Δοκιμή Jeep Compass 2.0 Diesel 170 PS Trailhawk 4×4

Δοκιμάζουμε την πιο σκληροτράχηλη έκδοση του Jeep Compass με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 MTJ 170 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων.

Βρείτε μας στο


Το Jeep Compass είναι ένα πολυτελές SUV, το οποίο προσφέρει ανυπέρβλητη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου, για την οποία φημίζονται τα μοντέλα της μάρκας ακόμη και σήμερα, χωρίς όμως να θυσιάζει τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του. Παράλληλα έχει να επιδείξει γενναίες δόσεις γνήσιου “Jeepισμού” στην εμφάνισή του, όπως για παράδειγμα οι εφτά γρίλιες εμπρός και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Cherokee.

Το Jeep Compass δημιουργήθηκε για να μπει ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, καθώς το πρώτο ίσως για κάποιους είναι αρκετά μικρό και το δεύτερο αρκετά μεγάλο. Με τον τρόπο αυτό η αμερικάνικη μάρκα γεφύρωσε με επιτυχία το χάσμα ανάμεσα στα δύο μοντέλα της, έχοντας ταυτόχρονα εκπροσώπηση στην κατηγορία των C-SUV.

Για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών το Compass προσφέρεται με πέντε διαφορετικά μοτέρ. Αυτά είναι τα βενζινοκίνητα 1.4 λτ. MultiAir με 140 ίππους ή 170 ίππους και τα πετρελαιοκίνητα 1.6 λτ. MultiJet με 120 ίππους και 2.0 MultiJet με 140 ή 170 ίππους. Οι τετρακίνητες εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και παίρνουν πνοή είτε από τον 1.4 λτ. των 170 ίππων, είτε από τον 2.0 λτ. των 140 ή 170 ίππων. Εμείς εδώ δοκιμάζουμε την 2.0 λτ. πετρελαιοκίνητη έκδοση, απόδοσης 170 ίππων.

Πολυτελές και πλουσιοπάροχο εσωτερικό
Ο εξοπλισμός του είναι κορυφαίος καθώς διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών και επιπλέον οθόνη TFT επίσης 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Επιπροσθέτως έχει να επιδείξει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με ενεργό φίλτρο, αυτόματη λειτουργία για τα φώτα/καθαριστήρες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, keyless entry και πολλά ακόμη. Εκτός από τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό και την τεχνολογία αιχμής όμως το Jeep Compass έχει να επιδείξει ποιοτικά υλικά και έναν σύγχρονο σχεδιαστικά διάκοσμο στην καμπίνα, αντάξιο ενός μοντέλου που θέλει να είναι πολυτελές. Το σύστημα Uconnect φυσικά πρωταγωνιστεί στην επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο και ο χειρισμός του είναι εύκολος, μέσω της οθόνης αφής. Όσον αφορά τους χώρους, έως και πέντε άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 388 λίτρα με εφεδρικό τροχό και 438 λίτρα με κιτ επισκευής.

Δυνατό εκτός δρόμου, αξιοπρεπές στην άσφαλτο
Με το όνομα Jeep να εγγυάται τις απόλυτες εκτός δρόμου δυνατότητες και με το σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive το οποίο μοιράζει αυτόματα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες για τη βέλτιστη πρόσφυση, ασφάλεια, αλλά και οικονομία καυσίμου, το Jeep Compass δεν σταματάει αλλά… αρχίζει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Παράλληλα, το σύστημα Selec-Terrain δίνει τη δυνατότητα επιλογής 4 προγραμμάτων λειτουργίας ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο (Auto, χιόνι, λάσπη, άμμος), εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα κίνησης στα πλέον δύσβατα εδάφη και παράλληλα την προστασία των μηχανικών μερών της μετάδοσης και του κινητήρα. Η δική μας έκδοση είναι η Trailhawk όπως προαναφέραμε, όπερ σημαίνει πως είναι η πιο σκληροτράχηλη και ικανή εκτός δρόμου, καθώς διαθέτει εκτός από τετρακίνηση και υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία Trail Rated 4×4 ικανότητα μέσω συγκεκριμένων προδιαγραφών που έχουν σχεδιαστεί για τους πελάτες που απαιτούν το μέγιστο όσον αφορά την ικανότητα εκτός δρόμου. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς μετατροπές, από την γραμμή παραγωγής το Compass Trailhawk είναι έτοιμο για σκληρές δοκιμασίες, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό video στο τέλος του άρθρου.

Το μοτέρ που του πρέπει
Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας MTJ είναι πραγματικά ότι πρέπει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αυτό γιατί διαθέτει τη ροπή που χρειάζεται προκειμένου να κινήσει το αμάξωμα βάρους 1.810 κιλών με άνεση, ακόμη και όταν το εσωτερικό είναι γεμάτο επιβάτες και αποσκευές. Η λειτουργία του είναι τυπική για μοτέρ πετρελαίου. Παράγει τον χαρακτηριστικό θόρυβο ενός πετρελαιοκινητήρα, αλλά η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι τέτοια που δεν του επιτρέπει να εισχωρήσει στην καμπίνα. Η απόκρισή του στο γκάζι είναι καλή, μόνο σε υψηλό ρυθμό περιστροφής γίνεται αισθητή η λειτουργία του. Η συνεργασία του με το 9άρι, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι άψογη, ενώ διευκολύνει και την εκτός δρόμου οδήγηση ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Για τους λάτρεις των αριθμών, να πούμε πως το μοτέρ αποδίδει 170 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. για το 0-100 χλμ./ώρα τo Compass στην συγκεκριμένη έκδοση χρειάζεται 9,5 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 184 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του αυτή είναι στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 175 γρ./χλμ.

Το Jeep Compass 2.0 Diesel 170 PS Trailhawk 4×4 έχει πλούσιο εξοπλισμό και είναι γεμάτο τεχνολογία τελευταίας γενιάς όσον αφορά την άνεση, την συνδεσιμότητα και φυσικά την υποβοήθηση του οδηγού εντός και εκτός δρόμου. Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι στα 44.900 ευρώ.

Η βασική έκδοση πετρελαίου 1.6 με τους 120 ίππους ξεκινά από τα 30.700 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση βενζίνης 1.4 λτ. 140 PS ξεκινά από τα 26.700 ευρώ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο αυτή την στιγμή διατίθεται με το πρόγραμμα 4×4 της Jeep το οποίο περιλαμβάνει 4 χρόνια δωρεάν Service, 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 4% προνομιακό επιτόκιο χρηματοδότησης και 4 χρόνια οδική βοήθεια.