Με δύο μοντέλα εκπροσωπείται η ηλεκτροκίνηση στην γκάμα της Kia! Το ένα είναι το e-Soul, το οποίο γνωρίσαμε πρόσφατα. To δεύτερο το Kia e-Niro, το οποίο βρέθηκε στα χέρια μας στην έκδοση Long Range με την μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας (υπάρχει και έκδοση με μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας). Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά και να δούμε και τι εντυπώσεις μας άφησε.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το kia e-Niro διαθέτει μία σύγχρονη σχεδίαση και κοιτώντας το εμπρός μέρος μπορεί ο καθένας να καταλάβει ότι πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο λόγος; Ασφαλώς η απουσία αεραγωγών στην μετόπη. Εκεί βρίσκεται και η θύρα φόρτισης, ενώ τα φώτα ημέρας είναι τοποθετημένα χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πλαϊνό τμήμα συναντάμε ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17 ιντσών που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική βελτίωση, ενώ στο πίσω τμήμα υπάρχει μία διακριτική αεροτομή. Η ιδιαίτερη εμφάνιση του Kia e-Niro ολοκληρώνεται με τις μπλε λεπτομέρειες εμπρός/πίσω, αλλά και τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα τις πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος, αλλά και τις ράγες στην οροφή. Σχετικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Kia e-Niro αγγίζει τα 4.375 χλστ., το πλάτος τα 1.805 και το ύψος τα 1.560 χλστ.
Εσωτερικό: Αναβλύζει… ποιότητα!
Περνάμε στο εσωτερικό του Kia e-Niro και δύο λέξεις έρχονται στο μυαλό στην πρώτη επαφή… ποιότητα και τεχνολογία! Στο επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και στις επενδύσεις των πορτών οι επιφάνειες είναι μαλακές στην υφή, ενώ τα “piano black” διακοσμητικά στοιχεία δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον. Από το κεντρικό τούνελ απουσιάζει ο επιλογέας. Την θέση του έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή μετάδοσης (D,N,R,P), ο οποίος δημιουργεί αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία οθόνη 7 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, ενώ στην κεντρική κονσόλα συναντάμε οθόνη 10,25 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών. Μέσω αυτής, ο οδηγός εκτός των άλλων ελέγχει και το ηλεκτρικό σύστημα, μιας και ενημερώνεται για την ροή ενέργειας, την αυτονομία, την στάθμη της μπαταρίας και όχι μόνο. Λοιπές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες αποτελούν τα αλουμινένια πεντάλ, το τριάκτινο τιμόνι και τα paddles. Ρόλος των τελευταίων δεν είναι ασφαλώς να αλλάζουν σχέσεις, αλλά να ρυθμίζουν την ένταση της ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα.
Όσον αφορά στους χώρους, το Kia e-Niro θα φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Με μικρές παραχωρήσεις θα βολευτούν τρία άτομα στο πίσω κάθισμα, ενώ αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος είναι καλοσχηματισμένος και διαμορφώνεται στα 451 λτ.
Κινητήρας: 204 ίπποι… και ακαριαία ροπή
Την “καρδιά” του αμιγώς ηλεκτρικού Kia e-Niro αποτελεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 204 ίππους και 395 Nm ροπής. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μίας σχέσης, ενώ πηγή τροφοδοσίας αποτελεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 64 kWh. Η αυτονομία αγγίζει τα 455 χλμ. σύμφωνα με την Kia και η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 15,9 kWh/100 χλμ. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση αγγίζει τις 18,0 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία σε μεικτές συνθήκες θα ξεπεράσει οριακά τα 400 χλμ. Ασφαλώς, στην πόλη με το πρόγραμμα ECO+ και έντονη ανάκτηση ενέργειας είναι εφικτό να επιτευχθεί η εργοστασιακή κατανάλωση και η αντίστοιχη αυτονομία. Πάμε τώρα στην φόρτιση, με την Kia να αναφέρει πως με έναν φορτιστή τύπου Wallbox των 7,4 kW απαιτούνται περίπου 10 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 100 kW, από το 20 στο 80% αρκούν μόλις 40 λεπτά. Εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις του Kia e-Niro, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 7,8 δλ. για το αμάξωμα μάζας 1.737 κιλών, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 167 χλμ./ώρα.
Στον δρόμο: Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο
Πίσω από το τιμόνι του Kia e-Niro αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση εντυπωσιάζει και η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση, ενώ θετικές εντυπώσεις άφησαν και τα φρένα, τόσο με την ισχύ τους, όσο και με την απόκριση του πεντάλ. Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, με το ECO+ να δίνει έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση ελαττώνοντας την ισχύ, ενώ στο Sport η απόκριση του κινητήρα είναι εντυπωσιακή. Ανάμεσα στις δύο επιλογές υπάρχει και το Normal, που αποτελεί την επιλογή που χρησιμοποιήσαμε στη μεγαλύτερη διάρκεια της δοκιμής. Άξια αναφοράς είναι και η ανάκτηση ενέργειας, η οποία στην μέγιστη έντασή της καθιστά εφικτή την οδήγηση χωρίς φρένο (χρήση μόνο για την ακινητοποίηση).
Στο ταμείο
Η τιμή του Kia e-Niro με την μεγάλη μπαταρία των 64 kWh ξεκινά από τα 46.990 ευρώ, ενώ με την αξιοποίηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” η τιμή μειώνεται στα 41.990 ευρώ. Ασφαλώς και αυτό το μοντέλο επωφελείται από 7-ετή εγγύηση της εταιρείας.