jeep Compass στην συγκεκριμένη έκδοση είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση η Jeep δίνει επίσημα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που εμείς δεν μπορέσαμε να δούμε, καθώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας (με χρήση και εκτός δρόμου πάντως) η μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες ήταν στα 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Το Jeep Compass 1.3Τ 150 PS DDCT 2WD της δοκιμής μας κοστίζει 30.900 ευρώ στην έκδοση Limited ενώ ξεκινά από τα 27.550 ευρώ. Σε αυτό το σημείο να αξίζει να αναφέρω πως η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο αποδίδει 130 ίππους και η τιμή της ξεκινά από τα 22.800 ευρώ. Αξίζει να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο αυτή την στιγμή συνοδεύεται από 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) και 4 χρόνια οδική βοήθεια, ενώ ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος καθώς περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής αλλά και υποβοήθησης οδήγησης) καθώς επίσης είσοδο χωρίς κλειδί και μπάρες οροφής.