Δοκιμή Jeep Compass 4xe 190 PS

Δοκιμάζουμε το Jeep Compass στην πρώτη plug-in υβριδική έκδοση της ιστορίας του. Ας δούμε πως είναι και φυσικά πόσο κοστίζει.

Βρείτε μας στο

Όσοι παρακολουθείτε τα δρώμενα στην αυτοκίνηση, θα έχετε αντιληφθεί πως βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο κατά την οποία οι εταιρείες περνούν στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Είτε παρουσιάζοντας νέα ηλεκτρικά μοντέλα, είτε υβριδικά mild ή και plug-in που μπαίνουν στην πρίζα. Προφανώς λοιπόν η Jeep δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση και έτσι παρουσίασε τις Plug-in υβριδικές εκδόσεις των Compass και Renegade. Αυτά είναι και τα πρώτα plug-in hybrid μοντέλα της μάρκας για την Ευρώπη και εμείς δοκιμάζουμε για πρώτη φορά το Compass 4xe, όπως ονομάζεται χαρακτηριστικά στην έκδοση με τους 190 ίππους. Πάμε λοιπόν να το δούμε αναλυτικά.

Το Jeep Compass δημιουργήθηκε για να μπει ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, καθώς το πρώτο ίσως για κάποιους είναι αρκετά μικρό και το δεύτερο αρκετά μεγάλο. Με τον τρόπο αυτό η αμερικάνικη μάρκα γεφύρωσε το χάσμα ανάμεσα στα δύο μοντέλα της, έχοντας ταυτόχρονα εκπροσώπηση στην κατηγορία των C-SUV. Μία κατηγορία που στην χώρα μας ακόμη και την δύσκολη χρονιά του 2020 αύξησε το μερίδιό της. Για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών το Compass προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις κινητήρα και πλέον και υβριδικό και μάλιστα με δυνατότητα τετρακίνησης. Εμφανισιακά, η υβριδική έκδοση δεν έχει να επιδείξει διαφορές από τις υπόλοιπες… συμβατικές. Μόνο τo ανάγλυφο σήμα 4xe αποτελεί ένα διακριτικό για να δει γνωρίσει κάποιος πως μιλάμε για την εξηλεκτρισμένη έκδοση, ενώ οι πολύ παρατηρητικοί θα δουν τα δυο πορτάκια για ανεφοδιασμό (ένα στο αριστερό φτερό και ένα στο δεξί φτερό, καθώς πλέον έχουμε και την υποδοχή για φόρτιση ρεύματος, εκτός από την μάνικα για τη βενζίνη).

Πολυτελές και πλουσιοπάροχο εσωτερικό
Και στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές παρά μόνο στις λεπτομέρειες και συγκεκριμένα στα ειδικά κουμπιά που αφορούν την επιλογή κίνησης (υβριδικά ή ηλεκτρικά ή εξοικονόμηση μπαταρίας). Ο εξοπλισμός του είναι κορυφαίος καθώς διαθέτει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών και επιπλέον οθόνη TFT επίσης 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Επιπροσθέτως έχει να επιδείξει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με ενεργό φίλτρο, αυτόματη λειτουργία για τα φώτα/καθαριστήρες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, keyless entry και πολλά ακόμη. Εκτός από τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό και την τεχνολογία αιχμής όμως, το Jeep Compass έχει να επιδείξει ποιοτικά υλικά και έναν σύγχρονο σχεδιαστικά διάκοσμο στην καμπίνα, αντάξιο ενός μοντέλου που θέλει να είναι πολυτελές. Το σύστημα Uconnect φυσικά πρωταγωνιστεί στην επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο και ο χειρισμός του είναι εύκολος, μέσω της οθόνης αφής. Όσον αφορά τους χώρους, έως και πέντε άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 420 λίτρα (1.230 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

Και οικονομικό και γρήγορο και Jeep!
Το Plug-in Hybrid σύστημα του Jeep Compass 4xe περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και μια συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 11,4 kWh που συνδυάζονται με τον Turbo βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον εμπρός άξονα που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και ο άλλος στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (“e-axle”) που αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Έτσι, έχουμε τετρακίνηση. Ενώ ακόμη και αν η μπαταρία πέσει χαμηλά, πάντα εξασφαλίζεται αρκετή ενέργεια ώστε να μεταφέρεται δύναμη στον πίσω άξονα. 

Δεν είναι υπερβολή να πω πως το Jeep Compass στην συγκεκριμένη έκδοση με ενθουσίασε. Μπόρεσα να κινηθώ με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για 46 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες (εντός πόλης, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα), ενώ με την επιλογή υβριδικής κίνησης η μέση πραγματική κατανάλωση ήταν στα 2,2 λίτρα/100 χλμ. (αυτό απαιτεί να έχεις φορτισμένη την μπαταρία). Αν πάλι κυκλοφορείς μόνο με βενζίνη και… ξεχνάς να φορτίσεις την μπαταρία τότε η μέση κατανάλωση είναι στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. Και προσέξτε τώρα. Όλα αυτά με ένα υβριδικό σύνολο το οποίο αποδίδει 190 ίππους αθροιστικά και 270 Nm ροπής. Τιμές που σε συνδυασμό με το γρήγορο στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο χαρίζουν στο Jeep Compass βάρους 1.860 κιλών 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Στην εξίσωση πρέπει να μπουν και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων στα 44 γρ./χλμ. που εξασφαλίζουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα κάνει όλα και συμφέρει
Καλά όλα τα παραπάνω αλλά εδώ μιλάμε για Jeep θα μου πείτε. Και όμως, η Jeep κατάφερε να εξηλεκτρίσει το μοντέλο της χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του. Το σύστημα Active Drive Low συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία Hill Descent Control και έχει 5 επιλογές:
Auto: η βασική λειτουργία που είναι ιδανική για κίνηση στην άσφαλτο και βατές εκτός δρόμου διαδρομές.
Sport: με έμφαση ώστε και οι δύο κινητήρες να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση και οδηγική απόλαυση. Εκτός από τη χαρτογράφηση των κινητήρων, επενεργεί επίσης στη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Snow: για περισσότερο έλεγχο σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλής πρόσφυσης, όπως σε χιόνι και παγετό.
Sand/Mud: για μέγιστη πρόσφυση σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, όπως στην άμμο ή σε επιφάνειες με πολύ λάσπη.
Rock (διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση Trailhawk): η συγκεκριμένη λειτουργία συνδυάζεται αποκλειστικά με την επιλογή 4WD Low και παρέχει τη μέγιστη πρόσφυση σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές που πιθανά απαιτούν και την υπέρβαση εμποδίων, όπως μεγάλους βράχους.

Οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με δύο προγράμματα για το σύστημα τετρακίνησης:
4WD Lock: εμπλέκει μόνιμα της τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες. Σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα η απόκριση του πίσω ηλεκτροκινητήρα παρέχει άμεσα ροπή, ενώ ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.

4WD Low: για ακραίες συνθήκες ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη. Στην έκδοση Trailhawk η επιλογή Rock του Selec-Terrain μπορεί να επιλεγεί μόνο σε συνδυασμό με το 4WD Low.

Να πούμε επίσης πως η απόσταση από το έδαφος είναι στα 201 χλστ. ενώ οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 16, 32 και 18 μοίρες αντίστοιχα.

Για το τέλος άφησα την τιμή του αυτοκινήτου, η οποία είναι στα 45.900 ευρώ, ενώ αυτό το διάστημα συνοδεύεται από 1.400 ευρώ Eco Bonus, το οποίο περιλαμβάνει επίσης

• Δωρεάν μεταλλικό χρώμα
• Δώρο το σύστημα οικιακής φόρτισης easyWallbox
• 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ.
• 8 χρόνια εγγύηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος με ισχύ έως 160.000χλμ.
• 4 χρόνια υπηρεσία οδικής βοήθειας