To Kia Rio είναι ένα αυτοκίνητο που κατάφερε να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά και σε βάθος χρόνου αποδείχθηκε σκληρός αντίπαλος στην κατηγορία των supermini. Πρόσφατα δέχθηκε μία ανανέωση και τώρα ήρθε στα χέρια μας στην κορυφαία του εκδοχή. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης της γκάμας, έναν υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη 120 ίππων, ενώ δεν απουσιάζει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έρχεται να διευκολύνει τις αστικές μετακινήσεις. Όλα αυτά σε ένα “GT-Line” περιτύλιγμα που δίνει μία sportive αισθητική. Πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα τo μικρό της Νοτιοκορεάτικης εταιρείας!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το 1500άρι κορεάτικο υβριδικό, με τους 160 PS και την 7ετή εγγύηση
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αέρας ανανέωσης φύσηξε στην χαρακτηριστική μάσκα του Rio που έγινε πιο στενή και τονίζει ακόμη περισσότερο τις αλλαγές του ανασχεδιασμένου και φαρδύτερου προφυλακτήρα. Μέρος του προφυλακτήρα είναι και οι προβολείς, με τον καθένα να είναι χωρισμένος σε τέσσερα μέρη και να πλαισιώνεται από ένα μαύρο “φρύδι”. Μαύρες λεπτομέρειες υπάρχουν και στο υπόλοιπο αμάξωμα (βλέπε καθρέφτες και φιμέ κρύσταλλα) δημιουργώντας μία όμορφη αντίθεση με το λευκό αμάξωμα της δοκιμής. Στην περίπτωση της GT-Line έκδοσης συναντάμε εκτός των άλλων πλευρικά σπόιλερ και ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, ενώ το πίσω μέρος αποκτά μία σπορ αισθητική με την αεροτομή και την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Ασφαλώς, δεν απουσιάζουν και τα λογότυπα “48V HYBRID” που μαρτυρούν την υβριδική ταυτότητα του μοντέλου. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Kia Rio αγγίζει τα 4.065 χλστ. (4.070 στην GT-Line έκδοση), το πλάτος τα 1.725 χλστ. και το ύψος τα 1.450 χλστ.
Εσωτερικό: Ανανεωμένο και λειτουργικό
H ανανέωση της Kia για το Rio προχωρά και στο εσωτερικό με την εταιρία να κάνει λόγο για ποιοτική αναβάθμιση αλλά και για περισσότερες χρωματικές επιλογές στην καμπίνα. Το περιβάλλον είναι σύγχρονο και ποιοτικό, η μόνωση της καμπίνας είναι ικανοποιητική, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι οι πλαστικές επενδύσεις είναι σκληρές στο σύνολό τους. Στην περίπτωση της έκδοση GT-Line της δοκιμής, το Kia Rio διακρίνεται για τον σπορ χαρακτήρα του. Το πολυλειτουργικό τιμόνι για παράδειγμα είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του και φέρει το σχετικό λογότυπο, τα πεντάλ είναι αλουμινένια, ενώ μεγάλο μέρος της επιφάνειας του ταμπλό φέρει μία εντυπωσιακή επένδυση τύπου carbon. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μία ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, η οποία είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και παρέχει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες, από κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι συστήματα συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto. Πίσω από το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και ευανάγνωστος, ενώ ένα μέρος του καλύπτεται από οθόνη που έχει διαγώνιο 4,2 ίντσες και παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, από την μέση κατανάλωση μέχρι τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Ως προς τους διαθέσιμους χώρους, το Kia Rio θα φιλοξενήσει με κάθε άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι επαρκής και bonus πρακτικότητας είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα. Οι “τσέπες” των εμπρός θυρών είναι μεγάλες και φέρουν έξτρα ποτηροθήκη, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές διαμορφώνεται στα 325 λτ. με κιτ επισκευής (300 λτ. με ρεζέρβα).
Κινητήρας: Μειώνει κατανάλωση και ρύπους το 48V σύστημα
Κάτω από το καπό του Kia Rio της δοκιμής συναντάμε ένα νέο, αλουμινένιο μοτέρ βενζίνης με τρεις κυλίνδρους. Ονομάζεται T-GDi, είναι υπερτροφοδοτούμενος και φέρει σύστημα άμεσου ψεκασμού, ενώ η χωρητικότητά του αγγίζει τα 998 κ.εκ. Σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V, η ισχύς αγγίζει τους 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή των 200 Nm ροπής κάνει την εμφάνισή της στο εύρος 2.000-3.500 σ.α.λ. Ασφαλώς για την τροφοδοσία του μικρού ηλεκτροκινητήρα (MHSG) υπάρχει μία μικρή μπαταρία λιθίου που φορτίζει κατά την επιβράδυνση. Κάπως έτσι, ο κινητήρας του Kia Rio είναι ικανός να σβήνει όταν το φορτίο του είναι μηδενικό συμβάλλοντας στην βελτίωση της κατανάλωσης. Και μιας και αναφερθήκαμε στις ανάγκες του χιλιάρη κινητήρα για καύσιμο, αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία ανακοινώνει 5,1-5,5 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο (WLTP), ενώ στη διάρκεια της δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, στην προκειμένη περίπτωση που το αυτοκίνητο της δοκιμής βάρους 1.253 κιλών εξοπλίζεται με το αυτόματο 7DCT, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Ευέλικτο στην πόλη, τίμιο στον αυτοκινητόδρομο!
Πίσω από το τιμόνι του Kia Rio γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο εύκολες και ξεκούραστες μπορούν να γίνουν οι αστικές μετακινήσεις. Με το μήκος να περνά οριακά τα τέσσερα μέτρα, το Kia Rio είναι ευέλικτο, η ανάρτησή του αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες παρά τις ζάντες 17 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής, ενώ κινητήρας και κιβώτιο συνδυάζονται απροβλημάτιστα, με τον πρώτο να προσφέρει ροπή από χαμηλά και το δεύτερο να αλλάζει σχέσεις ταχύτατα. Το πότε θα αλλαχθούν, βέβαια, επηρεάζεται σημαντικά και από το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός (ECO, NORMAL και SPORT). Περνώντας στον επαρχιακό δρόμο και τον αυτοκινητόδρομο, με την ταχύτητα να αυξάνεται, αρχίζουν να γίνονται αισθητοί στην καμπίνα οι θόρυβοι από την κύλιση, η ανάρτηση εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά χωρίς να εμφανίζονται έντονες κλίσεις, ενώ το τιμόνι που υστερεί σε πληροφόρηση θα θέλαμε να είναι λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση.
Το αναβαθμισμένο Rio φέρει επίσης πολλά από τα τελευταία προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) που έχει παρουσιάσει η Kia. Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο ανιχνεύει οχήματα, πεζούς αλλά και ποδηλάτες, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού και το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης τυφλού σημείου.
Στο ταμείο
Η τιμή του Kia Rio ξεκινά από τα 14.790 ευρώ στην βασική έκδοση. Ωστόσο, στην περίπτωση του αυτόματου με τους 120 ίππους, όπως αυτό της δοκιμής, η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 20.190 ευρώ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού εκπέμπει 116 – 126 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.